ابزارهای طراحی اینفوگرافی را بشناسید

ابزارهای طراحی اینفوگرافی را بشناسید
جدیدترین مقالات
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید یک سایت راه اندازی کرده، مقدار قابل توجهی محتوا در آن بارگذاری کرده...
جدیدترین مقالات
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
زمانی که قرار است یک نوزاد متولد باشد، پیش از هر چیز برای  او یک نام انتخاب م...
جدیدترین مقالات
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
بارگذاری تصاویر با حجم بالا در سایت، سرعت بارگذاری آنرا کاهش داده و تاثیر بدی...
جدیدترین مقالات
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
موتورهای جستجو در سال های اخیر سیاست های رتبه بندی خود را بر اساس جلب هر چه ب...
جدیدترین مقالات
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
CLS یا CUMULATIVE LAYOUT SHIFT یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است و جا به جا...
ابزارهای طراحی اینفوگرافی را بشناسید

اگر به تازگی در پلتفرم های اجتماعی حضور داشته و یا یک مجله را ورق زده باشید، به احتمال زیاد یک اینفوگرافی جذاب توجه شما را به خود جلب کرده است. مطمئنا دیدن این infographic چه ایستا بوده چه تعاملی به قدری برای شما جذاب واقع شده است، که شما را مشتاق به ساخت آنها کرده است.

با ماهمرا باشید تا در این مقاله پس از آشنایی با مفهوم کلی اینفوگرافیک، ابزارهای طراحی اینفوگرافی را به شما معرفی کنیم که در آن می توانید طراحی های مدنظر خود را به خوبی انجام دهید.

اینفوگرافیک چیست؟

پیشنهاد ما این است برای آشنایی کامل با این مفهوم ابتدا مقاله “اینفوگرافیک چیست؟” را بخوانید و سپس به سراغ آشنایی با ابزارهای طراحی اینفوگرافی بیایید. اما اگر بخواهیم این مفهوم را به طور خلاصه برای شما تعریف کنیم؛ اینفوگرافیک نمایشی تصویری از اطلاعات و داده ها می باشد. در واقع یک اینفوگرافی جذاب و کاربردی شما را قادر می سازد تا اطلاعات مورد نظر را به صورت قالب های گرافیکی بصری جذاب به کاربران منتقل نمایید. حال این اطلاعات می تواند مطالعه ای در مورد روند بازار باشد، یا یک راهنمای گام به گام برای پخت غذا.

معرفی ابزارهای طراحی اینفوگرافی

اینترنت امروزه به قدری پیشرفت کرده است که حتی تخصصی ترین کارها همچون ساخت یک اینفوگرافیک جذاب با ابزارهای موجود در آن کاری ساده و کم هزینه می باشد. پس نیاز به نگرانی راجع به استخدام طراح و صرف هزینه برای آن نیست. با ما همراه باشید تا در ادامه این ابزار ها را بشناسیم.

Canva

Canva یکی از قدرتمند ترین ابزارهای طراحی اینفوگرافی به شمار می آید که حتی در صورتی که دانش تان از طراحی کم و یا صفر باشد، شما را قادر خواهد ساخت تا طرح های متنوع و جذابی را ایجاد کنید.

ابزار Canva از طیف گسترده ای از الگوها برخوردار بوده و به شما این امکان را می دهد بر اساس نیاز های خود طرحی دقیق را انتخاب کنید. بیشتر قالب های قرار گرفته در این ابزار رایگان بوده و فقط برای دسترسی به برخی عناصر همچون نمادها و تصاویر مستلزم پرداخت هزینه هستید. هزینه خرید اشتراک Canva از 12.99 دلار در ماه شروع می شود.

از ویژگی های مهم این ابزار می توان به زیبا بودن طرح های رایگان، سهولت استفاده از آن و صرف زمان کوتاه برای ساخت اینفوگرافیک اشاره داشت.

canva ابزاری برای طراحی اینفوگرافی

Piktochart

برای ایجاد انواع مختلف اینفوگرافیک نمودارهای Piktochart به کمک شما می آیند. برای ساخت اینفوگرافی در این ابزار می توانید به جای یک قالب از چند نوع قالب مختلف همچون: اندازه اینفوگرافیک سنتی (قد بلند و لاغر)، اندازه ارائه (برای عرشه اسلاید)، پوستر و گزارش به طور همزمان استفاده کنید. در واقع شما می توانی صفر تا صد اینفوگرافی خود را در این ابزار طراحی کنید و آنها را در این ابزار آپلود نمایید.

هر چند این برنامه رایگان بوده اما برای دسترسی به تصاویر پریمیوم آن باید ماهانه 29 دلار پرداخت کنید. از دیگر ویژگی های بارز Piktochart می توان به ساخت اینفوگرافی های جذاب آموزش گام به گام در آن اشاره داشت.

Adobe Spark

از دیگر گزینه های خوب در میان ابزارهای طراحی اینفوگرافیک ابزار Adobe Spark می باشد. این ابزار امکان ساخت اینفوگرافی های چشم گیر و مدرن را به شما می دهد تا بیشترین تاثیر را بر روی ذهن و چشم مخاطبان خود بگذارید. در دنیای مدرن امروزه کاربران راحت طلبند و  حوصله خواندن متن های طولانی و حوصله سربر را ندارند؛ در واقع آنها ترجیح می دهند به جای اینکه متن های طولانی را مطالعه کنند اطلاعات را به صورت عکس و نمودار مشاهده نمایند.

این ابزار با رابط کاربری فوق العاده، ارائه قالب های آماده، نمونه های گرافیکی زیاد، همگام سازی چند دستگاه، فونت های چندگانه و تم های آماده ای که دارد کار را برای شما بسیار راحت کرده تا بتوانید به خوبی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و به اهداف طراحی تان برسید.  شما در این ابزار می توانید به اینفوگرافیک خود تصویر و متن اضافه کرده و حتی آنها را ویرایش کنید. زمانی که وقت کافی برای ساخت اینفوگرافی اختصاصی ندارید این ابزار انتخابی فوق العاده است چراکه در این مواقع تنها کافیست یک الگوی آماده در آن انتخاب کرده و در صورت نیاز تنها با اعمال کمی تغییرات آن را آماده نمایید.

Easel.ly

یکی از ابزارهای طراحی اینفوگرافی که کار شما را بسیار ساده می کند ابزار رایگان easel.ly می باشد. برای کار با این ابزار تنها کافیست پس از ورود به صفحه اصلی آن یکی از الگوهای متنوعی که ارائه داده است را انتخاب کنید. اینفوگرافیک های موجود در این ابزار به منظور سهولت کار دسته بندی شده و با جستجو موضوع مورد نظر می توانید به انواع مختلف آن دسترسی داشته باشید. پس از یافتن الگوی مورد نظر خود در easel.ly، به پنجره ای جدید هدایت می شوید که در آن می توانید اینفوگرافیک خود را ویرایش کرده، تغییر داده و شخصی سازی نمایید. در این ابزار امکان دسترسی به عناصر بصری همچون شکل ها، پس زمینه، متن، نمودارها و… را دارید.

ابزارهای طراحی اینفوگرافی

Visme

اگر به دنبال ابزاری می گردید که با آن تصاویر را جایگزین متن کنید، Visme همان ابزار است. هرچند این ابزار در مواردی همچون جلسات ارائه مطلب و تهیه پرزنتیشن نیز کاربرد دارد، اما کاربرد اصلی آن در ایجاد اینفوگرافی می باشد. در این ابزار رایگان می توانید به بیش از 100 فونت، هزاران آیکون و میلیون ها تصویر به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. همچنین شما در این ابزار قادر هستید تصاویر متحرک ساخته تا پیام خود را به بهترین نحو به کاربران منتقل کنید.

Venngage

یکی دیگر از ابزارهای طراحی اینفوگرافی پرطرفدار ابزار  Venngage می باشد. این ابزار به منظور ساخت اینفوگرافیک های سیستماتیک به کار می رود و قالب های آن در سه سطح: مقدماتی، متوسط و پیشرفته دسته بندی می شود. در این ابزار فوق العاده شما می توانید انواع مختلف اینفوگرافیک همچون اینفوگرافی های آماری، جغرافیایی، اطلاعاتی و…. را مشاهده و انتخاب نمایید.

همچنین یک ویرایشگر در Venngage موجود بوده که برای ویرایش و شخصی سازی اینفوگرافیک ها به کار برده می شود. در این ویرایشگر شما می توانید ویجت هایی همچون نقشه، گراف، نموادر و… را به الگوی اصلی بیافزایید.

از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار وجود تمامی عناصر مورد نیاز برای ساخت اینفوگرافیک همچون، پس زمینه، متن، آیکون، پیکتوگرام و… می باشد. گالری پیکتوگرام Venngage بسیار متنوع بوده و در آن می توانید به انواع مختلف پیکتوگرام در دسته بندی های مختلف دسترسی داشته باشید.

البته ناگفته نماند این ابزار یک نقطه ضعف اساسی نیز دارد که ممکن است برای شما مشکل ساز باشد و آن این است که نمی توانید اینفوگرافی را که در آن طراحی کرده اید دانلود و یا منتشر کنید.

Adioma

کافیست یکبار اینفوگرافیک های ادیوما را بررسی کنید تا بدانید چرا آن را جزو بهترین ابزارهای طراحی اینفوگرافی معرفی کرده ایم. Adioma با ارائه قالب های تطبیق فوری خود را متمایز و بهتر از دیگر ابزارهای طراحی کرده است. تفاوت دیگر این ابزار با دیگر برنامه های طراحی کتابخانه ای عظیم از نمادها و آیکون ها می باشد که دست شما را برای انتخاب بسیار باز می گذارد. در این ابزار شما قادر به ویرایش اینفوگرافی ها، افزودن متن، اضافه کردن تصاویر و… هستید. کار ابزار Adioma به صورت آزمایشی رایگان بوده و پس از آن برای دسترسی به نسخه حرفه ای باید ماهانه 39 دلار بپردازید.

Infogram

یکی دیگر از ابزارهای طراحی اینفوگرافیک که کار با آن آسان بوده و امکان ساخت اینفوگرافیک های جذاب را در فقط در چند دقیقه ایجاد می کند ابزار Infogram می باشد. تمرکز این نرم افزار بر روی جمع آوری داده و طراحی نمودار و نقشه می باشد. قالب هایی که در این ابزار مشاهده می کنید همگی قالب های گرافیکی می باشند.

وجود یک ویرایشگر کاربر پسند در این ابزار به شما این امکان را می دهد تا داده ها را آنطور که می خواهید مرتب نمایید. البته ناگفته نماند این ابزار نیز یک نقطه ضعف دارد و آن این است که بدون خرید اشتراک آن قادر به دانلود طرح ها نیستید، اما می توانید آنها را به اشتراک بگذارید. هزینه خرید اشتراک آن از 19 دلار تا 149 دلار در ماه برای پیشرفته ترین امکانات متغیر است. اگر کسب و کار شما به گونه ای است که با اعداد سر و کار دارد، پیشنهاد ما به شما این نرم افزار فوق العاده می باشد.

Genially

Genially یکی از بهترین ابزارهای طراحی اینفوگرافیک چه برای افراد مبتدی و چه افراد حرفه ای به شمار می رود. این ابزار فوق العاده دارای عملکرد پردازش داخل کلمه ای است که شما آنرا در دیگر ابزارها مشاهده نمی کنید. در واقع این را می توان یک روش حرفه ای برای ویرایش متن در طراحی اینفوگرافیک دانست.

دیگر ویژگی که این نرم افزار را در میان کاربران بسیار محبوب کرده است، این است که تحت فضای ابری (Cloud) کار می کند و این موقعیت را برای شما به وجود می آورد که در هر نقطه دور یا نزدیکی به داده های خود دسترسی داشته باشید. ولی همچون برخی دیگر از ابزارهایی که معرفی کردیم، در صورت استفاده رایگان از این ابزار امکان دانلود طرح ها را ندارید.

ابزار Genially

 

سخن آخر

اینفوگرافی ها را می توان به عنوان ابزاری قدرتمند در انتقال داده های سخت و دشوار به صورت ساده و جذاب دانست. شما با طراحی اینفوگرافیک می توانید از بار سختی و کج فهمی موضوعات کاسته و آنها را به شیرین ترین شکل ممکن ارائه دهید. پس با آشنایی با ابزارهای طراحی اینفوگرافی که برای شما گردآور کرده ایم، بهتر است همین الان نسبت به ساخت اینفوگرافی خود اقدام نمایید.

لینک کوتاه مطلب :
یکپارچگی عمودی چیست؟
آشنایی با مفهوم یکپارچگی عمودی
یکپارچگی عمودی چیست؟
آشنایی با مفهوم یکپارچگی عمودی
چارچوب 7S مکنزی
چارچوب 7S مکنزی
چارچوب 7S مکنزی
چارچوب 7S مکنزی
برون سپاری یا درون سپاری؟ کدام بهتر است؟
برون سپاری یا درون سپاری؟ کدام بهتر است؟
برون سپاری یا درون سپاری؟ کدام بهتر است؟
برون سپاری یا درون سپاری؟ کدام بهتر است؟
آشنایی با مدیریت بر مبنای هدف یا MBO
آشنایی با مدیریت بر مبنای هدف یا MBO
آشنایی با مدیریت بر مبنای هدف یا MBO
آشنایی با مدیریت بر مبنای هدف یا MBO
سناریو نویسی در اینستاگرام
سناریو نویسی در اینستاگرام
سناریو نویسی در اینستاگرام
سناریو نویسی در اینستاگرام
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}