از اصلی ترین کارهایی که مدیران وب سایت برای پیش برد اهداف خود در پیش رو دارند، افزایش آمار بازدید سایت می باشد. مهم نیست حوزه فعالیت اینترنتی شما چیست؛ باید بازدید داشته باشید تا تلاش های‌تان موثر واقع شود. با ما همراه باشید تا بهترین روش هایی که با آن می توانید بازدید سایت‌تان را افزایش دهید، بشناسید.

اهمیت افزایش آمار بازدید سایت

افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند باید به خوبی از تاثیر مستقیمی که بازدید سایت بر روی فروش دارد آگاه باشند. هر چه از بازدید هایی که از یک سایت می شود بیشتر باشد به طبع فروش آن وب سایت نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه می توان افزایش بازدید سایت را یکی از راهکار های رسیدن به اهداف برای مالکان وب سایت به شمار آورد.

راه کارهای افزایش آمار بازدید سایت

بسیاری از وب مستران علی رقم تلاش بسیاری که برای ارتقای سایت خود می کنند؛ آمار بازدید خوبی ندارند. مهم نیست چقدر برای سایت تان برنامه ریزی کرده و تلاش کنید؛ بدون بازدید کننده، کسب رتبه خوب و یا فروش امکان پذیر نیست. دانستن روش هایی که به کمک آن می توانید آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید، به شما کمک می کند تلاشتان بیهوده هدر نرود و به اهداف تان برسید.

افزایش آمار بازدید سایت

نوشتن محتوای باکیفیت

اولین و کاربردی ترین روشی که برای افزایش آمار بازدید سایت وجود دارد، نوشتن محتوای باکیفیت می باشد. همانطور که در اکثر مقالات آموزش سئو، ذکر کرده ایم محتوا مهم ترین بخش می باشد. محتوایی که در وب سایت منتشر می کنید باید با ارزش و جامع باشد و ارزش وقت گران بهای کاربران را داشته باشد.

1.محتوای مرتبط با حوزه کاری خود در سایت قرار دهید:

پیش از هر چیز مقاله ای که در منتشر می کنید باید مرتبط با موضوع ‌وب سایت تان باشد، برای مثال اگر سایت فروش قهوه دارید، باید در آن محتواهایی مربوط به حوزه فعالیت تان مانند “انواع قهوه ها” قرار دهید. قرار دادن محتوایی در مورد سئو در سایت فروش قهوه هیچ بازدیدی نخواهد داشت.

2.محتواهای پرطرفدار بنویسید:

امروزه ابزارهایی در اینترنت وجود دارند که آمار بازدید وب سایت را به شما نشان می دهند. برخی از این ابزارها علاوه بر اینکه ترافیک سایت تان را به شما نشان می دهند بلکه با تحلیل این آمار به شما می گویند، چه موضوعاتی بیشترین ترافیک را برای سایت به داشته است. این موضوعات پرطرفدار آمار بازدید سایت را افزایش می دهند و شما می توانید با نوشتن محتواهای با کیفیت بیشتر، بازدید بیشتری کسب کنید.

ما در مقاله ی “آمار بازدید سایت” ابزارهایی که به کمک آن می توانید از آمار بازدید سایت تان مطلع شوید را معرفی کرده ایم و پیشنهاد می شود حتما پیش از افزایش آمار بازدید سایت آن را مطالعه کنید.

3.کامل تر از دیگران بنویسید:

محتوایی جامع و پاسخ گو در وب سایت خود قرار دهید. البته این مورد برای تمامی وب سایت ها کاربرد ندارد و بیشتر برای وب سایت هایی که محتواهای آن جنبه آموزشی داشته و یا به معرفی کالا یا خدمات می پردازند، کاربرد دارند. در واقع هر چه محتوای منتشر شده در این سایت ها کامل تر و جامع تر باشد، بهتر است. برای مثال وقتی کاربر صفحه مربوط به معرفی یک مدل خاص گوشی را باز می کند دوست دارد اطلاعات کامل و زیادی درباره آن کسب کند. در نتیجه وب سایتی که محتوای کامل تری دارد بیشترین بازدید را جذب می کند و به طبع فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

برای اینکه بدانید چه تعداد کلمه برای محتوای شما مناسب است پیشنهاد می شود مقاله “تعداد کلمات محتوا در سئو” را در مجله اورجین وب مطالعه نمایید.

بهینه سازی سایت (SEO)

راهکار دیگری که برای افزایش آمار بازدید سایت پیشنهاد می شود، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. برخی از بهترین روش ها برای سئو داخلی سایت را در ادامه معرفی کرده ایم.

1.کلمات کلیدی مربوط به حوزه خود را بیابید:

در همان ابتدای راه اندازی وب سایت باید کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را یافته و بهینه سازی کنید. به طور معمول یک یا دو کلمه کلیدی برای هر صفحه از وب سایت تان نیاز است. برای شروع کار کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کمتر از 10 هزار جستجو در ماه دارند و سپس به سراغ کلمات کلیدی پر جستجو تر بروید.

2.در صفحات سایت به دیگر محتوا ها لینک داخلی بدهید:

لینک های داخلی معرف بخش های مرتبط و مهم سایت به کاربران و موتورهای گوگل است. در دنیای مجازی لینک ها به مانند درهایی هستند که اتاق های یک خانه را به هم مرتبط می سازند. صفحه ای که هیچ لینک داخلی نداشته باشد به مانند اتاقی است که هیچ دری به اتاق های دیگر ندارد. هنگامی که کاربر در صفحات ما با موضوع جدیدی مواجه می شود که اطلاعی در آن باره ندارد، ممکن است از صفحه خارج و به وب سایت دیگری برای اطلاع یافتن از آن موضوع مراجعه کنند. اما اگر با لینک داخلی او را به صفحه‌ی مربوط به آن موضوع انتقال دهیم، هم بازدید وب سایت خود را بالاتر برده و هم زمان ماندگاری کاربر نیز بیشتر می شود.

3.تگ عنوان اهمیت بالایی دارد:

تگ عنوان در صفحه مرورگر و موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده می شود. کاربران پس از مشاهده و خواندن آن تصمیم می گیرند به سایت ما وارد شوند یا نه. پس باید در انتخاب آن دقت کرده و طوری بنویسید که کاربر را متقاعد کند محتوای قرار گرفته در وب سایت شما ارزش وقت گران بهای او را دارد. رعایت همین نکته ساده می تواند افزایش آمار بازدید سایت را برای شما به همراه داشته باشد.

تازه سازی محتوا

تازه سازی محتوا یکی دیگر از روش هایی است که افراد برای بالا بردن بازدید سایت کار می برند. برای تازه سازی محتوا می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

1.محتوای جدید را جایگزین محتوای قدیمی کنید:

برخی از محتواها پس از گذشت مدت زمانی ارزش و اعتبار خود را از دست می دهند و دیگر بازدید ندارند. علاوه بر آن کاربران همواره ترجیح می دهند محتوای جدید تر و به روز تر را بخوانند؛ پس با تازه سازی محتوا می توان بازدید سایت را افزایش داد. البته این موضوع برای تمامی وب سایت ها صدق نمی کند و نمی توان آن را برای همه تجویز کرد. بیایید با یک مثال درک این موضوع که چه محتواهایی نیاز به بروز رسانی دارند را ساده کنیم؛ تصور کنید قصد خرید یک لپتاپ را دارید و کلید واژه “قیمت لپتاپ” را در مرورگر خود جستجو می کنید. کدام صفحه را باز می کنید؟ صفحه ای که آخرین به روز رسانی آن متعلق به ماه پیش بوده یا صفحه‌ای که متعلق به همان روز است؟ جواب مشخص است؛ شما صفحه جدید تر را انتخاب می کنید. به همین دلیل وب سایتی که محتوای تازه تری منتشر می کند، در افزایش آمار بازدید سایت موفق تر خواهد بود.

2.از کاربران بخواهید کامنت بگذارند:

یکی دیگر از روش هایی که به گوگل سیگنال جدید بودن محتوا را می فرستد، فعالیت کاربران در بخش کامنت های صفحات است. از کاربران بخواهید نظرات خود در مورد محصولات یا محتوای قرار گرفته را در بخش نظرات بنویسند و یا نقد و بررسی کنند. با این کار گوگل محتوای شما را یک محتوای تازه می داند و رتبه بهتری به آن می دهد.

ایجاد بک لینک

بک لینک ها از مهم ترین بخش ها در سئو خارجی سایت می باشند، که در افزایش آمار بازدید سایت نیز موثر هستند. اما چگونه بک لینک ها بازدید یک سایت را افزایش می دهند؟

1.رتبه سایت را ارتقا می دهند:

هنگامی که سایت های معتبر به وب سایت شما لینک می دهند، در واقع به گوگل سیگنال ارزشمندی وب سایت شما را ارسال می کنند و در صورتی که گوگل نیز سایت شما را ارزشمند تشخیص دهد، جایگاه بهتری در صفحه نتایج به شما اختصاص می دهد. کسب جایگاه بهتر به معنی جذب بازدید کننده بیشتر است.

2.بک لینک ها بازدید کننده می فرستند:

علاوه بر بالا بردن رتبه سایت بک لینک هایی که به سایت شما ارجاع داده می شوند، خود نیز بازدید کننده برای شما می فرستد و بخشی از ترافیک ورودی سایت را به وجود می آورند.

راهکار های افزایش بازدید سایت

تبلیغات پولی

با صرف هزینه تبلیغات می توانید به راحتی بازدید های سایت خود را افزایش دهید. روش های مختلف تبلیغات برای افزایش آمار بازدید سایت را در ادامه معرفی کرده ایم.

1.تبلیغات کلیکی:

تبلیغاتی که بر اساس هر کلیک هزینه آن محاسبه می شود، را تبلیغات کلیکی یا (PPC) می گویند.

2.تبلیغات هدفمند:

این نوع تبلیغات گروه خاصی از مخاطبان را هدف قرار می دهد و به آن Targeted Advertising نیز می گویند.

3.رپورتاژ آگهی:

نوع دیگری از تبلیغات که در قالب یک متن خبری یا اطلاع رسانی منتشر شده و به سایت مورد نظر لینک می دهد را رپورتاژ آگهی می گویند. این نوع تبلیغات تاثیر خوبی بر روی افزایش آمار بازدید سایت دارد.

قرار دادن محتوای ویدیویی

ویدیو ها همواره از محبوب ترین نوع محتوا هستند. قرار دادن محتوای ویدیویی در وب سایت تان منجر می شود کاربران بیشتری را جذب کرده و بازدید سایت خود را بالا ببرید. ساخت ویدیو نیز کار سختی نیست و با ابزارهایی که در مقاله “ابزارهای تولید محتوای ویدیویی” معرفی شده می توانید به راحتی برای سایت خود ویدیو های جذاب و کاربردی تولید نمایید.

یک نکته مهم

نکته مهمی که برای جذب بازدید کننده توسط ویدیو باید به آن توجه داشته باشید ارتباط ویدیو قرار گرفته در صفحه با محتوا می باشد. این تصور که هر ویدیویی که به نظرتان زیبا آمد را می توانید در وب سایت خود قرار دهید اشتباه است. در واقع محتوای ویدیویی که در وب سایت قرار می گیرد باید مرتبط با موضوع و کاربردی باشد تا بتواند کاربران را جذب کند در غیر این صورت سودی برای شما ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله روش های موثر برای افزایش آمار بازدید سایت را برای شما معرفی کردیم که به کمک آنها می توانید به نتایج مطلوبی برسید. به طبع به کار بردن این روش ها می تواند زمان بر و هزینه بر باشد اما اطمینان می دهیم با به کارگیری اصولی آنها موثر خواهند بود.

منبع: discovertoday.co

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *