برندینگ یکی از موثرترین و بهترین راه هایی است که کسب و کارها می توانند بر روی آن سرمایه گذاری کنند و به کارگیری آن همچون یک برنامه ریزی بلند مدت با نرخ بازگشت سرمایه بالا به شمار می آید. اگر مقاله مراحل برند سازی را خوانده باشید باید بدانید که آشنا کردن مخاطبان با برند تان یکی از مهم ترین مراحل آن به حساب می آید، به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم از راه های افزایش آگاهی از برند پرده برداریم. پس با ما همراه باشید تا قدم به قدم این روش ها را بررسی کنیم.

چرا آگاهی از برند دارای اهمیت است؟

می خواهید مخاطبان با برند شما آشنا شوند؟ محصولات و یا خدماتی که برندتان ارائه می دهد را بشناسند؟ فروشتان افزایش یابد؟ افزایش آگاهی از برند اگر به طور موثر و هدفمند صورت گیرد می تواند تمامی این خواسته های تان را بر آورده ساخته و برند شما را به طور کامل در ذهن مخاطبان حک کند. با این کار زمانی که آنها قصد خرید یکی از محصولات و یا خدمات ارائه شده در برندتان را دارند شما به اولویت اول آنها تبدیل می شوید و بدین ترتیب فروش تان نیز افزایش پیدا می کند.

راه های افزایش آگاهی از برند

اگر به تازگی برند خود را پایه گذاری کرده اید و می خواهید بدانید چگونه آگاهی عموم را نسبت به برند خود افزایش دهید، مراحل زیر شما را راهنمایی می کند.

مرحله اول؛ تولید محتوای با کیفیت و جامع

هر چقدر از مزایای بازاریابی محتوا بگوییم کم گفته ایم! برای اینکه بدانید حرف ما بی دلیل نیست توجه تان را به آمار ارائه شده در این باره جلب می کنیم که نشان می دهد تقریبا تمامی کلیک ها را 3 سایت اول صفحه نتایج گوگل به خود اختصاص می دهند. همین آمار کافی است تا متوجه بشوید با سرمایه گذاری بر روی تولید محتوای خوب چه قدر می توانید خود را به اهدافتان نزدیک نمایید و مخاطبان را با برند خود آشنا کنید. محتوایی که بتواند کاربران را به اهداف شان برساند و زمان ماندگاری آنها را افزایش دهد به گوگل سیگنال ارزشمندی سایت شما را ارسال کرده و شما را به صدر نتایج گوگل می رساند.

البته اشتباه نکنید منظور ما این نیست که رسیدن به رتبه های برتر در گوگل کار آسانی است بلکه می گوییم با تولید محتوای خوب این کار امکان پذیر است. در حقیقت تولید محتوا کاری بسیار دشوار و نیازمند فراگیری و رعایت اصول سئو، شناخت مخاطب و تولید محتوای هدفمند می باشد.

مرحله دوم؛ تبلیغات دهان به دهان

با ایجاد یک فضای ایده آل و رفع نیاز های کاربران می توانید کاری کنید که کاربران خود به تبلیغ کننده شما تبدیل شوند و برندتان را به دیگران بشناسانند. اکثر اوقات تبلیغات به صورت آنلاین صورت می گیرد، اما در برخی موارد افرادی که با برندتان آشنایی دارند به طور مستقیم از برند شما تعریف و تمجید میکنند و به نوعی آن را تبلیغ می کنند که اصطلاحا به آن بازاریابی دهان به دهان گفته می شود.

زمانی که محصولات و خدمات ارائه شده در برند شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد به طوری که بتواند رضایت مشتری را به طور کامل جلب کند، آنرا به دیگران معرفی می کند و بدین ترتیب افزایش آگاهی از برند شما را به همراه دارد. در واقع در این روش به این دلیل که این تجربه های واقعی است که به اشتراک گذاشته می شود، تاثیر گذاری بالا بوده و برند شما به خوبی به دیگران معرفی می شود.

راه های افزایش اگاهی از برند

مرحله سوم؛ ایجاد محتوای مهمان در دیگر وب سایت ها

یکی دیگر از بهترین راه ها برای شناساندن برند به عموم تولید یک محتوای با کیفیت و ارزشمند برای اشتراک گذاری در وبلاگ های دیگر وب سایت ها می باشد. در نظر داشته باشید که ایجاد پست مهمان همواره از بهترین راه های برندسازی برای کسب و کارها محسوب می شود.  باید بدانید شاید متوسط بودن پست مهمان تاثیر بدی برای سایت تان نداشته باشد؛ اما بی شک با کیفیت و جذاب بودن آن تاثیر بالایی در افزایش آگاهی از برندتان دارد.

مرحله چهارم؛ طراحی اینفوگرافی

هر چیزی که بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند، به افزایش آگاهی افراد از برندتان نیز کمک خواهد کرد. اینفوگرافی ها طرح های گرافیکی هستند که با ساده کردن اطلاعات دشوار و پیچیده آنها را جذاب و قابل درک می کند و در نتیجه کاربران به آنها جذب می شوند. با استفاده از ابزارهای طراحی اینفوگرافی می توانید این الگوهای گرافیکی جذاب را طراحی کرده و برای معرفی برند و محصولات تان از آنها استفاده نمایید.

همچنین با طراحی اینفوگرافی به دلیل جذابیتی که این طرح ها دارند امکان اینکه در شبکه اجتماعی دست به دست شده و افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند بیشتر است.

مرحله پنجم؛ استفاده از تبلیغات گوگل

به دنبال راهی سریع و مطمئن برای افزایش اگاهی از برند خود هستید؟ غول مارکتینگ دنیا با دریافت هزینه ای مشخص در ازای هر کلیک به شما امکان قرار دادن سایت تان در بالای نتایج ارگانیک را می دهد. با این کار افرادی که عبارت مربوط به کسب و کار شما را سرچ می کند سایت شما را در بالای صفحه نتایج مرورگر خود مشاهده کرده و به طبع آگاهی از برندتان نیز بالا می رود.

با تبلیغات کلیکی گوگل می توانید با سایت هایی بزرگ رقابت کرده و یا حتی از آنها پیشی بگیرید و همچنین سایت خود را بهینه کنید.

مرحله ششم؛ فعالیت بالا در رسانه های اجتماعی

پلتفرم های اجتماعی یک فرصت فوق العاده در پیش روی کسب و کارها قرار داده تا با تبلیغات و فعالیت در آن بتوانند با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند و آگاهی آنها نسبت به برند را افزایش دهند.

برای اینکار بهتر است ابتدا رسانه ی اجتماعی مناسب برای کسب وکار تان را از میان اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین، تلگرام و… انتخاب کنید. راه های دسترسی به مخاطبان در رسانه های اجتماعی همانطور که می دانید، می تواند به طور ارگانیک؛ یعنی اشتراک گذاری پست های مرتبط با تجارت تان باشد و یا پولی؛ یعنی همان تبلیغاتی که هنگام گشت و گذار در رسانه های اجتماعی با آنها مواجه می شوید باشد. البته در اینجا پیشنهاد ما این است در این بسترها با تولید محتوای جذاب و ترند به تعامل با مخاطبان خود پرداخته تا آنها خود نیز به تبلیغ کننده شما تبدیل شوند و با به اشتراک گذاری پست های تان با دیگران باعث افزایش آگاهی از برند شما شوند.

افزایش آگاهی از برند

 

مرحله هفتم؛ تبلیغات ریتارگتینگ

با تبلیغات ریتارگتینگ نه تنها می توانید بازدید کنندگانی که قبلا به سایت تان وارد شده اما بدون اینکه از شما خرید کنند آنرا ترک کرده اند، بازگردانید؛ بلکه می توانید به افزایش آگاهی از برندتان هم کمک کنید. در این نوع تبلیغات پس از اینکه کاربر بدون انجام کار خاصی از سایت تان خارج شد با مشاهده تبلیغات در قسمت های کناری نتایج جستجو، وبلاگ های محبوب و شبکه های اجتماعی ترغیب به بازگشت به سایت تان می شود. و از آنجا که او یک بار قبلا از برند شما دیدن کرده است با دیدن نام برندتان در تبلیغات بیش از پیش از آن آگاهی می یابد.

مرحله هشتم؛ شرکت در رویدادهای اختصاصی

یک راز مهم برای موفقیت در برندسازی، شناخت هر چه بیشتر مخاطبان و قدم برداشتن در جهت رفع نیازهای آنهاست و بهترین راه برای دستیابی به این شناخت شرکت در همایش ها و رویدادهای مرتبط با برند و تعامل با مخاطبان است. شما با شرکت در این همایش ها به شناخت بهتری نسبت به مخاطبان خود رسیده و بهتر نیاز های آنها را درک خواهید کرد؛ چراکه افراد شرکت کننده در این رویدادها بیشتر کسانی هستند که به محصول یا خدمات برند شما نیاز دارند. چه فرصتی بهتر از این برای تعامل با آنها و افزایش آگاهی از برندتان؟

همچنین در اینجا تعامل با مخاطبان تان این فرصت را برای شما به وجود می آورد تا بدانید برندتان به چه چیزی برای پیش رَوی نیاز دارد و چه کارهایی به ارتقای آن می انجامد.

مرحله نهم؛ خرید رایگان

چه کسی از چیزهای رایگان بدش می آید؟ با ارائه بسته های رایگان و حک نام تجاری خود بر روی آنها هم آگاهی از برندتان را افزایش می دهید و هم افراد را به برند خود بیشتر علاقه مند می سازید.

مرحله دهم؛ استفاده از پادکست ها

از تاثیری که رسانه های دیداری و شنیداری بر روی افزایش آگاهی از برندتان دارند غافل نشوید! اخیرا پادکست ها توانسته اند توجه های زیادی به خود جلب کنند و از محبوبیت بالایی در میان عموم دست یابند. شما می توانید از این فایل های صوتی برای معرفی برندتان، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید و یا یک آموزش صوتی در مورد یک موضوع حیطه تخصصی خود استفاده کنید و توجه ها را به سمت برند خود معطوف نمایید.

مرحله یازدهم؛ مشارکت با دیگر برندها

شما تنها نیستید که می خواهید آگاهی از برندتان را افزایش دهید و بی شک دیگر فعالان حوزه ی کاری شما نیز علاقه دارند هر چه بیشتر برند خود را به اطلاع عموم برسانند. از این موقعیت استفاده کرده و با مشارکت با برندهایی که مخاطبان هدف یکسانی با شما دارند، به مخاطبان بیشتری برای معرفی برند خود دست پیدا کنید. البته حواستان باشد که این بدان معنا نیست که دو برند را با یکدیگر ترکیب کنید، بلکه به معنی این است که با تعامل با مخاطبان دسترسی و شناخت آنها را نسبت به هر دو برند افزایش دهید.

سخن آخر

افزایش آگاهی از برند شاید کار ساده و ارزانی نباشد، اما به شما اطمینان می دهیم که با به کارگیری روش هایی که در این مقاله گفته شد کار غیر ممکنی هم نیست. تنها کافی است مراحل گفته شده را به درستی و خوبی انجام داده تا تاثیر بی نظیر آنرا در موفقیت تجارت خود مشاهده نمایید.

منبع: hootsuite.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *