اینترنت یک مکان فوق العاده برای راه اندازی کسب و کار است. اما همانقدر که خوب است، می تواند ترسناک هم باشد، چراکه روزانه تعداد زیادی سایت موجود در فضای وب توسط هکرها مورد حمله قرار می گیرد. یک سایت اینترنتی تا زمانی می تواند خوب فعالیت کرده و پیشرفت داشته باشد، که امنیت داشته باشد. زمانی که این امنیت مورد تهدید قرار گرفت، دیگر هر چه انرژی و زمان برای آن صرف شده، به هدر می رود.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس به دلیل متن باز بودن، در معرض خطر بسیار زیادی است، به همین دلیل تامین امنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از پلاگین های امنیتی برای حفظ آن استفاده کرد. در این مقاله به معرفی چندتا از بهترین افزونه امنیتی وردپرس می پردازیم که می تواند، به شما در این امر کمک کند.

افزونه امنیتی وردپرس

افزونه های امنیتی وردپرس وظیفه تامین و ارتقا امنیت یک سایت را برعهده دارند. این افزونه ها نکات امنیتی سایت را بررسی کرده و اقدامات لازم برای افزایش امنیت را اعمال کرده یا در غالب یک گزارش به شما راه حل های لازم را ارائه می دهند. در ادامه این افزونه ها را به طور کامل معرفی کرده و امکانات هر کدام را بررسی می کنیم.

  1. wordfence
  2. Hide My WP Ghost
  3. WP Activity Log
  4. ithemes security
  5. All In One WP Security & Firewall
  6. Shield Security
  7. Sucuri Security
  8. MalCare Security

افزونه امنیتی وردپرس

مقاله پیشنهادی: افزونه های رایگان وردپرس را بشناسید

افزونه wordfence

بیش از 4 میلیون نصب فعال و امکانات فوق العاده ای که این پلاگین دارد، wordfence را به محبوب ترین افزونه امنیتی وردپرس تبدیل کرده است. این افزونه وردپرس به صورت خودکار ترافیک های مخرب سایت را شناسایی کرده و از هک شدن سایت جلوگیری می کند. با نصب این پلاگین یک اسکنر قوی به سایت نیز افزوده می شود که مشابه آنتی ویروس، انواع کدهای مخرب، ویروس و تروجان را شناسایی می کند. در کل قابلیت های زیاد و کاربردی wordfence باعث شده، این افزونه امنیتی وردپرس به یکی از اولین انتخاب های کاربران تبدیل شود. برخی از مهم ترین ویژگی های آن عبارت اند از:

افزونه  Hide My WP Ghost

افزونه Hide My WP Ghost با مخفی کردن پایگاه داده در وب سایت های وردپرسی، از دسترسی هکرها به سایت جلوگیری می کند. نسخه های قدیمی این پلاگین تنظیمات پیچیده و چالش برانگیزی داشت؛ که با انتشار نسخه های جدید آن، این مشکلات کاملا برطرف شدند. نقطه قوت این پلاگین که آنرا یک افزونه امنیتی وردپرس کاربردی می کند، ارائه گزارش های لحظه ای از وضعیت امنیت سایت است که در این گزارش ها، نقاط ضعف امنیت مشخص می شود. همچنین Hide My WP Ghost توصیه هایی برای رفع مشکلات امنیتی نیز ارائه می دهد. ویژگی های کلیدی این افزونه عبارت اند از:

افزونه WP Activity Log

افزونه WP Activity Log برخلاف دیگر پلاگین های امنیتی وردپرس، به جای ارائه یک راه حل همه کاره که ویژگی های مختلفی را شامل می شود، یک هدف خاص را دنبال می کند. در واقع این افزونه امنیتی وردپرس به شما کمک می کند تا از هر تغییر و فعالیت مخربی که در سایت تان رخ می دهد، اطلاع یابید. ویژگی های مهم این افزونه امنیتی عبارت اند از:

افزونه iThemes Security

دیگر افزونه امنیتی وردپرس کاربردی، ithemes security می باشد که بیش از 900 هزار نصب فعال دارد. این پلاگین امنیتی با مسدود کردن کاربران مشکوک و جلوگیری از حملات، سایت شما در برابر هکرها ایمن می کند. ithemes security به طور مداوم در حال بروزرسانی و آپدیت است و می تواند خود را با هر تغییری در سیستم وردپرس هماهنگ سازد، تا هیچ راهی برای نفوذ هکران باقی نماند. در این افزونه امنیتی وردپرس بیش از 30 روش برای تامین امنیت سایت وردپرسی ارائه شده است. شما می توانید به این افزونه در دو نسخه رایگان و پریمیوم دسترسی داشته باشید که ویژگی های هر کدام را در ادامه آورده ایم:

ویژگی ­‌های نسخه رایگان

ویژگی‌ ­های نسخه پولی

بهترین افزونه امنیتی وردپرس

All In One WP Security & Firewall

All In One WP Security & Firewall یک افزونه امنیتی وردپرس همه کاره است، که به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این پلاگین امنیتی وردپرس امکانات و قابلیت های کاربردی زیادی ارائه می دهد، که راه نفوذ هکران به سایت را به طور کامل می بندد. همه این ویژگی ها با یک رابط بصری و نوآورانه با هم در ارتباط اند. این پلاگین با بررسی و اسکن سایت، یافته های خود را در یک سیستم درجه بندی گزارش می کند و حتی افراد مبتدی هم می توانند به راحتی از این اطلاعات سر در بیاورند. همچنین All In One WP Security حجم مناسبی به نسبت دیگر افزونه های امنیتی وردپرس دارد، که باعث می شود آسیب کمتری به سرعت بارگذاری صفحات وارد شود. مهم ترین ویژگی های این افزونه امنیتی وردپرس عبارت اند از:

افزونه Shield Security

افزونه Shield Security دیگر افزونه امنیتی وردپرس قدرتمند است که با بیش از 80 هزار نصب فعال توانسته رتبه بسیار خوبی کسب کند. با نصب آن بلافاصله شروع به کار کرده، در واقع حتی زمانیکه در حال پیکربندی تنظیمات آن هستید، سایت محافظت می شود. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است که ویژگی های هر کدام عبارت اند از:

ویژگی ­‌های نسخه رایگان

ویژگی ­های نسخه پولی

افزونه Sucuri Security

Sucuri Security یک افزونه امنیتی وردپرس است که همانند Wordfence در انجام طیف گسترده ای از کارهای امنیتی سایت وردپرسی کاربرد دارد. نکته ای که باعث برتری Sucuri Security به نسبت دیگر پلاگین های امنیتی وردپرس می شود، اجرای یک فایروال به نام دامنه (DNS) در سطح سرور است. در ادامه مهم ترین ویژگی های این افزونه امنیتی وردپرس را آورده ایم:

افزونه MalCare Security

تا به اینجا افزونه های امنیتی وردپرس را معرفی کردیم که برای جلوگیری از حملات سایت کاربرد داشتند، اما اگر یک تلاش برای حمله به سایت توسط هکرها به موفقیت پیوست، آنگاه باید چه کرد؟ این همان نقطه ای است MalCare Security به کمک وب مستران می آید و پس از حمله شروع به پاکسازی بدافزارها می کند. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی موجود است، که نسخه رایگان آن بیشتر برای شناسایی پایگاه داده وب و حفاظت از ورود ربات ها کاربرد دارد. با خرید نسخه پریمیوم آن (که هزینه آن از 99 دلار در سال شروع می شود) این افزونه برای استفاده از پاکسازی خودکار و نامحدود پس از هک، ارتقا می یابد. در ادامه ویژگی های هر دو نسخه پلاگین MalCare Security را آورده ایم.

ویژگی­‌های نسخه رایگان

ویژگی­ های نسخه پولی

سخن آخر

در این مقاله 8 افزونه امنیتی وردپرس قدرتمند معرفی کردیم که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های فوق العاده برای تامین امنیت سایت های وردپرسی ارائه می دهند. شما نیز می تواند با خواندن ویژگی های هر کدام بسته به نیازهای امنیتی سایت تان یک یا چندی از آنها را برای سایت خود انتخاب کرده و نصب کنید. در آخر، لازم به ذکر است که استفاده از پلاگین های امنیتی تنها یکی از راه های افزایش ایمنی سایت در برابر هکرها می باشد و راه های دیگری که تامین کننده امنیت بیشتر سایت است، را می توانید در مقاله مربوط به آن بخوانید.