جدیدترین مقالات
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید یک سایت راه اندازی کرده، مقدار قابل توجهی محتوا در آن بارگذاری کرده...
جدیدترین مقالات
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
زمانی که قرار است یک نوزاد متولد باشد، پیش از هر چیز برای  او یک نام انتخاب م...
جدیدترین مقالات
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
بارگذاری تصاویر با حجم بالا در سایت، سرعت بارگذاری آنرا کاهش داده و تاثیر بدی...
جدیدترین مقالات
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
موتورهای جستجو در سال های اخیر سیاست های رتبه بندی خود را بر اساس جلب هر چه ب...
جدیدترین مقالات
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
CLS یا CUMULATIVE LAYOUT SHIFT یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است و جا به جا...
افزونه در وردپرس چیست؟

اگر هیچ دانشی از کد نویسی ندارید؛ نگران نباشید! افزونه ها به کمک شما می آیند تا هر آنچه در طراحی سایت خود به آن نیاز دارید را بتوانید اضافه کنید و سایت خود را به سایتی منحصر بفرد و زیبا تبدیل کنید. کسانی که تا به حال با دنیای وردپرس کار کرده باشند حتما تا حدودی با افزونه های آن آشنا هستند. اما حتی در صورتیکه  شما هیچ شناختی نسبت به افزونه وردپرس نداشته باشید با خواندن این مقاله اطلاعات کافی و کاربردی راجب آن کسب خواهید کرد.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه یا پلاگین نوعی نرم افزار کوچک، شامل گروهی از توابع است که قابلیت اضافه شدن  در وب سایت های وردپرسی را دارد. در تعریف ساده تر، پلاگین‌ها یک سری کد هستند که عملکرد آنها  به‌عنوان مکمل یک سایت است؛ و به کامل‌تر شدن ویژگی‌های یک سایت اینترنتی منجر می شود.

زبان افزونه هاphp  است و با وردپرس یکپارچه می شوند. در واقع افزونه وردپرس قابلیت یا ویژگی های جدیدی به  وب سایت وردپرسی اضافه می کند. تعداد افزونه هایی که برای وردپرس وجود دارد حدودا بیش از 1 میلیون است.

به‌صورت کلی دو نوع افزونه وجود دارند، افزونه های رایگان و غیر رایگان، که دارای تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر هستند. از مهم‌ترین تفاوت های آن‌ها میزان امکاناتی است که در اختیار شما قرار می‌ دهدند.

در مقایسه با افزونه‌های پولی افزونه‌های رایگان قابلیت ها و ویژگی های بسیار کمتری را ارائه می‌دهدند. حتی  ممکن است این پلاگین‌های رایگان سازگاری مناسبی با سایت شما نداشته باشند. افزونه های غیر رایگان کاربردها و ویژگی های منحصر بفرد بیشتری را در اختیار وب سایت شما قرار می دهد.

چرا نصب افزونه وردپرس دارای اهمیت بالا است؟

پس از راه اندازی سایت در وردپرس ، در ابتدا سایت شما دارای امکانات و ویژگی های خاصی نیست. در واقع به طور پیشفرض وردپرس سایت بسیار ساده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس می توان دلیل استفاده از افزونه‌ها را افزایش امکانات سایت دانست. شما در وردپرس قادر هستید به تعداد مودر نیاز افزونه نصب کنید.

سایت‌ هایی که بر اساس کدنویسی طراحی می شوند باید برای افزودن هر ویژگی و یا قابلیت به وب سایت خود قطعه کدهایی را در سایت قرار داد. برای این کار تسلط کافی به زبان‌های برنامه نویسی شرط است. در صورتی که وردپرس به کمک افزونه ها و بدون نیاز به کد نویسی این امر را برای شما فوق العاده آسان نموده و شما می توانید به راحتی سایت خود را به کمک افزونه ها طراحی کنید.

با استفاده از افزونه وردپرس شما قادر هستید به سرعت و بدون نیاز به صرف هزینه‌ی زیاد از امکانات پیشرفته‌ای همچون ساخت اسلایدرهای گرافیکی خاص و زیبا، افزونه‌های فروشگاهی، ایجاد امنیت، لینک دهی به دیگر صفحات، سئو سایت، صفحه‌سازهای مختلف و غیره بهره مند شوید. همچنین شما می توانید با افزودن هر تعداد افزونه کاربردی دلخواه به سایت به زیبایی و امکانات وب سایت خود بیفزایید.

هیچ محدودیتی در نصب و استفاده از افزونه‌ها وجود ندارد و باعث کندی وردپرس نخواهند شد، به شرطی که از افزونه‌های معتبر و سازگار با وبسایت استفاده شود. و در صورتی که سایت با کندی مواجه شود افزونه‌های حرفه‌ای زیادی به منظور افزایش سرعت سایت در وردپرس وجود دارد.

افزونه وردپرس چیست

عملکرد افزونه در وردپرس چیست؟

افزونه ها برای وب سایت های وردپرسی قابلیت اضافه نمودن ویژگی های جدید را فراهم می آورد. از دلایل محبوبیت وردپرس می توان به افزونه ها اشاره داشت. زیرا نمونه های زیادی از آنها وجود دارد که به شما کمک می کند تا آنچه در ذهن دارید را طراحی کنید.

به عنوان نمونه تصور کنید شما می خواهید به سایت خود اسلایدر محصولات، خبرنامه، گالری تصاویر، فرم های ویژه عضویت و… اضافه کنید.فقط کافیست افزونه مورد نظر را بر روی سیستم خود نصب نمایید، تمامی این ویژگی ها به سایت شما افزوده می شود. بعد از نصب افزونه وردپرس به پیشخوان وردپرس بخش جدیدی اضافه می شود. در این بخش شما می توانید تنظیمات افزونه را انجام دهید. تقریبا می توان گفت برای هر کاری در وردپرس افزونه ای وجود دارد. با این حال اگر افزونه مورد نظر خود را نیافتید می توانید از برنامه نویسان php  بخواهید تا برای شما افزونه ای مطابق با خواسته هایتان بسازد.

نصب افزونه وردپرس چگونه است؟

در این بخش قصد داریم تا برای شما آموزش نصب پلاگین در وردپرس را بیان کنیم:

  • در ابتدا از آدرسyoursite.com/wp-admin به پیشخوان وردپرس وارد شوید.
  • در این مرحله گزینه افزونه> افزودن را انتخاب کنید.
  • در صورتیکه افزونه مورد نظر را از قبل دانلود کرده اید، گزینه بارگزاری افزونه را کلیک کنید و سپس فایل را آپلود و نصب کنید.
  • اگر افزونه را دانلود نکرده باید در مخزن وردپرس آن را سرچ کنید. برای انجام این کار، در کادر جستجوی افزونه، نام پلاگین مورد نظر را وارد و جستجو کنید.  پس از یافتن افزونه مورد نظر گزینه نصب را انتخاب کنید.
  • در آخر بر گزینه فعالسازی افزونه کلیک کنید. افزونه شما به همین سادگی نصب شد.

بهترین افزونه وردپرس

در این قسمت به معرفی برخی از بهترین افزونه های وردپرس خواهیم پرداخت:

Yoast SEO

از مهم ترین قابلیت های این پلاگین بررسی و تجزیه و تحلیل محتوای شما را از نظر خوانایی و کلمات کلیدی آن است، بنابراین به کمک آن شما می توانید محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید و SEO آن را بهبود ببخشید.

سایت شما هنگامی پیشرفت می کند که از سئو بالایی در گوگل برخوردار باشد. به این دلیل که با داشتن سئو بالا گوگل سایت شما را جزء اولین اولویت‌های خود قرار می‌دهد، و باعث می شود تا بازدید کاربران از سایت شما بیشتر شود. کاربردی‌ترین و بهترین  افزونه‌ وردپرس که برای سئو موجود است پلاگین Yoast SEOاست.

با این افزونه، شما قالب هایی برای عناوین و توضیحات متا دریافت خواهید کرد، بنابراین شما می توانید یاد بگیرید که چگونه این اطلاعات را مطابق بهترین شیوه های SEO عملی کنید.

WP Rocket  WP Rocket

افزونه ای است که باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات وردپرس شما می شود. اما این تنها قابلیت آن نیست، علاوه بر این گزینه های زیادی برای افزایش عملکرد سایت شما دارد از جمله: کوچک سازی کد HTML، بارگذاری با تاخیر تصاویر، کوچک سازی و اتصال فایل های CSS و جاوا اسکریپت، بهینه سازی پایگاه داده و غیره.این پلاگین غیر رایگان است و هزینه خرید آن (از 49 دلار) شروع می شود.

 Elementor

برای ساخت صفحه، افزونه Elementor از محبوب ترین پلاگین های موجود در وردپرس است. Elementor در هسته خود،  قابلیت کشیدن و رها کردن را فراهم می سازد تا کاربران بتوانند در کمترین زمان صفحات و پست های خود را سفارشی کنند.

همچنین این افزونه دارای بیش از 100 قالب صفحه آماده برای راه اندازی هر نوع وب سایتی است.

مزایای استفاده از افزونه ها

این سیستم مدیریتی دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های عمده ای است که می‌تواند تقریبا تمام نیاز های کاربران را برآورده کند. ا

  • تنوع زیاد افزونه وردپرس: توسعه دهندگانی زیادی در این عرصه فعالیت می کنند که همین امر موجب گستردگی و تنوع زیاد افزونه های ورد پرس می شود. این حجم بالای تنوع باعث شده تا تقریبا تمام نیاز کاربران پوشش داده شود.
  • ارائه خدمات رایگان و یا ارزان قیمت: وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت کننده محتوا تعداد بسیار زیادی از این افزونه ها را به صورت کاملاً رایگان به کاربران ارائه می دهد. بنابراین شما می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، بخش بزرگی از نیاز های اولیه سایت خود را فراهم آورید.
  • نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است: همانگونه که از نام افزونه مشخص است باید به سایت افزوده شود. این کارهمانطور که در قبل تر توضیح داده شد بسیار آسان است.
  • دسترسی به آنها بسیار راحت است: با توجه به نیاز ها و خواسته‌هایی که مد نظر دارید، باید به قسمت ویژه‌ای در وردپرس مراجعه نمایید. پس از مراجعه به این بخش می‌توانید افزونه مورد نظر خود را به راحتی جستجو کنید و سپس آن را به سیستم خود اضافه کنید. با وجود تنوع افزونه‌های وردپرس شما می توانید به آسانی سایت خود را مدیریت کنید.

افزونه در وردپرس چه کاربردی دارد

تا چه تعداد افزونه در وردپرس می توان استفاده نمود؟

شاید برای شما این سوال نیز بوجود آمده باشد که تا چه تعداد افزونه را می توان بر روی وردپرس نصب نمود. استفاده از افزونه های زیاد به طور همزممان در وردپرس توصیه نمی شود. در واقع استفاده بیش از حد از پلاگین ها مشکلاتی را برای وب سایت شما به وجود می آورد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • هر چه افزونه وردپرس بیشتر باشد امنیت سایت کمتر می شود. با بیشتر شدن افزونه ها احتمال بروز مشکلات امنیتی در سایت ما نیز بیشتر می شود.
  • نا هماهنگی و تداخل در افزونه های ورد پرس: مشکلی که بر اثر تداخل افزونه‌ها در وردپرس بوجود می آید دارای اهمیت است. با نصب تعداد بیشتری افزونه ، احتمال تداخل یک افزونه با افزونه ای دیگر را افزایش داده‌ایم
  • باعث افزایش درخواست های http و سربار سایت میشود. هر چه افزونه های نصب شده بیشتر باشد سربار سایت نیز افزایش می یابد.
  • بعضی از افزونه های وردپرس بهینه کد زده نشده اند. پس نسبت به سایر افزونه ها باعث ایجاد سربار بیشتری می شوند.

سخن آخر

در طراحی سایت، فراگیری این موضوع که (افزونه وردپرس چیست) بسیار حیاتی می باشد و هر طراحی که کار با وردپرس را آغاز می کند نیاز به فراگیری آموزش های مربوط به آن را دارد . ما در این مقاله تمامی نکاتی که برای شروع کار نیاز است را بررسی کرده ایم و شما با مطالعه آن می توانید، به ابهامات شکل رفته در ذهن تان پاسخ دهید.

منبع: wordpress.org

لینک کوتاه مطلب :
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
ناوبری سایت چیست؟ 7 راهکار بهبود نویگیشن
ناوبری سایت چیست؟ 6 راهکار بهبود نویگیشن
ناوبری سایت چیست؟ 7 راهکار بهبود نویگیشن
ناوبری سایت چیست؟ 6 راهکار بهبود نویگیشن
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}