انواع مختلف محتوا را بشناسید

انواع مختلف محتوا را بشناسید
جدیدترین مقالات
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید یک سایت راه اندازی کرده، مقدار قابل توجهی محتوا در آن بارگذاری کرده...
جدیدترین مقالات
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
زمانی که قرار است یک نوزاد متولد باشد، پیش از هر چیز برای  او یک نام انتخاب م...
جدیدترین مقالات
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
بارگذاری تصاویر با حجم بالا در سایت، سرعت بارگذاری آنرا کاهش داده و تاثیر بدی...
جدیدترین مقالات
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
موتورهای جستجو در سال های اخیر سیاست های رتبه بندی خود را بر اساس جلب هر چه ب...
جدیدترین مقالات
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
CLS یا CUMULATIVE LAYOUT SHIFT یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است و جا به جا...
انواع مختلف محتوا را بشناسید

این تصور که تمامی بازدید کنندگان وب سایت شما یک سلیقه دارند و تولید یک نوع محتوا می تواند پاسخ گوی همه آنها باشد کاملا اشتباه است! کاربرانی که به سایت شما وارد می شوند همه به هم شبیه نیستند و قرار نیست یک نوع محتوا نظر تمامی آنها را جلب کند.

اما چاره این کار چیست؟ به کارگیری انواع محتوا در سایت تان همان راهکاری است که برای جلب رضایت کاربران و پیشی گرفتن از رقبا به کمک شما می آید. این کار شما را به انتخاب اول کاربران تبدیل کرده و فرصت خوبی برای کسب جایگاه های برتر گوگل به وجود می آورد.

محتوای اینترنتی چیست؟

تصور کردیم بد نیست پیش از هر چیز ابتدا با تعریف کلی محتوا آشنا شده و سپس به سراغ بررسی انواع آن برویم. محتوای اینترنتی را به عنوان جزئی از رسانه دیجیتال می شناسند. محتوای اینترنتی در واقع محتوایی است که برای انتشار در رسانه های اینترنتی تولید و بهینه می شود و نمی توان آن را با مطالبی که در روزنامه، مجلات و یا کتاب ها منتشر می شود یکی دانست.

انواع محتوا از نظر فرمت

محتواها از نظر فرمت در دسته های مختلفی قرار می گیرند که در ادامه همه ی آنها را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. این محتواها می توانند به صورت تکی یا تکمیل کننده یکدیگر در وب سایت ها به کار برده شوند.

انواع محتوا

محتوای متنی؛ پرکاربردترین نوع از انواع مختلف محتوا

بی شک یکی از مهم ترین انواع محتوا در سایت ها محتواهای متنی می باشند. اما در پاسخ به اینکه چرا این نوع محتوا را مهم ترین می دانیم باید بگوییم حتی در صورتی که شما از فرمت های دیگر برای تولید محتوا استفاده کنید، باز برای ارائه توضیحات تکمیلی به نوشته نیاز دارید. علاوه بر آن محتوای متنی برای سئو سایت نیز از ضروریات به حساب می آید. در واقع شما برای اینکه بتوانید امتیاز بالا در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید به محتوای متنی در سایت خود نیاز دارید. می توان گفت تقریبا تمامی وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارند از محتوای متنی استفاده کرده اند. در ادامه انواع مختلف محتواهای متنی را آورده ایم.

پست های وبلاگ

پست های وبلاگ در میان تولید کنندگان محتوا از محبوبیت بسیاری برخوردار است و این محبوبیت نیز بی دلیل نیست. چراکه با انتشار مداوم پست های با کیفیت در وبلاگ تان می توانید ترافیک اورگانیک برای سایت خود کسب کرده، به یک مرجع تبدیل شوید و افزایش آمار بازدید را به مرور زمان در سایت خود مشاهده کنید. وبلاگ نویسی خود بسته به نوع فعالیتی که دارید دسته بندی می شود که شامل: معرفی محصولات، اعلام اخبار، لیست ها، نکات مهم، نقل قول ها و… می باشد.

آموزش ها

اگر از مهارت بالا در حوزه ای که فعالیت دارید برخوردارید، می توانید با تولید یک محتوای متنی آموزش هایی در آن زمینه را با کاربران تان به اشتراک بگذارید. این محتوای آموزشی می تواند از آموزش گام به گام استفاده از یک نوع پودر شتسشو تا مطلبی تخصصی در مورد یک موضوع علمی باشد.

کتاب های الکترونیکی

یکی دیگر از انواع محتوای متنی کتاب های الکترونیکی می باشد، که اغلب به صورت پی دی اف منتشر می شوند. این کتاب ها یا به صورت رایگان و یا پولی برای فروش در وب سایت ها گذاشته می شوند.

محتوای تصویری؛ جذاب ترین نوع محتوا

برخی به اشتباه می پندارند که محتوای متنی از قدیمی ترین انواع محتوا می باشد؛ ولی حقیقت این است که قدیمی ترین نوع محتوا، تصاویر می باشند. اما وقتی می گوییم قدیمی ترین منظورمان چه قدر قدیمی است؟ در واقع در ابتدای پیدایش انسان ها زمانی که کلمات هنوز شکل نگرفته بودند، انسان ها با استفاده از تصاویر برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند.

تولید محتوای تصویری از محبوب ترین نوع محتواها می باشد که می توان آن را در کنار متن برای تولید یک محتوای کامل و جذاب استفاده کرد. همچنین این نوع محتوا در پلتفرم های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار پرطرفدار می باشد و به جذب مخاطب های بسیاری منتهی می شود. در ادامه انواع مختلف آنرا با هم بررسی خواهیم کرد.

عکس ها

عکس ها همان عنصری هستند که می توانند توجه مخاطبان را در صفحات به خود جلب کرده و از خروج آنها جلوگیری کند. اما نکته کاربردی که در مورد به کاربردن تصاویر در محتواها باید به شما بگوییم این است که از عکس های مرتبط و جذاب استفاده کنید. سعی کنید از عکس هایی استفاده کنید که کپی نبوده و بتواند پیام اصلی محتوا را به کاربران برساند. بهتر است قبل از اینکه تصاویر را در سایت خود قرار دهید آنها را بهینه سازی کنید. (برای راهنمای سئو تصاویر کلیک کنید.)

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها طراحی های گرافیکی هستند که به منظور ساده سازی مطالبی که درک آنها برای کاربران سخت است به کار می روند. در تعریف ساده تر اینفوگرافی همان تصاویر، نموداره و یا دیاگرام هایی هستند که به صورت بصری ارائه می شوند و هدف آنها انتقال آسان تر و بهتر اطلاعات به خوانندگان می باشد. برای آشنایی بیشتر با این عنصر بصری جذاب پیشنهاد می شود مقاله “اینفوگرافیک چیست؟” را در مجله اورجین وب مطالعه نمایید.

 تصاویر اطلاعاتی

این نوع تولید محتوا برای نمایش آمار، ارقام و نمودار ها به کار برده می شود. برای مثال زمانی که در مورد نوسانات ارز در یک سال گذشته جستجو می کنید گوگل تصاویری را برای شما نمایش می دهد که این آمار را به صورت نمودار به تصویر کشیده اند.

محتوای ویدیویی

از جدیدترین انواع محتوا که به تازگی طرفداران بسیاری نیز جلب کرده است، محتوای ویدیویی می باشد. همانطور که همیشه می گوییم یکی از راه هایی که براساس آن می توانیم استراتژی تولید محتوایی خود را بچینیم، این است که خود را به جای کاربران قرار دهیم. در اکثر مواقع کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن یک دیوار متنی ترسناک اطلاعات را در قالب یک ویدیوی جذاب و کاربردی دریافت کنند. حقیقت این است که ذهن انسان تصاویر را خیلی بهتر از کلمات پردازش می کنند و این همان دلیلی است که باید از ویدیو ها در سایت خود استفاده کنید.

انواع مختلف محتوا

از محتوای ویدیویی چه استفاده هایی می شود؟

با ساخت یک ویدیوی آموزش و قرار دادن آن در وب سایت تان می توانید ترافیک خوبی جذب کنید. گاهی تولید کنندگان محتوا علاوه بر تولید محتوای متنی یک ویدیو در همان باره ساخته و در صفحه قرار می دهند تا افرادی که حوصله یا زمان کافی برای خواندن مطالب را ندارند، آنرا در قالب ویدیو تماشا کنند. همچنین از ویدیو ها برای تبلیغات نیز استفاده می شود که تاثیر بالایی در جذب مخاطبان نیز دارد. ابزارهایی که با کمک آنها می توانید محتواهای ویدیویی خود را تولید کنید در مقاله “نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی” بخوانید.

محتوای صوتی

یکی دیگر از انواع محتوا که به تازگی در اینترنت باب شده است محتوای صوتی می باشد. علی رقم اینکه زمان زیادی نیست تولید اینگونه محتوا آغاز شده توانسته به محبوبیت بالایی در میان کاربران برسد و طرفداران بسیاری را جذب کرده است. این محبوبیت سبب شده تا اکثر کتاب های مطرح دنیا را در نسخه صوتی ارائه شوند.

این نوع از محتوا می تواند در اشکال مختلفی همچون پادکست ها، کتاب های صوتی و یا دستیار هوش مصنوعی ارائه شود. برای پخش محتوای صوتی از بلندگوهای رایانه، هدفون و یا بلندگو های هوشمند استفاده می شود.

محتوای تعاملی

محتوای تعاملی نوعی محتوا می باشد که نیاز به تعامل و مشارکت فعال کاربران را دارد. این نوع محتوا در واقع آنها را ترغیب به انجام کاری که از آنها خواسته شده می کند و بازدیدکنندگان را از حالت بیننده بودن به یک حالت پویا دعوت می کند. در ادامه مثال هایی برای محتوای تعاملی آورده ایم.

  • تولید محتوایی برای نظر سنجی از کاربران: یعنی محتوایی بسازیم و در آن از کاربران بخواهیم نظرات خود را در آن مورد با ما در میان بگذارند.
  • برگزاری مسابقات: اگر در فضای اینستاگرام فعالیت داشته باشید حتما تا به حال صفحاتی را دیده اید که با برگزاری مسابقات لایک و کامنت با مخاطبان خود تعامل می کنند. این یک نمونه پرطرفدار از محتوای تعاملی می باشد.
  • پرسش و پاسخ: دیگر راه برقراری تعامل با کاربران قرار دادن پرسش و پاسخ در وب سایت خود می باشد.

محتوای وبینار

وبینار ها نوع دیگری از انواع محتوا به شمار می روند که به منظور آسان سازی مسائل برای افراد به کار می رود. برای برخی از افراد شرکت در دوره ها به دلیل دوری یا کمبود زمان امکان پذیر نیست، در این زمان وبینار یا همان همان کنفرانس های مجازی بهترین انتخاب پیش رو می باشد. اگر یک وب سایت آموزشی دارید قرار دادن محتوای وبینار در کنار دیگر محتوا ها در جذب کاربران به شما کمک بسیاری خواهد کرد. افرادی که در این وبینارها شرکت می کنند در انتهای جلسه می توانند آنرا به صورت ضبط شده دریافت کرده و با مرور آن مطالب را به خوبی به ذهن خود بسپارند. البته ناگفته نماند این نوع محتوا برای تمامی سایت ها کاربرد ندارد و تنها برخی حوزه های اینترنتی می توانند از آن بهره بگیرند.

سخن آخر

انتقال دانش از طریق انواع محتوا یک بازی دو سر سود است؛ چرا که هم کاربران را به اهداف خود می رساند و هم شما را در رسیدن به اهداف تولید محتوایی تان یاری می رساند. همانطور که گفتیم شما با به کارگیری انواع مختلف محتوا می توانید درصد بیشتری از کاربران را راضی نگه داشته و همانطور که می دانید جلب توجه کابران به معنی جلب توجه گوگل و  کسب جایگاه های برتر است.

منبع: gathercontent.com

لینک کوتاه مطلب :
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}