به مانند کاربران فکر کنید و همان طور که آنها دوست دارند عمل کنید. این راز بزرگی است که شما را در زمینه تولید محتوا از دیگر رقبای تان ممتاز می کند. نتایج به دست آمده از تحقیقات در زمینه تولید محتوا به روش های مختلف، نشان می دهد که بیش از 60 درصد کاربران تماشای ویدیو را به دیگر محتوا ها ترجیح می دهند.

کسب و کارهای بسیاری برای ماندن در عرصه رقابت و پیشتازی اقدام به تولید ویدیو می‌کنند، اما آیا تولید ویدیو به تنهایی کافی است؟ این جاست که یک سوال در ذهن تولید کنندگان محتوا شکل می گیرد، بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات؛ کدام یک بهتر است؟

ویدیو را در چه فضایی بارگذاری کنیم؟

ویدیو از جذاب ترین نوع محتوا برای ارائه اطلاعات به کاربران است. یک ویدیو در صورتی که خوب و کاربردی باشد، می تواند انتقال دهنده محتوایی با ارزش بیش از هزاران کلمه و صد ها تصویر باشد. هر چند که کاربران اولویت ما هستند، اما بارگذاری ویدیو در وب سایت علاوه بر رضایت مخاطبان، بهبود سئو را نیز به همراه دارد؛ چرا که مدت زمان حضور کاربران در صفحه را افزایش می دهد. در ادامه این مقاله از اورجین وب ما به معرفی معیار هایی خواهیم پرداخت تا بر اساس آنها بتوانید در امر انتخاب بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات بهتر تصمیم بگیرید.

فاکتور های تاثیر گذار بر انتخاب بستر انتشار ویدیو

انتخاب بستر مناسب برای انتشار ویدیو از این رو دارای اهمیت بالایی است که در شانس دیده شدن ویدیو شما را بسیار موثر است. این انتخاب بسته به نوع سایت ها می تواند متفاوت باشد. از عواملی که در انتخاب بستر تاثیر گذارند عبارت اند از:

هدف تان از تولید و منتشر کردن ویدیو چیست؟

مهم ترین فاکتور که پیش از انتخاب بستر برای انتشار ویدیو باید در نظر داشته باشید، این است که هدف مان از تولید محتوا ویدیویی مشخص کنید.

این ویدیو ها در دو دسته قرار می گیرند: ویدیو هایی که ما می خواهیم کاربران آن راببینند، و یا ویدیو هایی که کاربران به آن نیاز دارند.

ویدیو هایی که ما می خواهیم کاربران ببینند، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و برای معرفی محصولات یا خدمات به کار می روند. تماشای این ویدیو ها به کاربران در تصمیم گیری این که مایل به خرید از ما هستند یا نه، کمک خواهد کرد. پیشنهاد می شود این نوع ویدیو ها را در آپارات بارگذاری کنید، چرا که با توجه به سیستم‌ داخلی پیشنهادات و مخاطبان وفادار آن شانس بیشتری برای دیده شدن ویدیو شما وجود دارد.

در مقابل ویدیو هایی که کاربران به دنبال آن هستند، ویدیو هایی هستند که اکثرا جنبه آموزشی و اطلاعاتی داشته و کاربران با تماشای آنها افزایش اطلاعات خود را دارند. برای این دسته از ویدیو ها هم آپارات و هم سرور سایت خودمان انتخاب های خوبی هستند و برای تصمیم گیری مبنی بر بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات  این نوع ویدیو ها باید فاکتور های دیگر را نیز در نظر بگیرید.

هزینه تماشای ویدیو را در نظر بگیرید

دیگر فاکتور مهمی که در بارگذاری ویدیو باید به آن توجه داشته باشید، پهنای باند مصرفی از هاست است. بهتر است بدانید، هنگامی که ویدیو را در سایت خودتان بارگذاری می کنید، این پهنای باند و سرور شماست که کاربران برای تماشای ویدیو از آن استفاده می کنند. برای مثال اگر 2000 نفر یک ویدیو 100 مگابایتی را در سایت شما تماشا کنند، 200 گیگابایت از پهنای باندتان مصرف می شود.

در مقابل اگر ویدیو را در آپارات بارگذاری کنید، پهنای باندی که کاربران برای تماشای ویدیو از آن استفاده می کنند، این پلتفرم است. در نتیجه می توان گفت اگر سایت تان پهنای باند قوی ندارد آپارات انتخاب بهتری برای تان است.

رضایت کاربران اولویت است

پیش از این گوگل یک سری معیارهای مشخص برای رتبه دهی به سایت ها قرار داده بود و سایت ها با توجه به آن اقدام به تولید محتوا و سئو می کردند. اما رتبه بندی بر اساس سئو باعث شده بود، که هدف اصلی تولید محتوا یعنی جلب رضایت کاربر کنار گذاشته شود و محتوا ها به جای اینکه برای کاربران تولید شوند، برای ربات های گوگل تولید می شدند. گوگل دست روی دست نگذاشت و برای حل این مشکل الگوریتم هایی را ارائه کرد که رضایت کاربر به مهم ترین اصل برای رتبه بندی سایت ها تبدیل شد.

حال اگر کاربران از محتوای شما راضی باشند، آیا برای گوگل تفاوتی میکند، که بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات باشد؟ خیر! پس در هنگام انتشار ویدیو فقط کافی است به این نکته توجه کنید که کاربران چه بستری را برای انتشار ویدیو ترجیح می دهند.

برنامه کاربر پس از تماشای ویدیو چیست؟

آخرین فاکتوری که در هنگام بارگذاری ویدیو باید به آن توجه داشته باشید این است که کاربر پس از تماشای ویدیو قرار است چه اقدامی انجام دهد؟

اگر پس از تماشای ویدیو برنامه خاصی برای کاربر در نظرداشته باشیم انتخاب بهترسایت خودمان است زیرا در صورتی که کاربر ویدیو را در آپارات یا دیگر بستر های بارگذاری ویدیو تماشا کند ممکن است هیچ وقت به سایت ما مراجعه نکنند. اما برای ویدیو هایی که تبلیغاتی هستند همانطور که گفته شد آپارات انتخاب بهتری است.

بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات

بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات؟

با توجه به فاکتور های مهمی که تا به اینجا گفته شد، پاسخ این سوال بستگی به سایت تان دارد، اما به طور کلی می توان گفت تا به اینجا آپارات دست بالا را دارد. حال بیایید با هم مزایا و معایب هر کدام را به طور جداگانه بررسی کنیم:

مزایای آپلود ویدیو بر روی آپارات

رایگان بودنِ آپلود ویدیو در آپارات

از مزایای فوق العاده که آپلود ویدیو در آپارات به همراه دارد، رایگان بودن آن است. برای این کار تنها کافی است، بدون پرداخت هزینه یک اکانت کاربری در این پلتفرم بسازید و هر تعداد محتوا که می خواهید در آن بارگذاری کنید.

بازدید بیشتر ویدیو

در بازاریابی محتوایی یکی از مهم ترین اهداف افزایش بازدید است و اکثر کسب و کارها به دنبال بیشتر دیده شدن هستند. اما رقابت در این عرصه بسیار سنگین می باشد و در صورتی که سایت شما از جایگاه خوبی برخوردار نباشد محتوای ویدیویی شما از شانس کمی برای دیده شدن برخوردار است.

تحقیقات به دست آمده نشان گر این است که، در ایران پس از گوگل آپارات پر بازدید ترین سایت می باشد و وضعیت سئوی این پلتفرم  نیز خوب می باشد. بنابراین برای کسب و کارهایی که جدید تر می باشند و از معروفیت برخوردار نیستند، بستری بسیار خوب برای بارگذاری ویدیو محسوب می شود.

امکان بررسی آمار بازدید ویدیو در آپارات

این پلتفرم گزارش‌های آماری در مورد میزان بازدید و تعداد دنبال کننده در اختیار شما قرار می دهد و برای مشاهده آن فقط کافی است، از آیکون پروفایل بر روی گزینه «آمار بازدید» کلیک کنید. در صفحه ای که برای شما بالا می آید، اطلاعات آماری راجب مدت زمان تماشا، تعداد دنبال کنندگان، بازدید کلی ویدیوها، بازدید روزانه، تعداد لایک و… قابل مشاهده هستند.

معایب آپلود ویدیو بر روی آپارات

عدم حفظ حق کپی رایت ویدیوها در سرویس اشتراک ویدیو

از دغدغه هایی که افراد همیشه در هنگام بارگذاری محتوای ویدیویی خود در سرویس های اشتراکی مانند آپارات، یوتیوب و… دارند، حق کپی رایت ویدیوهاست. متاسفانه در وبسایت‌های اشتراک ویدیو امکان دانلود و ضبط ویدیو ها به راحتی وجود دارد و این امر در برخی مواقع باعث از بین رفتن ارزش ویدیو می شود.

در سرویس های اشتراک ویدیو  ممکن است نرخ تبدیل را از دست بدهید

تصور کنید شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، ویدیویی را در آپارات بارگذاری کرده اید؛ قاعدتا دوست ندارید در انتهای پخش ویدیوتان، تبلیغاتی برای کسب و کارهای رقبا پخش شود. تبلیغاتی که این پلتفرم پس از ویدیو پخش می کند ممکن است کاربران شما را بدزدد و آنها را ترغیب به کلیک کردن بر روی سایت رقیب کند و در نتیجه نرخ تبدیل سایت شما نیز کاهش می یابد. این مورد نیز از اهمیت بالایی در پاسخ به پرسش  بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات برخوردار است.

مزایای بارگذاری ویدئو در هاست

سئوی بهتر وب سایت

از مهم ترین مزایای بارگذاری ویدیو در هاست سایت، بهبود سئو وب سایت است. در صورتی که ویدیو را در سایت خود بارگذاری کند، اولین بار ایندکس آن در سایت تان خواهد بود و تاثیر گذاری آن بیش از انتشار محتوای ویدیویی در سرویس های اشتراک دیگر است.

نمایش وب سایت در نتایج ویدیویی گوگل

هنگامی که ویدیو را به صورت مستقیم در سایت خودتان آپلود می کنید و اسکیمای ویدیو را برای آن صفحه وارد می کنید، فرصت دیده شدن سایت در نتایج ویدیو را به دست می آورید. و این کار به افزایش بازدید  فقط از طریق ویدیو منجر می شود.

ثبات مالکیت ویدیو و دریافت اعتبار گوگل برای سایت خودتون

اگر محتوای ویدیویی تان رو قبل از انتشار در دیگر بستر های اینترنت در صفحه خودتان قرار دهید، گوگل متوجه می شود که این ویدیو برای اولین بار در سایت شما منتشر شده و پیش از آن در اینترنت وجود نداشته است. بنابراین تمام اعتبار و امتیاز ویدیو را به شما اختصاص می دهد.

معایب بارگذاری ویدئو در هاست

برای اندازه فایل ها و فضای ذخیره سازی محدودیت دارد

فایل هایی که در هاست آپلود می کنید نباید بیش از 50 مگابایت حجم داشته باشد. و این امر سبب محدودیت هایی برای مدت زمان ویدیو و اندازه فایل می شود.

صفحه دیر تر لود می شود و ویدیو ها فریز می شوند

فریز شدن در اصطلاح به معنای مکث های غیر منتظره ای است که کاربران به هنگام تماشای ویدیو با آن مواجه می شوند. این اتفاق مخاطبان تان را آزار می دهد، و تاثیر بدی بر روی تجربه کاربری و محبوبیت برند تان می گذارد.

بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات؛ کدام یک؟

نتیجه گیری

تا به اینجا فاکتور هایی که باید پیش از بارگذاری محتوای ویدیویی در نظر بگیرید را بررسی کرده و سپس به بررسی مزایا و معایب بارگذاری ویدیو در وب سایت یا آپارات به طور جداگانه و خلاصه پرداختیم، ولی همانطور که گفته شد این شما هستی که باید تصمیم نهایی برای بستر انتشار ویدیو تان را بگیرید. امیدواریم با این مقاله توانسته باشیم به شما در انتخاب بهتر در این زمینه کمک کرده باشیم.

منبع: marketinginsidergroup.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *