بهترین فونت های فارسی برای طراحی سایت

بهترین فونت های فارسی برای طراحی سایت
جدیدترین مقالات
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید یک سایت راه اندازی کرده، مقدار قابل توجهی محتوا در آن بارگذاری کرده...
جدیدترین مقالات
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
زمانی که قرار است یک نوزاد متولد باشد، پیش از هر چیز برای  او یک نام انتخاب م...
جدیدترین مقالات
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
بارگذاری تصاویر با حجم بالا در سایت، سرعت بارگذاری آنرا کاهش داده و تاثیر بدی...
جدیدترین مقالات
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
موتورهای جستجو در سال های اخیر سیاست های رتبه بندی خود را بر اساس جلب هر چه ب...
جدیدترین مقالات
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
CLS یا CUMULATIVE LAYOUT SHIFT یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است و جا به جا...
بهترین فونت های فارسی برای طراحی سایت

در دنیای واقعی داشتن یک دست خط خوب برای خوانایی دارای اهمیت بالایی است. در دنیای مجازی نیز خوانا بودن نوشته ها برای کاربران، امر مهمی است. اما در اینجا جای دست خط را یک فونت خوب می گیرد. استفاده از یک فونت مناسب در طراحی سایت همانند دیگر عوامل تاثیر گذار باید مود توجه قرار بگیرد. در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین فونت طراحی سایت خواهیم پرداخت.

چرا شناخت و استفاده از بهترین فونت طراحی سایت مهم است؟

امروزه با ظهور فناوری های دیجیتال، محتوای زیادی در سطح اینترنت تولید می گردد. اما در صورتی که قابل خواندن نباشد، آیا فایده ای دارد؟ شاید برای شما پیش آمده باشد، بخواهید متنی را بخوانید که برای تفکیک حروف نیاز به تلاش زیادی داشته باشد و یا از کنتراست بدی برخوردار باشد. این موارد باعث آزار شما در هنگام خوندن متن می شود.

همچنین نشان دهنده این است که حتی خواندن متن های کوتاه در صورتی که از خوانایی برخوردار نباشد، نارضایتی ما را به عنوان کاربر به همراه دارد. این نارضایتی زمانی بیشتر می گردد که حجم محتوایی که می خوانیم زیاد و درک آنها برای چشم ناراحت کننده باشد. حال تصور کنید اگر متنی که باید درک کنیم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد و نیاز به پاسخگویی داشته باشد؛ از خوانایی خوبی برخوردار نباشد، تبدیل به مشکل بزرگی برای ما خواهد شد. بنابراین، چگونه باید محتوایی را ایجاد کنیم که مطمئن شویم کاربر می تواند به راحتی ان را بخواند و درک کند؟

استفاده از بهترین فونت های طراحی سایت پاسخ این سوال است. کاربر به محض ورود به سایت با فونت انتخابی مواجه می شود و داشتن فونت مناسب باعث افزایش رضایت وی از سایت می گردد. این امر با توجه به تاثیری که بر روی تجربه کاربری دارد، باعث بهبود سئو وب سایت نیز می شود. روش های متعددی برای بهبود سئو وب سایت وجود دارد که انتخاب بهترین فونت طراحی سایت یکی از آنهاست؛ برای آشنایی با دیگر راه کار های آن پیشنهاد می شود مقالات مربوط به سئو را در مجله اورجین وب بخوانید.

فونت های پیشنهادی از بهترین فونت طراحی سایت

  1. فونت انجمن:

از کاربرد های فونت انجمن می توان در صفحه‌آرایی ، رابط کاربری اپلیکیشن و سایت، گرافیک محیطی، مطبوعات و تبلیغات اشاره داشت.

سبک طراحی که «انجمن» از آن بهره گرفته را می‌توان معادلی نسبی برای حروف انگلیسی سن‌سریف می باشد.
فونت حروف انجمن برای کاربرانی دارای کاربرد است که در پروژه‌های طراحی سایت خود می خواهند از سبک‌های مختلفی از یک خانواده حروف استفاده کنند.

تولید کننده فونت انجمن “انجمن صنفی طراحان گرافیک” است. در صورتی که با این توسعه دهندگان آشنایی داشته باشید متوجه خواهید شد این گزینه جزء بهترین فونت های طراحی سایت می باشد. فونت انجمن از یک طراحی خاص برخوردار است.

طراحی این فونت در سال 1398 صورت گرفته و این فونت در حالیکه فونت جدیدی می باشد، توانسته از محبوبیت زیادی در میان طراحان سایت بهره مند شود و توسط وب سایت های زیادی خریداری شود.

فونت انجمن

  1. فونت ایران سنس

این فونت در سال 1393 توسط مسلم ابراهیمی در وبلاگ او منتشر شد. فونت ایران سنس با هزینه کم قابل خریداری و استفاده می باشد. این فونت از پشتیبانی و رفع اشکال نیز برخوردار می باشد. برتری  ایران سنس به نسبت به سایر فونت های آن زمان باعث شد که برای مدت زمان طولانی آن را به عنوان یکی از بهترین فونت فارسی برای طراحی سایت بشناسند. از سایت‌های مطرحی که زمانی از این فونت استفاده کرده اند میتوان به دیجیکالا اشاره داشت.

طراحی حروف ایران سنس به گونه ای است که دارای لبه های گرد است که باعث به چالش کشیدن فونت های نوک تیز قدیمی می شود. از دیگر مزیت هایی که این فونت برخوردر است فروش قانونی آن در ایران است. البته بعضی سایت ها وجود دارند که این فونت را برای دانلود قرار داده اند اما بیشتر طراحان با پرداخت هزینه آن، این فونت را خریداری می نمایند.

هر چند امروزه فونت های خوب بسیار زیادی برای امر طراحی سایت وجود دارد اما فونت ایران سنس همواره از توجه خاصی در میان طراحان برخوردار بوده است.

  1. فونت دانا

طراح این فونت اذعان دارد که، اصول اولیه طراحی این فونت تنها با استفاده از یک خط و دایره بوده است. در واقع ساخت تمامی حروف با ترکیب خط و دایره صورت گرفته است. بر همین اساس می توان متوجه شد که فونت دانا دارای لبه های گرد است.

هندسی بودن این فونت سبب مدرن و معاصر نشان دادن آن می شود. و همچنین نزدیک بودن به شیوه خط نسخ باعث می شود حتی با کوچک کردن متن و طولانی کردن نوشته ها خوانایی آن حفظ گردد.

تاریخ انتشار این فونت در سال 1398 می باشد. و همواره محبوبیت خود را در میان طراحان سایت حفظ کرده است. تعداد زیادی از کسب و کار هایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند برای دستیابی به طراحی مدرن و معاصر از این فونت استفاده می کنند. پس می توان آن را یکی از بهترین فونت طراحی سایت دانست.

طراحی ای که برای فونت دانا صورت گرفته است بسیار دقیق تر از ایران یکان و ایران سنس می باشد. همچنین این فونت برخوردار از تکنولوژی فوق‌العاده وریبل بودن است. این ویژگی فونت دانا به طراحان سایت این امکان را می دهد تا 10 وزن و تعداد بسیاری استایل را بصورت یکباره بر روی سایت خود نصب کنید. و این بارگذاری باعث افزایش حجم نمی شود. دنیایی از امکانات گرافیکی و نرم افزاری در این فونت وجود دارد که این امکانات تا به حال در هیچ وب فونت فارسی وجود نداشته است.

  1. فونت ایران یکان

    بهترین فونت طراحی سایت؛ فونت ایران یکان

این فونت از 8 وزن مختلف با پشتیبانی کامل از اعداد فارسی برخور دار است و دارای نسخه‌ی‌های کامل برای وب و اپلیکیشن است.

ساخت و طراحی این فونت در اصل ترکیبی از 2 فونت پر طرفدار یعنی ایران سنس و یکان است. در واقع ایران یکان علاوه بر اینکه خوانایی و امکانات ایران یکان را داراست مقداری هندسی تر نیز است.

از معروف ترین سایت هایی که در حال حاضر از این فونت استفاده می کند سایت دیجی کالا، شیپور، روبیکا و دیجی استایل هستند.

استفاده از ایران یکان بیشتر در سایت هایی است که می خواهند از طراحی متفاوت، با هویت جدی تر نسبت به ایران سنس بهره بگیرند. با توجه به این  که استفاده از این فونت برای کارهای خاص است، از آن کمتر از ایران سنس در طراحی سایت استفاده می گردد. در واقع ایران یکان بعد از ایران سنس در حال حاضراز پرکاربردترین فونت های فارسی می باشد . پس اگر تمایل دارید از یک فونت مطمئن و به نسبت جدید از بهترین فونت طراحی سایت خود هستید پیشنهاد ما به شما فونت ایران یکان است.

  1. فونت فرهنگ

این فونت علاوه بر زیبا بودن از حالتی کلاسیک برخوردار است. از کاربرد های مختلف فونت فرهنگ درتیتر یا عناوین وب سایت، طراحی بنر و حتی فراخوانی به اقدام هستند. فونت فرهنگ علاوه بر حروف فارسی با حروف انگلیسی نیز دارای هماهنگی و تناسب کاملی است.   این مزیت باعث می شود شما بتوانید در طراحی دو زبانه یا ترکیب فارسی و انگلیسی از آن بهره ببرید و ان را جزء  بهترین فونت های برای طراحی سایت کرده است. از دیگر حروف هایی که این فونت از آنها پیشتیبانی می کند عربی، کردی و اردو است.

فونت فرهنگ دارای 9 وزن مختلف است و شما قادر هستید هر کدام را بسته به نیاز در هر بخش از وب سایت خود قرار دهید.

و در آخر جالب است بدانید که فونت فرهنگ بیشترین کربرد را برای طراحی دکمه های دعوت به اقدام و یا CTA در وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. فونت وزیر

طراح این فونت آقای صابر راستی کردار است. این فونت در 6  وزن مختلف طراحی شده است و به صورت رایگان قابل دسترسی می باشد. از آن جایی که این فونت بیشتر حالت رسمی دارد و کاربرد آن بیشتر در کارهای چاپی مانند روزنامه است باعث علاقه سایت های خبری به این فونت شده است. زیرا به خوانندگان حس خواندن مجله و روزنامه را القا می کند.

اگر در میان بهترین فونت طراحی سایت به دنبال فونتی مناسب و رایگان برای طراحی وب سایت خبری خود هستید ، فونت وزیر به شما توصیه می شود.لازم به ذکر است که عرضه این فونت در نسخه‌های مختلفی بوده و در هر آپدیت دچار بهبود شده است. همچنین  فونت وزیر از قابلیت پشتیبانی از اعداد فارسی برخوردار است.

فونت وزیر بهترین فونت طراحی سایت برای خبر گذاری ها

  1. فونت شبنم

این فونت نیز همانند فونت وزیر توسط جناب صابر راستی کردار طراحی و به صورت رایگان ارائه شده است. این فونت دارای 5 وزن است که شامل وزن نازک، سبک، معمولی، متوسط و ضخیم است.  همچنین فونت شبنم با توجه به سبک طراحی آن در سایت های خبری کاربرد دارد. منبع الهام شبنم از فونت یکان است. اگر شما قصد راه اندازی وب سایتی که حالت رسمی و اداری داشته باشد، را دارید فونت شبنم انتخاب مناسبی از میان بهترین فونت طراحی سایت است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی 7 فونت از بهترین فونت طراحی سایت پرداختیم. در انتخاب فونت برای طراحی سایت باید به حوزه ای که در آن فعالیت دارید توجه داشته باشید و بر اساس آن فونت مناسب را بیابید. از دیگر فاکتور های مهم در انتخاب فونت برای وب سایت که دارای اهمیت بالایی است، خوانایی فونت است که در پیشنهاد های این پست مورد توجه بوده است. امیدواریم مطالب بالا در انتخاب فونت برای شما کاربردی واقع شده باشد.

لینک کوتاه مطلب :
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
معرفی 8 افزونه امنیتی وردپرس
ناوبری سایت چیست؟ 7 راهکار بهبود نویگیشن
ناوبری سایت چیست؟ 6 راهکار بهبود نویگیشن
ناوبری سایت چیست؟ 7 راهکار بهبود نویگیشن
ناوبری سایت چیست؟ 6 راهکار بهبود نویگیشن
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
تفاوت وردپرس و جوملا در چیست؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
سایت استاتیک و داینامیک چه تفاوتی دارند؟
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}