از مواردی که تجربه به سئو کاران آموخته، این است که در سئو هرگز به دنبال عدد دقیق نباشید. تعداد کلمات محتوا در سئو بسته به عواملی همچون نوع مقاله ای که قصد انتشار آن را داریم می تواند متفاوت باشد. تعیین تعداد واژه های مقاله چالشی بوده که همواره مدیران وب سایت و تولید کنند گان محتوا با آن روبرو هستند. در این مقاله به شما دید بهتری درباره این موضوع ارائه می دهیم، تا بتوانید بر حسب نیاز سایت تان تعداد کلمات مورد نیاز خود را شناسایی کنید.

مقاله باید چند کلمه باشد؟

برای تعیین تعداد کلمات صفحه معیار دقیقی وجود ندارد و بسته به عوامل و شرایط این تعداد می تواند متفاوت باشد. البته نکته مهمی که در این باره حائز اهمیت می باشد، این است که محتوای ارائه شده باید حداقل از 300 کلمه برخوردار باشد تا از نظر گوگل ارزشمند به شمار رود و موفق به کسب جایگاه گردد.

نتیجه ای که از یک تحقیق بر روی این موضوع به عمل آمده نشانگر این است، که از نظر سئو تعداد واژه مناسب برای محتوای سایت ها حدود 2100 تا 2400 کلمه می باشد و به صورت کلی می توان گفت هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد، محتوا از ارزش بیشتری برای گوگل بهره مند خواهد شد. اما موضوع فقط به طولانی بودن متن ختم نمی شود و باید در کنار طولانی بودن محتوا به  حفظ کیفیت محتوا و رضایت کاربر توجه ویژه ای داشت.

البته در اینجا باید اشاره کنیم، که این عدد به دست آمده میانگین تعداد کلمات 50 مقاله بلاگ است و صرفا نمی توان آن را برای تمام مقاله ها تجویز کرد. در این 50 مقاله، 16 مقاله نیز وجود دارد که تعداد کلمات آن کمتر از 1500 واژه بوده و موفق به کسب جایگاه در گوگل شده است. پس می توان گفت که با تعداد کلمات کم نیز، هنوز شانسی برای موفقیت وجود دارد. فقط کافی است بر روی عوامل دیگر تاثیر گذار بر روی سئو مانند: لینک سازی صحیح، افزودن متن alt، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و افزودن مدیا جذاب و تاثیر گذار و… کار کنید، تا موفق شوید رتبه ی خوبی در گوگل کسب کنید.

چرا زیاد بودن تعداد کلمات محتوا در سئو بهتر است؟

از جمله دلایلی که برای اهمیت فراوانی تعداد کلمات محتوا در سئو وجود دارند عبارت اند از:

تعداد کلمات محتوا در سئو

فاکتور های مهم در تعداد کلمات محتوا در سئو

نکته ای که بارها به آن اشاره داشته ایم این است که برای مخاطب بنویسید نه گوگل! در صورتی زیاد بودن تعداد کلمات محتوا در سئو می تواند به شما در کسب جایگاه کمک کند، که محتوای تان برای کاربران با ارزش باشد. شما باید ذهن خود را به عنوان یک نویسنده به ذهن کاربر نزدیک کنید و سوالاتی که ممکن است برای او پیش بیاید را پاسخ دهید تا بتوانید به خوانندگان در رسیدن به نتایج دلخواه کمک کنید.

در ادامه فاکتورهایی مربوط به تعداد کلمات محتوا را بررسی کرده ایم که با استفاده از آنها می توانید در کنار جلب رضایت کاربران سئو سایت خود را نیز بهبود ببخشید.

عمیق‌ بودن محتوا:

منظور از عمیق بودن محتوا پوشش دهی کامل مقاله از اطلاعات مربوط به کلمه کلیدی اصلی است. در هر محتوا کلمه کلیدی اصلی به عنوان قلب محتوا شناخته می شود و کلمات دیگری که در محتوا هستند، به صحبت و ارائه اطلاعات راجب آن کلمه کلیدی می پردازند. هر چه محتوای مقاله شما دید بیشتری به کاربران از کلمه کلیدی بدهد؛ یعنی مقاله ی تان در زمینه عمیق بودن محتوا بهتر عمل کرده است.

گوگل از یک ترفند هوشمندانه برای پی بردن به این موضوع استفاده می کند. در ابتدا  کلمات کلیدی فرعی را به ازای هر کلمه کلیدی اصلی در مقاله را شناسایی می کند. و سپس به ارزیابی کلمات کلیدی فرعی در مقاله شما می پردازد. بدین گونه، بسته به زیاد بودن و تنوع کلمات کلیدی فرعی در تعداد واژه های پست، محتوای شما را یک محتوای عمیق تشخیص داده و به آن رتبه می دهد.

جامع‌بودن محتوا

کلمه کلیدی اصلی که در محتوا به کار می رود از ابعاد گسترده ای بهره مند است. هر چقدر در یک مقاله به ابعاد بیشتری از کلمه کلیدی پرداخته و آن را بهتر برای کاربران بشکافید، به ارزش محتوایی خود در نظر گوگل افزوده اید. همچنین اگر علاوه بر در نظر گرفتن جامعیت مقاله، از دایره لغات مناسبی در نگارش محتوا استفاده کنید، به طور ناخود آگاه به عمیق بودن محتوا نیز کمک کرده اید.

کاربر به دنبال چیست؟

در هنگام تولید محتوا باید خواسته کاربر را در نظر بگیرید. تعداد کلماتی که در محتوا به کار می رود بسته به نیاز کاربر می تواند متفاوت باشد. برای مثال در یک سایت خبری نمی توان از تعداد واژه های خیلی زیاد استفاده کرد. وظیفه سایت های خبر گزاری رساندن اطلاعات کاربردی و مفید در سریع ترین زمان ممکن است و نباید با نوشتن اطلاعات غیر ضروری وقت مخاطبان را گرفت.

حال یک سایت که در حوزه ی علمی فعالیت دارد و به موضوعات علمی می پردازد را در نظر بگیرید؛ هر چه در مورد یک موضوع علمی اطلاعات کاربردی بیشتری در اختیار خوانندگان قرار گیرد، در تجربه کاربری تاثیر بهتری خواهد داشت و گوگل آن سایت را یک سایت مفید برای کاربران در نظر می گیرد.

و در آخر به عنوان سایتی که به منظور آدرس دهی فعالیت می کند، نگارش یک متن کوتاه یک خطی پاسخ بهتری برای کاربران است و یک محتوای طولانی نه تنها به جذب کاربر ختم نمی شود بلکه نارضایتی کاربران را به همراه خواهد داشت.

بهترین پاسخ برای مخاطب چیست؟

بگذارید یک راه حل ساده برای یافتن بهترین پاسخ برای مخاطب در اختیار شما قرار دهیم: کافی است قبل از شروع به تولید محتوا، کلید واژه اصلی را در گوگل جستجو کرده و رتبه های بالا نتایج را مورد بررسی قرار دهیم. به عنوان نمونه اگر سایتی که در لینک اول آن کلمه کلیدی است، تعداد کلمات مقاله کم بود، یعنی گوگل برای این موضوع محتوای کوتاه را مناسب برای پاسخ گویی به کاربران دانسته است. شما با این ترفند می توانید تعداد کلمه مورد نیاز برای محتوای خود را مشخص کنید.

چگونه یک مقاله طولانی با کیفیت بنویسیم؟

نوشتن یک محتوای طولانی و با کیفیت کار هر کسی نیست. برای تولید محتوای ارزشمند در عین طولانی بودن باید از ویژگی های زیر در محتوای خود بهره ببرید:

محتوای خوانا تولید کنید

مخاطبان را اولیت قرار دهید. متنی بنویسید که از خوانایی برای مخاطبان بهره مند باشد و خوانندگان بتوانند آن را درک کنند. تاثیر تعداد کلمات محتوا در سئو گاهی سبب می شود که نویسندگان از هدف اصلی خود که تولید محتوایی ارزشمند برای کاربران است، گمراه شوند و شروع به نوشتن اطلاعات غیر ضروری و بی ربط (در اصطلاح آب بستن به متن) کنند. این موضوع بر خوانایی محتوا تاثیر بدی می گذارد.

محتوای اصل  بنویسید

سخت ترین کار در تولید محتوا، نوشتن محتوای اصل است. اما این موضوعی است که شما را در برابر رقبا متمایز و پیشتاز می کند. ایجاد محتوای خاص به دیده شدن بیشترسایت شما منجر می شود. همچنین کپی برداری  مطالب وب سایت های دیگر جریمه از طرف گوگل را برای شما به دنبال دارد. متفاوت از رقبا تفکر کنید. به تحقیق درباره کلمه کلیدی خود بپردازید و ببینید کاربران چه چیزی را جست و جو می کنند. با انجام این کارها می توانید یک محتوای یونیک تولید کنید.

محتوای قابل اجرا بنویسید

از ویژگی های یک محتوای با کیفیت این است، که به کاربر چگونگی اعمال اطلاعات را می آموزد. در واقع یک محتوای قدرتمند با گفتن اینکه کاربران باید چه کار کنند، آن ها را تخریب نکرده بلکه به آن ها احترام گذاشته است. هنگامی که در حال نوشتن یک مقاله هستید، راهنمایی های کامل در آن موضوع برای کاربران ذکر کنید. دلیل اینکه کاربران مطالب غیر داستانی می خوانند در واقع برای یادگیری می باشد، پس به کاربران خود در بهتر شدن و یادگیری کمک کنید.

چه تعداد کلمه در محتوا باید به کار برد

تعداد کلمات محتوا در سئو در هر پاراگراف

پیشنهاد می شود تعداد کلمات محتوا در سئو در هر پاراگراف میان 80 تا 140 کلمه باشد. در صورت طولانی بودن بند کاربر پیش از تمام کردن متن به دنبال عبارات و کلمات مورد نظر خود می گردد و پاراگراف را تا آخر نمی خواند. با هر بار پایان دادن بند به مخاطبان خود فرصت می دهید تا مکث کوتاهی داشته باشند و بتوانند به آنچه خوانده اند فکر کنند و به درک بهتری از متن برسند.

در پاراگراف از مطالب غیر ضروری و نا مرتبط استفاده نکنید. هر بند را بهینه سازی کنید و نوشته های تان را در ارتباط با عنوان بنویسید. مقاله ای را تصور کنید که فقط یک پاراگراف طولانی است! به احتمال زیاد پیش از خواندن مقدمه، آن صفحه را ترک می کنید. در صورتی که پاراگراف ها به صورت بهینه و جملات کوتاه و قابل فهم باشد به درک مقالات شما را برای کاربران بهتر می کند.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تعداد کلمات محتوا در سئو پرداخته شد و مشخص شد که عدد دقیقی برای آن نمی توان مشخص کرد. در واقع برای تشخیص تعداد کلمات مورد نیاز برای محتوا باید بسته به معیارهایی که تا به اینجا گفته شد؛ مقداری حدودی در صفحات خود تعیین کنید. در آخر این موضوع را فراموش نکنید که محتوا پادشاه است و توجه به کیفیت آن بیشترین اهمیت را دارد بنابراین همیشه اولویت خود را کیفیت محتوا قرار دهید.

منبع: smallseotools.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *