هر چه تکرار کلمه کلیدی در محتوا بیشتر باشد بهتر است! شاید تا به حال  این سخن را شنیده باشید. اما این یک جمله  تاریخ مصرف گذشته است. در ابتدای شروع به کار گوگل به کار بردن بیش از حد کلید واژه اصلی از عوامل تاثیر گذار در دریافت رتبه از گوگل بود. اما به تدریج و با ارائه الگوریتم های جدید گوگل توجه به هدف کاربر و مفهوم کلیدی جایگزین این اصل شد. در واقع هدف اصلی ما از نگارش محتوا، جلب رضایت و ارزش دادن به کاربر است. قرار نیست او را با کلمه کلیدی آزار دهیم.

کلمه کلیدی چیست؟

از مهم ترین مباحث در سئو یک سایت، انتخاب هوشمندانه برای کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و استراتژی وب سایت است. بدون شناخت صحیح از کلید واژه مرکزی، تکرار کلمه کلیدی در محتوا نه تنها به سئو سایت تان کمک نمی کند، بلکه می تواند شما را اسیر کیورد استافینگ نماید.

کلمات کلیدی، در واقع یک یا چند واژه می باشند که کاربران به منظور یافتن نتایج مورد نظر خود در گوگل جستجو می کنند. این کلمات توصیف و اختصاری از یک موضوع هستند که مضمون و هدف محتوای شما را تعیین می کنند. شما چه به عنوان تولید کننده محتوا و چه به عنوان صاحب سایت، باید کلمات از کلمات کلیدی‌ای استفاده کنید، که کاربران هدف تان در جستجوی آن هستند. بگذارید اینگونه بگوییم که درصورت استفاده درست و به جا از کلمه کلیدی در مقاله تان، شانس دیده شدن محتوای خود در نتیجه جستجو کاربر را بالا می برید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کاربران فقط از یک ادبیات برای رسیدن به نتیجه استفاده نمی کنند. برای اینکه محتوای ما بتواند در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرد؛ باید از کلمات هم معنی با کلمات کلیدی در محتوای خود بهره بگیریم. در اینجا هنر مفهوم گرایی به ما در کسب جایگاه برتر در گوگل کمک می کند.

دلیل اهمیت کلمه کلیدی چیست؟

اگر بخواهیم به طور کوتاه پاسخ دهیم، علت اهمیت کلمه کلیدی در معرفی محصولات یا خدمات به عموم است. کلید واژه هایی که شما در محتوا و یا تبلیغات خود به کار می برید معرف شما به کاربران تان است. بگذارید اهمیت کلمات کلیدی را با یک مثال برایتان ساده تر کنیم؛ کلمات کلیدی در وب سایت را به مانند سر درب یک مغازه در نظر بگیرید. شما با مشاهده سر درب یک مغازه به محتویات درون مغازه پی خواهید برد. در مورد وب سایت ها همین موضوع نیز برقرار است؛ موتورهای جستجو گوگل با استفاده از کلمات کلیدی به موضوع محتوا شما پی خواهند برد و پس از بررسی، آن را به کاربران نمایش می دهند.

روش های یافتن کلمه کلیدی

حال شاید این سوال برای تان پیش بیاید که، اگر در انتخاب و تکرار کلمه کلیدی در محتوا اشتباه کنیم، چه می شود؟ پاسخ واضح است! در این صورت ممکن است بازاریابی و معرفی محصولات تان با شکست مواجه شود. اما چاره چیست؟روش های متعددی برای یافتن کلمه کلیدی  وجود دارد؛ که چند مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد:

تکرار کلمه کلیدی در محتوا

حداقل تکرار کلمه کلیدی در محتوا چقدر باشد؟

چگالی یا تراکم کلمه کلیدی در یک متن می تواند به ارزشمند کردن محتوا و یا به جریمه شدن آن بیانجامد. تعریفی که برای چگالی کلمه کلیدی ارائه شده درصد واژه های کانونی موجود در یک صفحه نسبت به همه واژه های متن است.

برای اینکه گوگل به درک درستی از محتوای شما برسد، تکرار بین 3 تا 5 بار کلمه کلیدی کافی می باشد. البته این بازه اعلام شده به عنوان یک استاندارد حداقلی در نظر گرفته می شود و به معنی محدودیت در تکرار کلمه کلیدی در محتوا نیست و شما می توانید از تعداد کمتر یا بیشتری از کلید واژه مرکزی استفاده نمایید. پس اگر محتوایی را مشاهده کردید که بیش از این تعداد از کلمات کلیدی استفاده کرده دال بر بی کیفیت بودن آن محتوا نمی باشد.

تاثیر منفی تکرار بیش ازحد کلمه کلیدی در محتوا

استفاده بیش از حد کیوورد یکی از تکنیک های کلاه سیاه می باشد که به راحتی توسط گوگل قابل شناسایی می باشد و جریمه سنگینی برای صاحبان وب سایت ها به همراه دارد.

گوگل همیشه رفتار کاربران را در اولویت خود قرار می دهد.تکرار بی دلیل یک کلمه در متن، باعث غیر طبیعی جلوه کردن محتوا شده و همچنین تاثیر بدی درخوانایی متن نیز می گذارد. در این صورت کاربران پس از خواندن چند خط علاقه خود را برای ادامه خواندن از دست داده و از صفحه خارج می شوند.

شما به عنوان یک نویسنده باید متنی را نگارش کنید که بتواند خوانندگان را جذب کرده و آنها را در صفحه شما نگه دارد و بهترین روش برای محقق کردن این امر استفاده از هم‌ خانواده‌ ها، مترادف‌ ها و شکل‌ های دیگر کلمه کلیدی در متن است.

چگونگی توزیع و تکرار کلمه کلیدی در محتوا

از مواردی که نقش تعیین کننده در سئو دارد تراکم کلمه در محتوا می باشد. توجه به کیفیت متن نگارش شده حرف اول را در سئو می زند. هر چه کیفیت محتوا بهتر باشد یعنی مسیری که طی شده صحیح است. و شما در صورتی موفق به خلق محتوایی ارزشمند خواهید شد که تکرار کلمه کلیدی در محتوا را به درستی توزیع نمایید.

اگر قصد دارید برای یک کلمه کلیدی خاص در رتبه بندی خوبی قرار بگیرید، باید آن را در کل محتوا به درستی جای گذاری کنید. در صورتی که از کلمه کلیدی در کل متن استفاده نشود، موتورهای جستجو گوگل نمی توانند به درستی ارتباط محتوا و کلمه کلیدی را تشخیص دهند. گوگل همواره به دنبال این است که بهترین پاسخ را در دسترس کاربران قرار دهد. پس در صورت مشخص نبودن ارتباط محتوا با کلمه کلیدی، از شانس کمتری در رتبه بندی گوگل برخوردارید.

هنگامی که ربات‌های گوگل به یک صفحه وارد می ‌شوند از هدر تا فوتر صفحه شما را مورد بررسی قرار می دهند. هر چند محتوای قرار گرفته در بدنه اصلی از بیشترین اهمیت برخوردار است؛ اما برای به کار بردن کلمه کلیدی بهترین فضای پیشنهادی اولین محتوایی است که کاربر به هنگام و ورود به صفحه در موبایل و یا دسکتاپ مشاهده می کند .

این فضا در واقع جایی است که کاربر برای مشاهده آن نیاز به اسکرول کردن صفحه ندارد و کلمه کلیدی می تواند در مقدمه و یا به صورت نوشته در محتوای تصویر شاخص به کار برده شود.

چه کلمات کلیدی برای سئو بهتر است؟

استفاده از کلمات بلند به دلیل اینکه به تخصصی تر شدن محتوا می انجامد بهتر است. پس توصیه می شود برای بهبود سئو و گرفتن نتایج دلخواه از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده کنید.

الگوریتم های گوگل مربوط به کلید واژه کانونی

گوگل با ارائه الگوریتم های هوش مصنوعی، توانست دقت خود را در درک عبارت های جست و جو افزایش دهد. این الگوریتم ها عبارتند از:

  1. الگوریتم برت : برت به عنوان از مهم ترین دستاوردهای گوگل در درک زبان گفتار انسان با هوش مصنوعی محسوب می شود. پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با این الگوریتم بسیار مهم مقاله مربوط به آن را با عنوان “الگوریتم برت گوگل” در اورجین وب بخوانید.
  2. الگوریتم رنک برین : گوگل با استفاده از این الگوریتم به رصد رفتار کاربران در هنگام جستجو می پردازد و با بررسی آن بهترین نتیجه را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
  3. الگوریتم مرغ مگس خوار : گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار به منظور عبارت جستجو شده کاربر پی می برد و نتایج مد نظر را در همان صفحه به او نمایش می دهد.

چند بار در محتوا از کلمه کلیدی استفاده کنیم

سخن آخر

در گذشته مردم برای یافتن پاسخ سوالات خود به کتاب ها و مقالات خطی در کتابخانه مراجعه می کردند. ولی امروزه با پیشرفت تکونولوژی و اینترنت، مقالات اینترنتی خود را جایگزین کتاب ها و دست نوشته ها برای پاسخ به سوالات کاربران کرده اند. ما در این مقاله به بررسی تاثیر تکرار کلمه کلیدی در محتوا پرداختیم تا با استفاده از آن بتوانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید و در نتیجه کاربران بیشتری را جذب کنید.

منبع: cocolyze.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *