آموزش لینک دهی در وردپرس یکی از آموزش های ابتدایی اما مهم است، که برای شروع کار با وردپرس فراگیری آن از الزامات است. پیوند سازی در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است و اغلب سایت ها تلاش می کنند با این به کارگیری اصولی این تکنیک شانس خود را برای حضور در رتبه های برتر گوگل افزایش دهند.

علاوه بر تاثیر بسزای لینک دهی در سئو، این تکنیک به افزایش مدت زمان حضور کاربران در صفحه نیز منجر می شود. چرا که پیوندهای مرتبط با مقاله اصلی باعث بی نیازی کاربر به مراجعه، به دیگر سایت ها برای یافتن اطلاعات تکمیلی می شود.

لینک داخلی و لینک خارجی چیست؟

لینک ها به مانند پل های ارتباطی هستند، که صفحات مختلف را در دنیای وب به یکدیگر متصل می کنند. نکته مهمی که در هنگام ساخت پیوند ها باید به آن توجه کنید، صفحاتی که با لینک به یکدیگر متصل می شوند باید دارای ارتباط محتوایی باشند و لینک های نامربوط ارزشمند نیستند و به کاربران هیچ کمکی نخواهند کرد. لینک دهی به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود:

 لینک داخلی

 در واقع، لینکی است که یک صفحه از وب سایت تان را به صفحه ای دیگر در وب سایت خودتان متصل می کند. لینک های داخلی چه برای کاربران و چه برای گوگل دارای ارزش است، چرا که از آن برای یافتن محتوای جدید استفاده می کنند.

لینک خارجی

لینکی که از یک سایت به سایت دیگر ارجاع می شود را لینک خارجی گویند. برای مثال اگر شما از وب سایت تان به سایتی دیگر لینک دهید، در واقع از لینک خارجی استفاده کرده اید و عکس این موضوع نیز برقرار است. لینک خارجی ها بر اساس ویژگی فالو یا نوفالو بودن به دو دسته تقسیم می شوند، که برای یادگیری استراتژی به کار گیری آن پیشنهاد می شود مقاله فالو یا نوفالو بودن لینک خارجی در مقاله را بخوانید.

لینک دهی در وردپرس

چرا لینک دهی در وردپرس مهم است؟

اصلا چرا باید به دیگر صفحات سایت خودمون یا سایتی دیگر لینک بدهیم؟ خب در اینجا چندین دلیل مهم برای این که ثابت کنیم لینک دهی به دیگر صفحات دارای اهمیت است وجود دارد.

به ربات های گوگل  در یافتن محتواها کمک می کند

وب ساختاری به مانند تارهای عنکبوت دارد.اما چرا وب را به تار عنکبوت مشاهده می کنند؟ خب همانطورکه تارهای عنکبوت به هم متصل هستند، صفحات وب نیز با هم متصل اند. عنکبوت ها به واسطه تارهایشان به هر نقطه ای که بخواهند می توانند بروند، با لینک سازی شما نیز می توانید به کاربران و گوگل این امکان را بدهید که از هر صفحه از وب، به دیگر صفحه منتقل شود.

خزنده های گوگل از لینک ها برای رفت و آمد میان صفحات استفاده می کنند و صفحه ای که بدون لینک خارجی و داخلی باشد به مانند یک بن بست برای آنها به حساب می آید. این بن بست ها نه تنها برای گوگل خوب نیست، بلکه بر روی تجربه کاربری نیز می تواند تاثیر بدی بگذارد، چرا که کاربران برای یافتن اطلاعات تکمیلی مجبور به ترک صفحه شما خواهند شد و این اصلا به نفع سایت شما نیست.

بهبود استراتژی سئو

عوامل متعددی وجود دارند که می توانید، برای بهبود استراتژی سئو پیاده نمایید و لینک دهی در وردپرس یکی از آن هاست. ایجاد پیوند در وردپرس بهبود سئو صفحات را به همراه دارد که بر کسب رتبه برتر از گوگل نیز موثر است. هم لینک های داخلی و هم خارجی برای سئو سایت مفید هستند. نظر کارشناسان این حوزه بر این است که لینک های خارجی، به طور قابل توجهی سبب افزایش ترافیک سایت می شود و بهبود رتبه را به همراه دارد. شاید این کار به نظر زمان بر و خسته کننده به نظر برسد اما به شما اطمینان می دهیم ارزش صرف وقت را دارد.

ایجاد روابط

این ویژگی مختص به لینک سازی خارجی می باشد. به طور معمول با لینک بیلدینگ خارجی می توانید میان سایت تان و دیگر سایت ها و وبلاگ های مرتبط با حوزه فعالیت خود ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات بیشتر به منظور تبلیغات است، که این تبلیغات می تواند مربوط به یک کالا، خدمات و یاحتی یک محتوا باشد. اما این ارتباطات چه سودی برای برند تان دارد؟ در واقع برقراری ارتباط طولانی مدت و تاثیر گذار با دیگر فعالان حوزه ی کسب و کار شما به کسب اعتبار و اعتماد برای برندتان ختم می شود. و این برای سایت شما بسیار می تواند ارزشمند باشد چرا که حتی در صورتی که خود از لینک سازی فاصله بگیرید، باز نیز مبلغان و مدافعانی برای کسب و کارتان وجود دارد.

چگونه لینک دهی در وردپرس را انجام دهیم؟

خب حالا که به خوبی با مفهوم لینک سازی و اهمیت آن در دنیای وب آشنا شدید حال می توانیم به پاسخ سوال اصلی برسیم. در ادامه به آموزش لینک دهی داخلی، خارجی و پیوند سازی برای همان صفحه به طور جداگانه و کامل پرداخته ایم.

آموزش لینک دهی در وردپرس

لینک دهی از صفحه ای به صفحه دیگر از همان سایت

اصلا نگران نباشید! ایجاد پیوند در وردپرس از آنچه فکر می کنید، ساده تر است.

نخست افزونه Page Links To را از مخزن ورپرس نصب نمایید. پس از نصب و فعال کردن افزونه، باکسی تحت عنوان Page Links To در قسمت افزودن نوشته ها (به احتمال زیاد پایین صفحه) مشاهده خواهید کرد. در این مرحله باید در این باکس گزینه ی A Custom URL را انتخاب کنید و سپس در باکس بازشده url صفحه ای که قصد ارجاع کاربران به آن را دارید، وارد کنید. در کنار آن گزینه ای تحت عنوان Open this link in a new tab که با کمک آن می توانید صفحه لینک شده را در تب جدیدی باز کنید. (این تکنیک برای لینک دهی خارجی بیش تر پیشنهاد می شود) در آخرین مرحله، نوشته خود را ذخیره سازی کنید و برای بررسی کارکرد لینک، دوباره به آن صفحه مراجعه کنید تا از انتقال دهی لینک اطمینان حاصل فرمایید.

چگونه لینک خارجی بسازیم؟

مراحل لینک دهی در وردپرس به دیگر سایت ها به مانند ساخت لینک داخلی است، با این تفاوت که url وارد شده مربوط به وب سایتی دیگر است. اما سوالی که در این راستا از اهمیت بیشتری برخوردار است، این است که چگونه لینک خارجی برای سایت خود بگیریم؟

 

لینک دهی در وردپرس به قسمت های مختلف همان صفحه

قدم اول

به عنوان نخستین گام باید عبارت یا کلمه ای که قصد لینک دهی به آن را دارید انتخاب کنید و پس از آن در ویرایشگر گوتنبرگ آیکون اضافه کردن لینک را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه در کنار انکر لینک، پنجره پاپ آپ مربوط به افزودن لینک نمایش داده می شود.

برای انتخاب Anchor link به جای URL باید یک نوشته یا یک برگه انتخاب کنید و پیش از عبارت مورد نظر، علامت  “#” را قرار دهید. در انتخاب نام برای انکر لینک دست شما باز است اما بهتر است از عبارت های کوتاه و مربوط به نام اصلی استفاده کنید. کلمات کلیدی نیز کاندیدای خوبی هستند.

پس از وارد کردن URL مورد نظر در پنجره پاپ آپ، دکمه اینتر را بزنید تا لینک ایجاد شود.

قدم دوم

در این مرحله نوبت به افزودن یک شناسه بر روی قسمی از متن است که قصد ارجاع کاربر با کلیک کردن بر روی لینک دارید، است:

به قسمتی از متن که با انکر لینک کاربر به ان می پرد(مانند هدر)  را در ویرایشگر محتوا اسکرول کنید. و پس از آن بلوک مورد نظر را انتخاب و در بخش تنظیمات آن روی تب پیشرفته کلیک کنید. پس از باز شدن تب پیشرفته شناسه را بر روی قسمتی که قصد انتقال کاربر را دارید، اضافه کنید.

در این مرحله متنی را که به عنوان انکر لینک انتخاب کرده اید، را در فیلد “لنگر” HTML وارد کنید. (در این جا نباید از علامت # استفاده کنید). حال دیگر می توانید متن خود را ذخیره کنید و با گزینه “پیش نمایش” قادر خواهید بود کارکرد لینک انکر خود را تست نمایید.

لینک دهی در وردپرس به همان صفحه تنها مختص به هدر نیست و شما می توانید، دیگر بخش های محتوا را نیز لینک کنید

سخن آخر

از مهم ترین اصول در لینک سازی همانطور که گفته شد وجود ارتباط میان صفحات است، که در صورت توجه به آن در کنار روش های که برای لینک سازی ذکر شد، شما را در این زمینه به موفقیت خواهد رساند. در این مقاله تلاش شده به سوالاتی که در زمینه لینک دهی در وردپرس وجود دارد به طور کاربردی و جامع پاسخ داده شود.

منبع: ithemes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *