تحقیقاتی که در زمینه تولید محتوا صورت گرفته نشان گر این است که کاربران محتوای ویدیویی را به انواع دیگر محتوا ها ترجیح می دهند. تولید محتوای تکراری و خسته کننده نه تنها کاربران را به حضور در صفحه شما ترغیب نمی کنند بلکه آنها را فراری می دهند، پس متفاوت از رقیبای تان فکر و عمل کنید. تولید محتوای ویدیویی یک شروع خوب در مسیر رسیدن به اهداف تولید محتوایی می باشد. ما در این مقالهه به معرفی 7 تا ازبهترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی پرداخته ایم که به کمک آنها می توانید، ویدیوهای جذاب و کاربردی بسازید.

چرا از ویدیو استفاده کنیم؟

چرا باید از ویدیو درمحتوای خود استفاده کنیم؟ این سوالی است که در ابتدای تولید محتوای ویدیویی ممکن است در ذهن تولید کنندگان محتوا شکل گیرد؛ ما در ادامه با دلایلی قانع کننده به آن پاسخ خواهیم داد.

تاثیر ویدیو بر روی بازار یابی کسب و کار

برای درک بهتر این موضوع، بیایید آمار به دست آمده از تحقیقات را بررسی کنیم. این نتایج بیان گر این است که کسب و کارهایی که از محتوای ویدیویی در تبلیغات خود استفاده می کنند، همواره نتایج بهتری را کسب می کنند. در واقع محتوای ویدیویی بیش از هر نوع محتوایی برای کاربران جذابیت دارد. میزان کسب و کارهایی که از ویدیو به منظور بازاریابی خود استفاده می کنند، حدود 60 درصد است. اما آیا تولید و انتشار هر نوع ویدیویی به برندتان کمک خواهد کرد؟ جواب واضح است؛ خیر. ویدیویی که در وب سایت تان منتشر می کنید باید مرتبط با نوع کسب و کار تان باشد. برای مثال به منظور معرفی محصول و یا خدماتی که کمپانی شما ارائه می دهد می توانید از یک ویدیو تبلیغاتی حرفه ای و جذاب استفاده کنید.

تاثیر ویدیو روی سئو وب سایت

سئو ویدیو بسیار بالاست. علاوه بر تاثیر بسزایی که گفته شد محتوای ویدیویی بر روی بازاریابی برند شما می گذارد، ویدیو ها باعث بهبود سئو وب سایت تان نیز می شود.  صفحات شما پس از استفاده از ویدیو ها جذاب تر خواهند شد و کاربران مدت زمان بیش تری را در وب سایت شما سپری خواهند کرد. این وقت گذرانی به کاهش نرخ خروج وب سایت نیز منجر می شوند. اگر با مفهوم نرخ خروج سایت آشنا باشید، متوجه می شوید که کاهش آن به بهبود رتبه سایت و کسب جایگاه بهتر شما در نتایج اولیه موتور های جستجو کمک مهمی خواهد کرد. البته برای سئو سایت ویدیوها تنها عامل تاثیر گذار نمی باشد و عوامل دیگری چون استفاده ازتصاویر، رعایت نکات نگارشی همچون تاثیر نیم فاصله بر سئو و… اثر گذار است.

موتورهای جستجو به ویدیو علاقه دارند

نکته دیگری که ترغیب کننده تولید کنندگان محتوا برای استفاده از این نوع محتوا است، علاقه موتورهای جسجو به این سبک از محتوا می باشد. روال کار الگوریتم های گوگل جلب اعتماد بیش تر کاربران است. این بدان معناست، که گوگل وب سایت هایی را در اولویت قرار می دهد که در جلب اعتماد کاربران بهتر عمل کرده باشد. ممکن است در اینجا سوالی مبنی بر اینکه گوگل چگونه متوجه اعتماد کاربران به وب سایت ما می شوند در ذهن شما شکل گرفته باشد. پاسخ آن ساده است؛ ازمدت زمان ماندگاری کاربران در سایت. مدت زمان حضور کاربران را در وب سایت تان افزایش دهید، تا گوگل متوجه شود که محتوای شما برای مخاطبان با ارزش است و گوگل به وب سایت تان اعتماد می کند.

شید بدانید که شبکه اجتماعی یوتیوب که فضایی مبتنی بر ویدیو هاست، در اختیار گوگل می باشد. پس در زمانی که کاربر یک عبارت را جستجو می کند، گوگل پیش از هر نوع محتوایی، محتوای ویدیویی را نمایش می دهد. چرا که اعتقاد دارد ویدیو ها کاربران را بیش از هر نوع محتوایی به خواسته شان می رساند.

نرم افزاهای تولید محتوای ویدیویی

معرفی بهترین نرم افزار های تولید محتوای ویدیویی

تا به اینجا دلایلی متقاعد کننده به منظور ساخت محتوای ویدیویی را بررسی کرده ایم، حال اگر تصمیم تان را مبنی بر استفاده از این نوع محتوا گرفته اید؛ نوبت به معرفی ابزارهایی است که به کمک آنها می توانید ویدیوهای مورد نظر خود را به صورت حرفه ای بسازید.

Canva

کانوا یکی از بهترین و پربازدیدترین ابزارهای تولید محتوای تصویری، ابزار کانوا می باشد. از مزیت هایی که این نرم افزار را پرطرفدار کرده است، رایگان بودن آن است. تقریبا اکثر قابلیت های کانوا بدون نیاز به پرداخت هزینه برای کاربران قابل استفاده می باشد. در ابزار Canva شما قادر به تولید ویدیو با افکت های خاص، ساخت تصاویر جذاب، کاور های کاربردی برای شبکه های اجتماعی تان و… هستید.

Premiere Pro

دیگر ابزار ازنرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی حرفه ای که قصد معرفی آن را داریم ابزار Premiere Pro است. این نرم افزار  بر اساس استاندارهای موجود، به طور اختصاصی برای تولید کنندگان ویدیو طراحی شده است. همچنین ابزارهای ویرایشگر آن از دقت و کنترل بالایی برخوردار هستند. اما اشتباه برداشت نکنید! این بدان معنا نیست، که کارکردن با آن سخت می باشد. در واقع محیط آن پیچیدگی خاصی ندارد و برای راحتی کاربران از کلید های میانبر آشنایی استفاده شده است. برای کار کردن با Premiere Proتنها کافی است، با ابزارهای آن مقداری آشنایی داشته باشید. کاربرد ها و قابلیت های بی نظیر و جذاب این ابزار سبب شده تا از آن برای ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی و ویدیو های یوتیوب گرفته تا ساخت فیلم‌های تلویزیونی از آن استفاده شود. همچنین این نرم افزار از پشتیبانی خوبی برای فرمت های 4K و 8K و VR برخوردار است. ابزار Premiere Pro به طور مرتب به روزرسانی می شود و با هر به روزرسانی، تغییرات چشمگیر و کاربرردی در آن صورت می گیرد.

Adobe Flash CS4

از میان نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی ابزار Adobe Flash CS4 انتخاب خوبی برای افرادی است، که قصد ساخت انیمیشن را دارند. این ابزار کار را برای تولید کنندگان حرفه ای محتوای ویدیویی بسیار آسان کرده است. نرم افزار Adobe Flash از قابلیت طرح بندی متن و تایپوگرافی پیشرفته برخوردار است و همچنین قابلیت های بی نظیری بر روی طرح های چند منظوره و گرافیک های درون خطی دارد. الگوهای مختلفی همانند باران، برف و… که بر روی آن وجود دارد، به شما در اتمام هر چه سریع تر پروژه های تان کمک خواهد کرد. البته مزیت های این نرم افزار به موارد گفته شده محدود نمی شود و شما پس از نصب ین نرم افزار متوجه دیگر قابلیت های آن رامشاهده خواهید کرد.

adobe captivate

شرکت بزرگ Adobe با تولید و ارائه این ابزار قدرتمند تحول بزرگی در زمینه تولید محتوای ویدیویی به وجود آورده است.

ابزار Adobe Captivate امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، که یکی از این قابلیت های بی نظیر تولید فایل های آموزشی با فرمت  HTML فلش است. در واقع شما با این نرم افزار می توانید ویدیو های آموزش مجازی قدرت مند و کاربردی را به صورت چند رسانه ای تولید کنید.  همچنین در آن می توانید با میکروفون به ویدیو صدا اضافه کرده یا به آن توضیحات متنی بیافزایید. دیگر قابلیتی که کاربران زیادی را ترغیب به استفاده از Adobe Captivate کرده است ، این است که قادر هستید فرمت های گوناگون، فایل های متنی و مالتی مدیای خود را ترکیب کنید و فایل های آموزشی خود را بسازید. این ابزار از نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی است، که با قابلیت های کاربردی که ارائه می دهد؛ در ساخت فایل های آموزشی، به افرادی که به طور حرفه ای قصد تولید ویدیو دارند، پیشنهاد می شود.

معرفی بهترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی

Animoto

اگر به تازگی شروع به ساخت محتوای ویدیویی برای کسب و کار خود کرده اید و به دنبال کاربردی ترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی برای شروع هستید، پیشنهاد ما به شما ابزار Animoto می باشد. این نرم افزار مخصوص افرادی است که مبتدی هستند  و تسلط لازم برای ویرایش و ادیت فیلم را ندارند. کار کردن با Animto ساده است و به راحتی می توانید ویدیوی مرد نظرتان را در آن تولید کنید. اگر قصد تولید محتوا ویدیویی برای صفحه اینستاگرام تان را دارید، این نرم افزار قابلیت مربعی شدن ویدیو ها را برای شما فراهم می آورد، که بسیار کاربردی است.

Magisto

طراحی Magisto  بر پایه هوش مصنوعی صورت گرفته و در فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بسیار مفید و کاربردی می باشد. از مواردی که کار کردن با این ابزار را حتی برای افراد تازه کار آسان نموده ، نیمه خودکار انجام شدن فرآیند تولید محتوای ویدیویی است. بدین معنی که اگر قصد ساخت ویدیو با این ابزار را دارید تنها کافی است، عکس ها و فیلم های مورد نظر خود را انتخاب نموده، قالبی برای آن در نظر گرفته و آهنگی که قصد پخش آن در پس زمینه دارید را انتخاب کنید. همین! بقیه کار را به Magisto بسپرید. این ابزار به شما امکان طراحی اختصاصی ویدیو ها به منظور استفاده در وب‌ سایت، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ و پلتفرم های اجتماعی و… را می دهد.

PowToon

آخرین ابزار از  نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی معروف در این زمینه که به معرفی آن خواهیم پرداخت؛ PowToon است. این نرم افزار به منظور ساخت ویدیوها، ارائه های جذاب و حتی تولیدانیمیشن نیز به کار می رود.  امکانات کاربردی بسیاری در این اپلیکیشن یافت می شود که با رابط کاربری تعاملی که در اختیار کاربران قرار داده، کار با آن را ساده می کند. اگر نیاز به ساخت ویدیو در کمترین زمان ممکن را دارید، این ابزار انتخاب بسیار خوبی برای شما می باشد و با استفاده از آن قادر خواهید بود تنها با صرف 20 دقیقه زمان یک محتوای ویدیویی یا انمیشنی بسازید.

لوگو ابزار Powtoon

نتیجه گیری

روز به روز به اهمیت ویدیو ها در دنیای مجازی افزوده می شود، به طوری که امروزه محبوب ترین شبکه های اجتماعیدر اینترنت شبکه های ویدیو محور هستند. در واقع بدون تولید محتوا به این سبک نمی توان انتظار جایگاه خوبی در اینترنت داشت و در این جاست که نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی به کمک شما می آیند.

منبع: convinceandconvert.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *