کسب و کارهای اینترنتی اغلب برای دیده شدن به سراغ تبلیغات نمایشی می روند، اما حقیقت این است که کاربران در بیشتر اوقات این تبلیغات را نادیده می گیرند و سرمایه آنها هدر می رود. در اینجا سوال پیش می آید پس چگونه کسب و کارها باید خود را به مخاطبان معرفی کنند؟

روش های جایگزینی برای تبلیغات نمایشی وجود دارد که به دیده شدن کسب و کارها کمک می کند که نوشتن رپورتاژ آگهی خوب یکی از آنها می باشد. برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی حرفه ای باید از اصولی پیروی کنید که در این مقاله به آنها پرداخته ایم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت رپورتاژ آگهی با سایر محتواها چیست؟

رپورتاژ آگهی از ترکیب تمامی انواع محتواها تولید می شود اما منحصرا شبیه محتوای خاصی نیست. رپورتاژ آگهی به صورت دیگر پست های بلاگ نوشته شده و اطلاعات کاربردی و باارزشی را با کاربران به اشتراک می گذارد. این پست ها به گونه ای بهینه می شوند که بازدید کنندگان را تشویق به بازدید از صفحه یا سایت خاصی کنند. هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی این است که مالکان کسب و کارها با معرفی برندشان در سایت های معتبر و پربازدید به جلب توجه کاربران پرداخته و برتری خود را به نسب رقبا نشان دهند.

(برای آشنایی با انواع مختلف محتوا به مقاله آن مراجعه کنید)

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب

رپورتاژی را می توان خوب دانست که همانند یک مقاله مفید نوشته شده باشد و برای کاربران آموزشی و باارزش باشد. اگر شما نیز به خوبی از پس نوشتن رپورتاژ آگهی خوب بر بیایید بی شک موفق خواهید شد ترافیک سایت تان را افزایش داده و به اهدافتان برسید. این رپورتاژ ها اغلب به هدف تبلیغات تولید و منتشر می شوند. در ادامه اصولی که برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب باید آنها را رعایت کنید آورده ایم.

نوشتن رپورتاژ آگهی خوب

درباره مخاطب هدف خود تحقیق کنید

اولین قدم برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی حرفه ای این است که مخاطب خود را بشناسید. در واقع با شناخت از مخاطب هدف کسب و کارتان بهتر می توانید از پس تولید محتوای خوب برای آنها برایید و در اینکار طراحی پرسونا مخاطب به شما کمک خواهد کرد.

اما پرسونا چیست؟ این اصطلاح به ویژگی ها و سبک زندگی افرادی اشاره دارد که مشتریان بالقوه کسب و کار شما می باشند. برای طراحی پرسونا شخصیت و سبک زندگی مخاطبان سایت تان را زیر نظر گرفته و ببینید بیشتر به چه موضوعاتی علاقه نشان می دهند؟ در چه گروه سنی قرار دارند؟ تحصیلات شان چه قدر است؟ چه مشکلاتی از او را می توانید با کسب و کارتان حل کنید؟ با اطلاع از این داده ها شروع به نوشتن رپورتاژ آگهی خوب کرده تا بهترین بازخور را کسب کنید.

خواندن مقاله “پرسونا مخاطب کسب و کار خود را طراحی کنید” در این مرحله به شما کمک خواهد کرد.

محتوایی کامل تولید کنید

این که چه تعداد کلمه برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب نیاز است بستگی به این دارد که با چه تعداد کلمه محتوای تان موضوع را کامل و جامع بیان می کند. در واقع برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب اغلب حدود 1200 تا 3000 کلمه بهترین میانگین است. علاوه بر تعداد کلمات باید به اصول بهینه کردن محتوا برای موتورهای جستجو در رپورتاژ تان نیز توجه داشته باشید و حتما صفحه تان را از لحاظ سئویی ارتقاء دهید.

مقاله پیشنهادی: تعداد کلمات مناسب برای محتوا چه قدر است؟

تیترهای جذاب را فراموش نکنید

به این توجه کنید که قرار است رپورتاژ شما در کنار محتواهای با ارزش و درجه یک در خبرگذاری ها قرار بگیرد. پس بسیار مهم است که تیتر آنرا به گونه ای بنویسید که بتواند خوانندگان را جذب کرده و آنها را قانع کند که ارزش وقت گران بهای شان را دارد. عنوانی که برای نوشتن رپورتاژ آگهی خوب انتخاب می کنید باید بتواند حس کنجکاوی را در کاربران تحریک کرده و آنها را ترغیب به بازدید کند.

متنی متناسب با تیتر بنویسید

پس از اینکه بهترین تیتر را برای رپورتاژ خود نوشتید، نوبت به نگارش محتوا می شود. محتوایی که تولید می کنید باید کاملا وفادار به عنوان آن باشد؛ یعنی کاربر پس از اینکه بر روی تیتر کلیک کرد از خواندن آن پشیمان نشود. اگر متنی که می نویسید به خوبی تیتری که برای آن انتخاب کرده اید نباشد، باعث از دست رفتن اعتماد مخاطبان می شود. با نوشتن رپورتاژ آگهی خوب ما به دنبال کسب اعتماد مخاطب و افزایش آگهی از برند هستیم، پس بسیار مهم است که محتوا به عنوان وفادار باشد تا اعتماد کاربر را از دست ندهیم.

برای مثال اگر عنوان رپورتاژتان “قیمت بیت کوین 10 درصد کاهش یافت” باشد ولی کاربر در آن فقط با تبلیغ دوره های آموزش ارز دیجیتال روبرو شد، به شما اعتماد نخواهد کرد.

بهترین محل را برای انتشار رپورتاژ مشخص کنید

برای اینکه با نوشتن رپورتاژ آگهی خوب به اهدافتان دست پیدا کنید، مهم است که آن را در سایت های معتبر و پربازدید منتشر کنید. سایت هایی که رپورتاژ آگهی منتشر می کنند اغلب سبک خاص و قوانین سخت گیرانه ای برای اینکار دارند و باید پیش از اینکه اقدام به تولید محتوا در آنها کنید، قوانین شان را بررسی کرده و مخاطبان آنها را ارزیابی کنید. علاوه بر آن مهم است که رپورتاژتان در سایتی منتشر شود که بیشترین ارتباط را با حوزه کاری شما داشته باشد تا بتواند کاربران واقعی را به سمت سایت شما هدایت کند.

برای مثال اگر می خواهید با نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب مخاطبانی را هدف قرار دهید که به دنبال خرید لوازم برقی خانه هستند، بهتر است رپورتاژ تان را در سایت هایی قرار دهید که بیشت کاربران آن را خانم های خانه دار تشکیل می دهد.

محتوا را با بستر انتشاری هماهنگ کنید

نکته دیگر که برای نوشتن رپوتاژ آگهی خوب باید به آن توجه کنید این است که رپورتاژ تان متناسب با سایت یا بستری که برای اینکار انتخاب می کنید تولید شده باشد. به طوری که اگر بازدید کننده ای با آن مواجه شد تصور کند که یکی از پست های همان سایت است. اگر رپورتاژتان بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد و متفاوت از دیگر پست ها باشد، اغلب کاربران آنرا نادیده می گیرند.

برای جذب کاربر او را دعوت به عملی جذاب کنید

برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید هنر اینکه کاربر را با خود همراه کنید داشته باشید. در واقع شما باید بتوانید کاربر را ترغیب کنید که تا آخر رپورتاژ را بخواند و زمانی که او به انتهای مقاله رسید با دعوت به عمل، هدف تان از نوشتن رپورتاژ آگهی خوب، عملی نمایید. اگر در اینکار حرفه ای عمل کنید به احتمال 70 درصد کاربر دعوت به عمل شما را می پذیرد.

بهترین روش برای دعوت به عمل در نوشتن رپورتاژ آگهی خوب این است که دعوت تان به صورت واضح و آشکار نباشد. در واقع برای اینکار قرار دادن لینک سایت تان و راه های ارتباطی کفایت می کند و باعث جذب ترافیک برای سایت تان می شود. بسترهای انتشار رپورتاژ اغلب به شما اجاز می دهند بین 3 تا 5 لینک در کل رپورتاژ قرار دهید.

مزایای یک رپورتاژ آگهی خوب

مزایای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب

تا به اینجا نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب را بررسی کردیم، اما ممکن است این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که اصلا هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی چیست. پس بیایید مزایای آنرا بررسی کنیم.

سئو سایت را بهبود می بخشد

برای رسیدن به اهداف سئویی همچون کسب بک لینک و بهبود رتبه سایت نوشتن رپورتاژ آگهی خوب بسیار کمک کننده است. در واقع با قرار دادن لینک وب سایت تان در یک سایت معتبر به گوگل نشان می دهید که محتوای سایت تان با ارزش است. گوگل این را یک مزیت برای سایت تان در نظر گرفته و به طبع رتبه تان در صفحه نتایج گوگل ارتقا خواهد یافت.

برای آگاهی بیشتر از این موضوع پیشنهاد می شود مقاله تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو را مطالعه نمایید.

جذب کاربر بیشتری دارد

به دلیل زیاد شدن تبلیغات نامربوط و خسته کننده اغلب کاربران دید خوبی به نسبت تبلیغات ندارند و آنرا نادیده می گیرند. اما با نوشتن رپورتاژ آگهی خوب در وب سایت های پربازدید کاربران بیشتر به شما اعتماد کرده و احتمال اینکه به مشتری شما تبدیل شوند نیز بیشتر است.

همیشگی هستند

سایت های منتشر کننده رپورتاژ نمی توانند آنرا حذف کنند و به همین دلیل کاربران هر موقع به آن سایت مراجعه کنند رپورتاژ شما را میبینند. پس حتی اگر زمان زیادی از انتشار رپورتاژ آگهی تان گذاشته باشد،  بازهم کاربرانی با دیدن آن برای بازدید از سایت تان ترغیب می شوند.

شانس دیده شدن را بالا می برند

با نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب شانس دیده شدن کسب و کار محصولات و برندتان را افزایش می دهید. کاربران با دیدن محتوای شما در سایت ها معتبر به شما بیشتر اعتماد کرده و آگاهی از برندتان نیز افزایش می یابد.

سخن آخر

در این مقاله با نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب آشنا شدیم و فهمیدیم این کار چه مزایایی برای کسب و کار اینترتی مان دارد. پس حالا وقت شروع است! با استفاده از اصولی که گفته شد رپورتاژ آگهی خودتان را به بهترین شکل تولید کرده و بازخور آنرا در سایت تان مشاهده کنید.

منبع: copyblogger