اگر به تازگی یک سایت راه اندازی کرده اید و یا مدیریت آن را بر عهده گرفته اید؛ ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چند مقاله در هفته برای رسیدن به موفقیت در سئو باید بنویسم؟ وجود این پرسش در ذهن شما به این معنی است، که به کسب و کار خود اهمیت می دهید و راه صحیحی را پیش گرفته اید. اما پاسخ به آن همانند سوالات بسیاری که در زمینه سئو وجود دارد یک عدد مشخص نیست و باید بسته به فاکتور هایی که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت برای سایت خود عددی تقریبی مشخص کنید.

فاکتور هایی که به شما می گوید چند مقاله در هفته منتشر کنید

حوزه ی فعالیت سایت تان، کلمات کلیدی در سئو، رقبایتان و بازدید روزانه سایت همه از مواردی هستند که بر تعداد مقالاتی که در هفته باید منتشر کنید تاثیر گذار هستند.

برای مثال اگر رقابت میان شما و دیگر افراد فعال در حوزه ی کاری تان شدید می باشد و قصد پیشی گرفتن از آنان را دارید، باید چند مقاله در هفته بیشتر از آنها منتشر کنید. برای پیش برد هر چه بهتر اهدافتان پیشنهاد می شود در روز حداقل یک یا دو محتوا جدید را منتشر کنید. بدین ترتیب شما در ماه بین 30 تا 60 محتوا در سایت خود بارگزاری کرده و پس از یک سال به عددی چشمگیر خواهید رسید.

در هر زمینه ای که در آن فعالیت می کنید، بارگذاری محتوا و مقاله با کیفیت و ارزشمند به تقویت دامنه شما منجر می شود، پس اگر بتوانید مقاله با ارزش بیشتری ارائه دهید بهتر است. اما حواستان باشد! کمیت نباید باعث افت کیفیت محتوایتان شود.

در کلمات کلیدی که درجه سختی کمتر و رقابت آن شدید نمی باشد، انتشار 2 تا 3 محتوا جدید در هفته کافی می باشد. و در صورت شدت یافتن رقابت این عدد بسته به نیاز افزایش یابد.

تعداد مقاله و ارتباط آن با ایندکس در گوگل

از همین اول تکلیف را روشن کنیم، هر زمان و هر روزی که شما برای بارگزاری مقاله در گوگل انتخاب می کنید، توسط گوگل ثبت می شود. به عنوان نمونه اگر برای مدتی یک شنبه ها مقاله جدید منتشر کنید، ربات های گوگل فقط یک شنبه ها به سایت شما سر می زنند. پس برای شروع کار پیشنهاد می شود، از یک تقویم برای برنامه ریزی زمان انتشار مقالات بهره ببرید. هر چند که امروزه با ارائه و معرفی ابزارهای کاربردی در پنل سرچ کنسول گوگل و امکان در خواست برای ایندکس صفحه نیاز به داشتن یک برنامه زمانی دقیق کاهش یافته اما برخورداری از یک تایم بندی مناسب برای سایت شما خالی از لطف نیست. در واقع با این کار برای سایت بودجه خزش (crawl budget) گرفته اید و به ایندکس سریع تر آن کمک کرده اید.

چند مقاله در هفته

چرا تعداد مقاله های منتشر شده در هفته اهمیت دارد؟

پاسخ به این سوال ساده است؛ در واقع شما با هر بار انتشار مقاله یا مطلب جدید در سایت خود، به گوگل سیگنال فعال بودن می فرستید. گوگل با دریافت این سیگنال بودجه خزش بیشتری به شما اختصاص می دهد و بدین ترتیب سرعت ایندکس صفحات شما افزایش می یابد. اما اشتباه نکنید! زیاد بودن تعداد مقالات و صفحات منتشر شده در هفته و سریع ایندکس شدن آن، دلیلی بر کسب جایگاه بهتر در گوگل نیست.

هدف تان از تولید محتوا چیست؟

شناخت و مشخص کردن اهداف در رسیدن به پاسخ نیاز شما به چند مقاله در هفته یاری می رساند.

تولید محتوا به خودی خود یک هدف محسوب نمی شود و در واقع صاحبان وب سایت آن را به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود به کار می گیرند. این اهداف می تواند: بالا بردن بازدید کنندگان سایت، ارتباط گیری موثر با کاربر و جلب اعتماد او، آموزش به مخاطب، حرفه ای جلوه دادن وب سایت و… باشد.

حال فرض کنیم هدف شما این است که در عرض سه ماه بازدید کنندگان خود را به دو برابر عددی که در حال حاضر است، برسانید. در صورتی که در سایت خود 15 مقاله بارگذاری کرده باشید و ترافیک بازدیدی سایت تان برای این تعداد مقاله می باشد؛ در چنین وضعیتی برای دو برابر کردن بازدید کنندگان تان باید به همین تعداد مقاله جدید در این مدت تولید و منتشر کنید.

اما باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است این 15 مقاله منتشر شده به خوبی در جذب مخاطبان عمل نکند، پس بهتر است 5 تا 10 مقاله بیشتر آماده داشته باشید.

کیفیت مهم تر از کمیت است

با انتشار هر صفحه جدید در اینترنت، گوگل به بررسی محتوای آن پرداخته و بر اساس آن راجع به مفهوم و جایگاه آن تصمیم گیری می کند. در واقع گوگل به اینکه چند مقاله در هفته منتشر کرده ایم برای رتبه دهی توجه نمی کند بلکه کیفیت و قابلیت آن در کسب رضایت کاربران را مورد بررسی قرار می دهد.

با منتشر کردن یک مقاله ضعیف که حرفی برای گفتن ندارد آن هم برای موضوعی پر جستجو، نه تنها به بهبود سئو سایت تان کمک نمی شود؛ بلکه می تواند باعث از دست رفتن فرصت نیز شود. ممکن است بگویید در آینده به بازبینی و بهبود محتوای آن خواهم پرداخت، اما در آینده با تصور اینکه قبلا در این موضوع مقاله ای نوشته اید آن را برای همیشه گنار بگذارید.

منابع شما در تعداد مقاله در هفته تاثیر گذار است

خودتان را گول نزنید و حداکثر توان واقعی خود در تعداد مقاله در هفته را بسنجید. این که شما بخواهید هر روز مقاله منتشر کنید ولی توان و منابع شما در حد دو مقاله در هفته باشد باعث افت کیفیت محتوا شده و شانس خود را برای کسب جایگاه بهتر در گوگل از دست خواهید داد. پیشنهاد می شود این که چند مقاله در هفته منتشر کنید را بر اساس تیم تولید محتوایی خود مشخص کنید و محتوایی با کیفیت در اختیار کاربران خود قرار دهید.

آیا همیشه کیفیت بر کمیت اولویت دارد؟

برای تعیین چند مقاله در هفته همانطور که گفته شد، پیش از هر چیز باید به زمینه ای که سایت‌ تان در آن فعالیت دارد نیز توجه کنید و بر اساس آن در هفته به انتشار مقاله بپردازید. برای نمونه به نتایجی که از بررسی چند سایت که در زمینه های مختلف فعالیت دارند توجه کنید:

مقالاتی که منتشر می کنید باید از هماهنگی و ارتباط برخوردار باشند

از مواردی که برای سئو سایت دارای اهمیت است وجود هماهنگی و ارتباط میان محتوا های منتشر شده است. این امر سبب می شود تا بتوانید از طریق لینک گذاری بازدید سایت را افزایش دهید. لینک دهی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی موفقیت وب سایت تان می باشد و در صورتی که می خواهید روش صحیح لینک دهی را بدانید پیشنهاد می شود مقاله “آموزش لینک دهی به دیگر صفحات” اورجین وب را بخوانید.

دیگر اصلی که در تولید محتوا دارای اهمیت است، همانطور که گفته شد داشتن یک برنامه ریزی منظم پیش از شروع است. پیش روی بر اساس برنامه منظم برای مقاله های منتشر شده در سایت از این لحاظ مهم است که به کاربر این سیگنال را می دهد تا در چه روز هایی به سایت شما مراجعه کند.

پس توجه به هماهنگی و ارتباط معنایی میان مقالات در عین داشتن یک برنامه زمان بندی مشخص راه رسیدن به موفقیت را برای شما هموار می سازد.

انتشار چند مقاله در هفته برای سئو خوب است

توجه به تازگی محتوا در کنار تعداد مقاله

از مواردی که برای گوگل اهمیت دارد و روی ایندکس شدن سایت نیز تاثیر می گذارد، تازه بودن محتوا (freshness) است. بگذارید این موضوع را یا یک مثال برای شما مشخص کنیم: فرض کنید قصد خرید اینترنتی یک لپ تاپ را دارید. در ابتدای کار در مرورگر نام و مشخصات لپ تاپ مورد نظر را وارد می کنید. گوگل سایت هایی برای شما نمایش می دهد. در میان سایت هایی که در نتیجه جستجو وجود دارد، کدام یک را انتخاب می کنید؟ سایتی که آخرین بروزرسانی آن 1 سال پیش است؟ سایتی که 2 هفته پیش اخرین بروز رسانی را انجام داده؟ و یا صفحه ای که قیمت روز لپ تاپ را دارد؟ پاسخ واضح است. انتخاب شما مورد آخر است. همین امر سبب می شود که سایت به روز تر به جایگاه بهتری در گوگل دست یابد.

سخن آخر

خلاصه ای از تمامی مطالبی که در این مقاله گفته شد این است که برای پی بردن به پاسخ پرسش چند مقاله در هفته برای موفقیت در سئو باید منتشر کرد؛ بر اساس حوزه ای که در آن فعالیت دارید و عملکرد رقبای تان عمل کنید. به عنوان سخن پایانی این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه به محتوای مقاله توجه می کند، پس اگر نتوانستید از میان کمیت و کیفیت به نتیجه برسید کیفیت را انتخاب کنید.

منبع: growthbarseo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *