چگونه نرخ پرش سایت را کاهش دهیم؟

چگونه نرخ پرش سایت را کاهش دهیم؟
جدیدترین مقالات
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید یک سایت راه اندازی کرده، مقدار قابل توجهی محتوا در آن بارگذاری کرده...
جدیدترین مقالات
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
زمانی که قرار است یک نوزاد متولد باشد، پیش از هر چیز برای  او یک نام انتخاب م...
جدیدترین مقالات
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
بارگذاری تصاویر با حجم بالا در سایت، سرعت بارگذاری آنرا کاهش داده و تاثیر بدی...
جدیدترین مقالات
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
موتورهای جستجو در سال های اخیر سیاست های رتبه بندی خود را بر اساس جلب هر چه ب...
جدیدترین مقالات
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
CLS یا CUMULATIVE LAYOUT SHIFT یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است و جا به جا...
چگونه نرخ پرش سایت را کاهش دهیم؟

کاهش نرخ پرش سایت یکی از مهم ترین استراتژی های پیش برد اهداف برای وب مستران به حساب می آید و در صورت بی توجهی به آن می تواند تمامی تلاش هایی که برای سایت انجام شده را تحت الشعاع قرار دهد. از آنجا که بانس ریت یکی از عوامل مهم در دیجیتال مارکتینگ است و نشان گر رضایت کاربران از عملکرد سایت نیز به شمار می ، پس در صورتی که مدیریت یک فروشگاه دیجیتالی را بر عهده دارید هر چه سریع تر باید نسبت به کاهش آن اقدام کنید.

نرخ پرش سایت چیست؟

به درصد بازدید کنندگانی که به یک صفحه از سایت شما وارد شده و بدون اینکه از دیگر قسمت های سایت بازدید کنند آن را ترک می کنند، نرخ پرش می گویند. هر کاربری که از صفحه شما پرش کند، در واقع یک فرصت از دست رفته به شمار می آید؛ چراکه او می توانست به مشتری تبدیل شود و از شما خرید کند. شما با اطلاع از این شاخص می توانید بفهمید چه عواملی باعث شده مخاطبان با برند شما تعامل پیدا نکنند، از این رو تسلط بر نرخ پرش (به ویژه زمانی که یک فروشگاه اینترنتی را اداره می کنید) باید یکی از مهم ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

چرا کاهش نرخ پرش اهمیت دارد؟

کاربرانی که پرش می کنند در واقع سفر اینترنتی خود را در وبسایت شما شروع کرده اند اما بدون تعامل آن را به پایان رسانده اند! در اینجا صحبت از تعداد نیست بلکه صحبت از تعاملی است که به فروش و کسب سود شما منجر می شد اما نتیجه ای نداده. حتی اگر روزانه میلیونی بازدید داشته باشید اما به تبدیل منجر نشود، زحمات تان بیهوده است. پس اطلاع از نرخ پرش از این رو اهمیت دارد که آن را بهینه کنیم.

گاهی شرکت های حوزه دیجیتال تصور می کنند که با سرمایه گذاری بیشتر به اهداف خود می رسند، اما حقیقت این است که برندهایی موفق می شوند که نسبت به بودجه صرف شده نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.

زمانی که کاربر برای اولین بار به سایت شما وارد می شود، اگر بتوانید یک تاثیر بی عیب و نقص بر روی او بگذارید، باعث می شود که او مدت زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند و به اصطلاح زمان ماندگاری او بیشتر شود. در واقع در صورت موفقیت عملکرد شما، آن ها نیاز به کشف دیگر بخش های سایت را حس می کنند و با ورود به هرصفحه یک قدم به تبدیل نزدیک تر می شوند. همچنین کاربرانی که مدت زمان طولانی تر وب سایت شما صرف می کنند، بیشتر مستعد بازگشت هستند.

حال تمام این ها چه سودی برای شما دارد؟ تمامی عوامل گفته شده باعث می شود تا فروش شما بیشتر شده و همچنین آگاهی از برند شما و وفاداری کاربران افزایش یابد. در واقع وجود یک استراتژی قدرتمند برای کاهش نرخ پرش، به کسب و کارها کمک می کند با همان بودجه و برنامه قبلی، نرخ تبدیل بیشتری کسب کنند.

نرخ پرش سایت

روش های کاهش نرخ پرش سایت

حال که با اهمیت بهینه سازی نرخ پرش آشنا شدید نوبت به آن رسیده است، گام هایی که برای کاهش نرخ پرش سایت تان طی کنید را با هم بررسی کنیم.

قدم اول؛ سرعت سایت را افزایش دهید

هنگامی که کاربر مجبور به صبر زیاد برای بارگذاری صفحات شما (بیش از 3 ثانیه) باشد، به شدت بر روی تجربه کاربری وی تاثیر می گذارد و باعث نارضایتی او از سایت می شود. هر چقدر محتوای قرار گرفته در سایت تان با کیفیت و جذاب باشد وقتی کاربر نتواند آن را بلافاصله ببیند ارزشی ندارد. در ادامه چند روش که به کمک آن می توانید سرعت صفحات را افزایش دهید، را آورده ایم:

  • سئو تصاویر
  • کاهش درخواست های HTTP
  • استفاده از Lazy load
  • فعال کردن قابلیت کش مرورگر

برای آشنایی بهتر با این روش ها و شناخت دیگر راهکار پیشنهاد می شود مقاله “افزایش سرعت صفحات” را بخوانید.

قدم دوم؛ با قالب بندی هوشمند محتوای جذاب تولید کنید

آیا برای شما پیش آمده با ورود به صفحه ای از وب با یک دیوار متنی ترسناک و بزرگ روبرو شوید؟ اگر پیش آمده باید بدانید که چقدر این اتفاق بازدید کنندگان را دلزده می کند و به احتمال زیاد با مواجهه با این صفحات، آن را فورا ترک می کنند. در اینجا برای رفع این مشکل و کاهش نرخ پرش قالب بندی صفحات به کمک شما می آید. هر چه کاربران سریع تر به آنچه جستجو کرده اند برسند، احتمال تبدیل شدن آنها نیز بیشتر است. در اینجا دیدیم بد نیست چند روش که به کمک آن می توانید از ترسناک بودن محتوای خود بکاهید را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • به کار بردن عناوین فرعی مکرر
  • استفاده درست از هدر ها
  • قرار دادن تصاویر جذاب
  • ساخت نقشه سایت

قدم سوم؛ UX خوب طراحی کنید

برای کاهش نرخ پرش سایت باید در مسیر ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای بازدید کنندگان وب سایت تان حرکت کنید. یک UX خوب شروعش با یک وب سایت سریع و حرفه ای است، اما سرعت بالا به تنهایی کافی نیست و باید فراتر از آن پیش برود. در واقع چیزی که انتظارات کاربران را بر طرف می کند شامل مجموع عناصر بصری جذاب و کاربردی، اطلاعات مفید و تعامل بالا می باشد. برای اینکه بتوانید بهتر این موارد را ارتقا دهید خود را به جای کاربران قرار دهید و ببینید هنگامی که به سایت خود وارد می شوید چه می خواهید؟ به دنبال چه هستید؟ چه چیزی شما را شگفت زده می کند؟ و سپس آنها را اعمال کنید.

قدم چهارم؛ از ریسپانسیو بودن سایت خود اطمینان پیدا کنید

مطمئن شوید سایت شما بر روی صفحه موبایل های هوشمند به خوبی نمایش داده می شود. درصد بالایی از پرش های سایت هنگامی صورت می گیرد که کاربر پس از ورود به سایت نمی تواند به راحتی اطلاعات را پیمایش کند. یک سایت واکنش گرا باید با موبایل، تبلت و مانیتور به راحتی انطباق پیدا کرده و یک تجربه کاربری خوب برای بازدید کنندگان می سازد. در واقع با ریسپانسیو کردن سایت، کاربران خود را برای همچین مشکل ساده ای از دست نخواهید داد.

قدم پنجم؛ در محتوای خود به دیگر صفحات لینک بدهید

در ارتباط با موضوعی که کاربر در جستجو آن به صفحه شما رسیده به دیگر صفحات لینک بدهید. لینک بیلدینگ از خروج بازدیدکنندگان برای یافتن اطلاعات بیشتر در دیگر سایت ها جلوگیری می کند و کاربر را در صفحه شما بیشتر نگه می دارد. برای مثال اگر درباره موضوع نا آشنایی صحبت کردید یا یک محصول را معرفی کردید به صفحه مربوط به آن لینک دهید. لینک هایی که می دهید می تواند داخلی یا خارجی باشد. اما در تعداد لینک داخلی نباید زیاده روی کنید چراکه ظاهر سایت شما را بد جلوه می دهد. نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید مرتبط بودن پیوندهاست؛ از لینک دهی‌های نامربوط خود داری کنید.

کاهش نرخ پرش سایت

قدم ششم؛ CTA (Call to Action) ایجاد کنید

دیگر روش کاربردی که برای کاهش نرخ پرش و بهبود تجربه کاربری می توانید به کار ببرید، ایجاد CTA است، زیرا این کار به افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت منجر می شود. فراخوان اقدام به عمل می تواند به شکل یک دگمه قابل کلیک، بنر یا حتی لینک باشد. یک فراخوان به اقدام باید به طور واضح در سایت قابل مشاهده باشد، بدین معنی که کاربر در چند ثانیه اول حضور بتواند آن را ببیند، همچنین باید بتواند کاربران را ترغیب کند تا بر روی آن کلیک کنند. از مواردی که تاثیر بالایی بر روی کلیک کردن کاربران بر روی CTA دارد: فونت ها، رنگ های مورد استفاده، حروف و… می باشد.

 قدم هفتم؛ از تصاویر با کیفیت و مرتبط استفاده کنید

محتوای بصری که در سایت شما قرار می گیرد، باید مرتبط با موضوع ارائه شده باشد، تا هم کاربر را مجاب به ماندن بیشتر در صفحه کند و هم اطلاعات قرارگرفته در صفحه را تکمیل نماید. برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی استفاده از تصاویر محصولات در تصمیم گیری مشتری مبنی بر ورود به صفحه فروش و خرید از آن تاثیر شگفت انگیزی خواهد گذاشت.

قدم هشتم؛ محتواهای مختلف در وب سایت خود قرار دهید

از دیگر اقداماتی که برای کاهش نرخ پرش و جذب بیشتر بازدید کنندگان باید انجام دهید این است که از انواع مختلف محتوا در وب سایت خود استفاده کنید. یک سایت یک نواخت از جذابیت کمی برای کاربران برخوردار است و نمی تواند کاربران وفادار زیادی را جذب کند. یکی از اشکال مختلف محتوا که اتفاقا پرطرفدار نیز هست، محتوای ویدیویی می باشد. برای برخی موضوعات (مانند دستورالعمل انجام یک کار) ساخت یک ویدیو می تواند بسیار موثرتر از متن باشد. امروزه ابزارهای تولید محتوای ویدیویی بسیاری موجود هستند که به کمک آن می توانید، فیلم های جذاب و کاربردی برای سایت خود تولید کنید. همچنین استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط گاهی به شکستن متن، بهبود ارتباطات، ایده های بزرگ و کاهش نرخ پرش منجر شود.

قدم نهم؛ از خوانا بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید

امروزه تعداد بسیار بالایی وب سایت در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند و این دست کاربران را برای انتخاب باز گذاشته است. پس در صورتی که محتوای شما برای خوانندگان قابل خواندن و درک نباشد، در پرش از صفحه شما تردید نکرده و به سراغ دیگر وب سایت ها خواهند رفت. برای کاهش نرخ پرش و تولید محتوایی خوانا باید اصولی همچون استفاده از فونت های مناسب، پاراگراف های کوتاه، انتخاب لحن مناسبِ سایت و استفاده صحیح از علائم نگارشی را رعایت کنید.

سخن آخر

در این مقاله کاربردی ترین و بهترین روش هایی که به کمک آن می توانید نرخ پرش خود را کاهش دهید، بررسی کردیم. اکنون با آگاهی از این راهکارها زمان آن رسیده تا نسبت به کاهش نرخ پرش سایت خود اقدام کرده و یک قدم به سوی موفقیت نزدیک تر شوید.

منبع: rockcontent.com

لینک کوتاه مطلب :
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
کسب درآمد از سئو با 7 روش فوق العاده
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
سئو سایت فروشگاهی با 10 تکنیک طلایی
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
تاپیک کلاستر (Topic cluster) چیست؟
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}