7 روش فوق العاده برای کسب درآمد از تولید محتوا

7 روش فوق العاده برای کسب درآمد از تولید محتوا
جدیدترین مقالات
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
بازاریابی موتورهای جستجو چیست و چگونه کار می کند؟
تصور کنید یک سایت راه اندازی کرده، مقدار قابل توجهی محتوا در آن بارگذاری کرده...
جدیدترین مقالات
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
چگونه یک نام مناسب برای دامنه خود انتخاب کنیم؟
زمانی که قرار است یک نوزاد متولد باشد، پیش از هر چیز برای  او یک نام انتخاب م...
جدیدترین مقالات
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
10 ابزار فشرده سازی تصاویر
بارگذاری تصاویر با حجم بالا در سایت، سرعت بارگذاری آنرا کاهش داده و تاثیر بدی...
جدیدترین مقالات
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
LCP یا Largest Contentful Paint چیست؟
موتورهای جستجو در سال های اخیر سیاست های رتبه بندی خود را بر اساس جلب هر چه ب...
جدیدترین مقالات
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
 CLS چیست؟ بهینه سازی CUMULATIVE LAYOUT SHIFT
CLS یا CUMULATIVE LAYOUT SHIFT یکی از معیارهای رتبه بندی صفحات است و جا به جا...
7 روش فوق العاده برای کسب درآمد از تولید محتوا

امروزه تولید محتوای دیجیتال دیگر تنها یک سرگرمی برای افراد نیست و یک راه جذاب برای درآمد زایی به حساب می آید. در واقع یکی از بهترین فرصت هایی که عصر دیجیتال برای مردم به ارمغان آورد، درآمدزایی از طریق تولید محتواهای مختلف در رسانه های اجتماعی و گوگل است.

طی تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، مشخص شده است که 200 میلیون تولید کننده محتوای حرفه ای مشغول به کار هستند و از این راه برای خود درامد به دست می آورند. پس اگر این تعداد می توانند با تولید محتوا درآمد داشته باشند؛ چرا ما نتوانیم؟ برای کسب درآمد از تولید محتوا راه های جذاب و متنوعی در پیش روی شماست که در این مقاله کاملا آنها را بررسی کرده ایم.

تولید محتوا چیست؟

امروزه انواع مختلف محتوا در همه جا به چشم می خورد و برای مثال همین متنی که در حال خواندن آن هستید یک محتوا محسوب می شود. در واقع هر نوشته، تصویر یا ویدیویی که در فضای وب، اینستاگرام و تلگرام می بینید نوعی محتوا هستند.

به نگارش یا تولید محتوا توسط فرد، گروه یا یک سازمان نیز تولید محتوا گفته می شود و در آخر به شخص یا اشخاصی که در تولید محتوا دست داشته، تولیدکننده محتوا می گویند. حال که با اصطلاحات مهم تولید محتوایی آشنا شدید، می توانیم به سراغ بررسی راه های درآمدزایی از این روش برویم.

راه های کسب درآمد از تولید محتوا

تولید محتوا با اهداف مختلفی صورت می گیرد که شامل: آموزش یک موضوع به مخاطبان، تبلیغ یک محصول، ارائه اطلاعات مختلف و… می باشد؛ اما این منافع مالی است که هدف نهایی تولید محتوا می باشد. حال به سراغ سوال اصلی برویم؛ چگونه می توان از محتواهای مختلف به درآمد رسید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه راه های کسب درآمد از تولید محتوا را بررسی کرده و پاسخ این سوال را بسته به مهارت و علاقه تان به دست آورید.

کسب درآمد از تولید محتوا

آموزش مهارت به دیگران

اگر در حوزه ای مهارت و تخصص دارید، با ارائه و فروش آن به دیگران می توانید کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشید؛ اما چگونه؟ برای این کار باید نکات و آموزش های تخصص تان را به صورت یک محتوا (می تواند متنی، ویدیویی یا پادکست باشد) تولید کرده و به علاقه مندان آن حوزه بفروشید. توصیه می کنیم اگر می خواهید این روش را انتخاب کنید، حتما کیفت محتوا را اولویت قرار داده تا به خوبی از آن کسب درآمد داشته باشید.

تولید محتوای ویدیویی

ویدیوهای تبلیغاتی و خلاقانه راه دیگری است که با آن می توان به کسب درآمد از تولید محتوا رسید. کسب و کارهای مختلفی برای تبلیغات خود از ویدیوها استفاده می کنند که فرصتی فوق العاده برای افرادی که در زمینه تولید محتوای ویدیویی فعال اند به وجود آورده است. اگر شما نیز در تولید محتوای ویدیویی تخصص دارید و می توانید با گوشی یا کامپیوتر ویدیو ساخته و ادیت کنید، این روش مناسب شماست.

اگر هم پیش زمینه ای از تولید محتوای ویدیویی ندارید؛ اما می خواهید با یادگرفتن آن به درآمد برسید، در ابتدا به سراغ آموزش نرم افزارهایی مانند ادوبی پریمر و افتر افکت بروید. البته کار با این ابزار ها به سیستم های پردازشگر قوی دارد که به طبع هزینه آن بالا است.

اگر هم می خواهید با هزینه کمتر شروع کنید، می توانید با موبایل تان ویدیو گرفته و آنرا ادیت بزنید. نرم افزار های موبایلی VLLO، VN و اینشات برای تدوین و ویرایش ویدیوهابه شما کمک خواهند کرد. البته در مقاله “معرفی بهترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی” با ابزارهای بیشتری آشنا می شوید که برای اینکار به کمک تان می آید.

کسب درآمد از تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای عملی برای دیگران

برای کسب درآمد از تولید محتوا نیازی نیست حتما مهارت به خصوصی داشته باشید و همین که بتوانید محتوا تولید کنید، یعنی می توانید درآمد داشته باشید؛ اما چگونه؟ مگر می شود فقط با دانش تولید محتوا درآمد داشت؟ بله؛ بیایید جواب این سوال را بررسی کنیم.

دنیای اینترنت امروزه به زندگی همه ما گره خورده است و حتی کسب و کارهایی که حضوری هستند، یک شعبه مجازی در این دنیا دارند و در آن به کسب درآمد می پردازند. این کسب و کارها برای معرفی و پیشبرد اهداف اینترنتی خود به محتوای خاص و سرگرم کننده نیاز دارند؛ اما همه مالکان کسب و کارها که تولید محتوا بلد نیستند! پس به سراغ تولید کنندگان محتوا می روند و در ازای پرداخت هزینه با آنها همکاری می کنند.

بنابراین دیدیم که می شود تنها با دانش تولید محتوای اصولی یک شغل با درآمد نسبتا خوب به دست آورد. اگر شما هم اصول و نکات تولید محتوای با کیفیت را می انید می توانید با شرکت هایی که به دنبال نیروی تولید کننده محتوا هستند قرارداد بسته و درآمد داشته باشید.

تولید محتوای گرافیکی

تا به اینجا باید متوجه شده باشید که وقتی از کسب درآمد از تولید محتوا صحبت می کنیم، صرفا به معنای محتوای متنی و وبلاگی نیست و با هر محتوایی می توان به درآمد رسید. نوع دیگری که در اینجا می خواهیم با معرفی آن می خواهیم یک راه کسب درآمدی در پیش روی شما بگذاریم محتوای اینفوگرافیک است؛ که به آن محتوای بصری نیز می گویند. اینفوگرافیک نوعی محتوای تصویری بوده که در آن با استفاده از تصاویر به آموزش، معرفی یک برند و… می پردازند.

اگر شما نیز یک گرافیست هستید و می توانید با طراحی بنر در معرفی برند به دیگران کمک کنید؛ یک راه فوق العاده برای کسب درآمد در پیش روی تان وجود دارد. شما می توانید با گرفتن پروژه یا کارهای تمام وقت، برای دیگران محتوای گرافیکی تولید کرده و از تخصص تان کسب درآمد کنید. حداقل تخصصی که برای تولید محتوای گرافیکی باید داشته باشید، این است که کار با نرم افزار فتوشاپ را بلد باشید. البته اگر به سیستم حرفه ای دسترسی ندارید، می توانید این کار را با موبایل تان و ابزارهایی همچون پیکس آرت یا لایت روم انجام دهید. (برای آشنایی با ابزارهای طراحی اینفوگرافیک به مقاله آن مراجعه نمایید)

تولید محتوا در اینستاگرام

فرصت فوق العاده ای که اینستاگرام برای کسب درآمد از تولید محتوا به وجود آورد، دیگر بر کسی پوشیده نیست. اگر همین الان اینستاگرام تان را باز کنید محتواهای خلاقانه و جذابی را می بینید که توسط افرادی تولید شده اند که روزی کارشان را از صفر شروع کرده؛ اما الان درآمد بالایی از این طریق کسب می کنند. اگر آنها تونسته اند؛ چرا شما نتوانید؟ تنها کافی است یک ایده برای شروع طراحی کرده و برای اجرایی کردن آن تلاش کنید.

هر موضوع و ایده ای برای تولید محتوا در اینستاگرام، در صورتی که بر روی آن زمان و خلاقیت بگذارید، می تواند برای شما درآمدزا باشد. تولید محتوا در اینستاگرام به روش های مختلفی می تواند برای شما سودآفرین باشد. برای مثال با راه اندازی یک آنلاین شاپ در اینستا و تولید محتوا برای آن می توانید از افزایش فروش سود کسب کنید. یا یک صفحه سرگرمی برای کاربران ایجاد کرده و پس از بالا رفتن تعداد فالوئر با گرفتن تبلیغ درآمد کسب کنید.

تبلیغات کلیکی

برخی از افراد علاقه ای به کار کردن برای دیگران ندارند و ترجیح می دهند برای خودشان کار کنند. اگر شما هم نیز همچین تفکری دارید، خوشبختانه بازهم می توانید کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشید. برای این کار کافی است وبلاگ خود را راه اندازی کرده و باگرفتن تبلیغات کلیکی در سود کسب کرده و درآمد خود را افزایش دهید؛ اما تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی، زیر شاخه ای از دیجیتال مارکتیگ به شمار می رود که در آن، وب سایت هایی که به دنبال جذب مشتری بیشتر هستند، تبلیغات خود را در سایت های پربازدید قرار می دهند. سپس اگر بازدید کنندگان با کلیک بر روی تبلیغ به سایت تبلیغ دهنده وارد شوند، مبلغی توافقی به سایت ناشر بابت هر کلیک پرداخت می شود. این مدل تبلیغات را اغلب در سایت های پربازدید در بخش مطالب پیشنهادی مشاهده می کنید.

برای شروع یک موضوع برای تولید محتوا که به آن علاقه دارید مانند: موسیقی، کتاب، گیاهان و… انتخاب کرده و یک وبلاگ برای خود در آن زمینه راه اندازی کنید. پس از راه اندازی در آن به تولید محتوا پرداخته و پس از مدتی که بازدید های تان بالا رفت می توانید تبلیغات کلیکی دیگر کسب و کارها را در آن قرار دهید.

کسب درآمد از تولید محتوای تبلیغاتی

افیلیت مارکتینگ

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از تولید محتوا افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است. یکی از استراتژی هایی که شرکت ها یا فروشگاه های اینترنتی برای کسب درآمد به کار می گیرند، این است که از یک سایت یا وبلاگ پربازدید به عنوان ناشر تبلیغات خود دعوت به همکاری کرده و هزینه ای را به عنوان پورسانت یا کمیسیون فروش به آنها می پردازند. در این روش سایت ناشر با تکنیک های تبلیغاتی و بازاریابی، بازدید کنندگان را ترغیب به خرید از سایت تبلیغ دهنده کرده و خود نیز مبلغی به عنوان پورسانت به جیب می زند.

اگر شما هم یک وبلاگ پربازدید داشته باشید می توانید از این راه کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشید. روند کار تقریبا همانند تبلیغات کلیکی است، با این تفاوت که محتوایی که برای تبلیغ تولید می کنید، نباید صرفا یک تبلیغ ساده باشد. بلکه تولید محتوای تبلیغاتی تان باید به قدری قانع کننده باشد که بازدید کنندگان ترغیب به بازدید از سایت تبلیغ دهنده و خرید از آن شود و در این صورت می توانید درآمدتان را افزایش دهید. (اگر می خواهید با افیلیت مارکتینگ کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشید، خواندن مقاله مربوط به آن را به شما پیشنهاد می کنیم)

جمع بندی

در این مقاله پرطرفدارترین راه های کسب درآمد از تولید محتوا را معرفی کردیم که می توانید بسته به علاقه و تخصص تان یکی از آنها را به عنوان منبع درآمد اصلی یا فرعی خود انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید شغل مورد علاقه خود را از میان آنها انتخاب نمایید.

منبع: businessinsider

لینک کوتاه مطلب :
نقشه سفر مشتری چیست و چگونه آنرا طراحی کنیم؟
نقشه سفر مشتری چیست و چگونه آنرا طراحی کنیم؟
نقشه سفر مشتری چیست و چگونه آنرا طراحی کنیم؟
نقشه سفر مشتری چیست و چگونه آنرا طراحی کنیم؟
گوگل ادسنس و چگونگی کسب درآمد از آن
گوگل ادسنس و چگونگی کسب درآمد از آن
گوگل ادسنس و چگونگی کسب درآمد از آن
گوگل ادسنس و چگونگی کسب درآمد از آن
آشنایی با چرخه عمر محتوا
آشنایی با چرخه عمر محتوا
آشنایی با چرخه عمر محتوا
آشنایی با چرخه عمر محتوا
بریف محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
بریف محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
بریف محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
بریف محتوا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
راه های کسب درآمد از سایت
راه های کسب درآمد از سایت
راه های کسب درآمد از سایت
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}