برای یک گرافیست حرفه ای استفاده از تصاویر با کیفیت و کم حجم یکی از مهم ترین شروط کار است، به همین دلیل آشنایی با تصاویر وکتور اهمیت پیدا می کند. وکتورها در واقع تصاویری هستند که کیفیت و انعطاف پذیری بالایی داشته. این انعطاف پذیری سبب می شود هنگامی که تصاویر را بزرگتر از اندازه معمولی خود می کنیم کیفیت آن کاسته نشود. سایت های دانلود رایگان وکتور بسیاری بر روی اینترنت موجود می باشند که به کمک انها می توانید به این تصاویر با کیفیت و کاربردی دسترسی داشته و آنها را دانلود نمایید.

بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور

در این پست ما 4 تا از بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور را معرفی کرده ایم که به کمک آنها می توانید به زیبایی صفحه های وب و گرافیک های خود بیفزایید.

سایت های دانلود رایگان وکتور

Freevector

وکتور های موجود در این وب‌سایت توسط طراحان داخلی طراحی و ثبت شده اند. در این وبسایت شما می توانید به بیش از 200,000 فایل وکتور گرافیکی، آیکون، لوگوهای متنوع و بک گراند برای طراحی پروژه، دیزاین سایت، اگهی ها و… دسترسی داشته باشید. این فایل ها در فرمت های PDF  EPS، SVG و Al قابل دانلود هستند. وکورهای رایگان زیادی در این سایت وجود دارند که به اصطلاح کار شما را راه می اندازند اما اگر به وکتورهای پیشرفته و اختصاصی تر برای پروژه مورد نظر خود نیاز دارید با پرداخت مبلغ تعیین شده می توانید کل تصاویر موجود در سایت را دانلود کنید.

ماهیانه فایل های موجود در Freevector با بیش از 3000 وکتور جدید توسط طراحان و تصویر گران ماهر در سراسر دنیا به روزرسانی می شود. آیکون ها، تصویرها و وکتورهای موجود در این سایت در بیش از 35 دسته برای راحتی کار دسته بندی شده است. طرح های موجود در این سایت هیچ لایسنس به خصوصی ندارند و حتی شما قادر هستید پروژه های از پیش دانلود شده را از سایت دانلود کرده، تغییرات مورد نظر را اعمال نموده و نتیجه کار را اشتراک گذاری کنید.

چرا Freevector جزء بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور محسوب می شود؟

Freevector  جز بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور نامیده می شود زیرا برای استفاده از آن نیاز به حساب کاربری نیست. برای یافتن تصویر دلخواه خود کافی است کلمه کلیدی را وارد و یا با انتخاب دسته بندی تصویر مورد نظر خود وکتور مورد نظر را پیدا کرده و دانلود نمایید. هنگامی که برای دانلود رایگان وکتور در این سایت جستجو می کنید تصاویر premium در اول صفحه نمایش داده می شوند. شما می توانید با پایین کشیدن صفحه وکتور های رایگان را نیز مشاهده نمایید. برای دانلود کافی است صفحه دانلود را باز کرده  و گزینه Free Download را انتخاب کنید. دانلود وکتورهای رایگان حدود 5 ثانیه زمان برخواهد بود.

در نگاه اول ممکن است سایت Freevector با سایت vecteezy  مشابه به نظر برسد، اما مجموعه های آن کاملا یونیک و منحصر بفرد است. وکتورهای موجود در آن دارای دسته بندی های مشخص هستند و به هر وکتور موجود پسوند، توضیح کامل و مجوز ذکر شده است.

مزایای Freevector

در دسترس بودن وکتورهای موجود در فرمت های مختلف و همچنین تنوع بسیار زیاد در این سایت از مزایای مهم سایت Freevector است. از دیگر مزایای این سایت می توان به رایگان بودن بارگذاری تصاویر برای اهداف غیر تجاری نیز اشاره داشت.

Humaaans.com

حتما در هنگام طراحی سایت برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید از کاراکتر های منحصر بفرد و یونیک استفاده کنید. سایت Humaaans با ویرایشگری که دارد این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید تغییرات مطلوب در کاراکتر را ایجاد کرده و کاراکتری منحصر بفرد برای خود بسازید. این ویرایشگر همچون کیت تصویر سازی که دارای قابلیت شخصی سازی است عمل می کند. تعریفی که این سایت از طراحی های خود دارد “لگوهای ساخته شده از نوع وکتور” است.

برای شخصی سازی وکتور دلخواه را از میان وکتور های موجود انتخاب نموده و تغییراتی همچون تغییر در نوع لباس، رنگ پوست، رنگ مو، ژست و… را اعمال کنید. برای طراحی در Humaaans  مهم نیست شما هنرمند حرفه ای یا مبتدی باشید، ابزارهای موجود در این سایت به شما این امکان را می دهد تا طرح مورد نظرتان را به راحتی طراحی کنید. علاوه بر طراحی کاراکتر در این سایت میتوانید با اضافه کردن پس زمینه، کاراکتر های دیگر و یا گیاهان و حیوانات طرح مورد نظر خود را آماده کنید. پس از طراحی کاراکتر شخصی قادر هستید آن را در فرمت های مختلف دانلود کنید. اگر با فرمت های تصاویر آشنا نیستید، پیشنهاد می شود مقاله “معرفی فرمت های مختلف تصاویر” را مطالعه نمایید.

تصاویر موجود در این وب سایت به صورت روزانه توسط کاربران به روزرسانی می شود. Humaaans به دلیل رابط کاربری ساده ای که دارد پایگاه داده ای آن به سرعت در حال رشد است. گزینه premium این سایت با پرداخت ماهیانه 12 دلار به شما امکان دسترسی به بسته ای شامل 500 تصویر، فایل PNG و ویدیو را می دهد. در واقع این ویژگی‌ها سایت Humaaans را جزء بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور قرار داده است.

سایت دانلود وکتور

مزایای سایت Humaaans.com

یکی از روش های برانگیختن احساسات کابران در پروژه هایی که بر روی آن کار می کنید استفاده از عنصر ارتباط انسانی است که با وکتورهای موجود در این سایت به آن دست می یابید. تعداد تصاویر موجود در این سایت به بیش از 12 میلیون می رسد و این فراوانی و تنوع سبب می شود که در انتخاب تصویر برای پروژه خود راحت تر عمل کنید. اگر به دنبال کسب مهارت و پیشرفت در حوزه‌ی کاری خود هستید استفاده از این سایت به شما کمک بزرگی خواهد کرد. قابلیت شخصی سازی کاراکترهای انسانی در این وب سایت دیگر ویژگی است که آن را نسبت به سایر سایت های دانلود رایگان وکتور متمایز می کند.

Freepik

از استفاده کنندگان معروف سایت Freepik می توان به شرکت هایی همچون آمازون، مایکرو سافت، فدرال اکسپرس و اسپاتیفای اشاره داشت. در این سایت می توان به بیشتر چیزهایی که برای طراحی تان نیاز دارید با فرمت های مختلف مانند Ai یا EPS دسترسی داشته باشید.

بخش بسیاری از فایل های موجود در این سایت به صورت رایگان قابل دسترسی هستند. ولی با ثبت نام و خرید اشتراک آن می توانید به تمامی تصاویر موجود دسترسی داشته باشید و تا 30 عدد عکس در روز دانلود کنید. این مورد برای افرادی که ثبت نام نکرده اند تعداد محدود تری و حداکثر 5 عکس در روز است. Freepik از بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور به شمار می رود چراکه علاوه بر طرح های متنوع با فرمت AI و EPS دارای مجموعه ای از عکس ها، آیکون ها و نیز پروژه های  PSD آماده است. در این سایت شما قادر هستید تصاویر مورد نظر خود را در دسته بندی های مختلف جستجو و دانلود نمایید. در هنگام دانلود می توانید جهت و رنگ فایل را نیز انتخاب کنید.

مزایای سایت Freepik

از مزایای  این سایت دسترسی به مجموعه ی بزرگ از تصاویر، تعداد زیاد از طرح های مختلف و تنوع طرح ها اشاره داشت. عملکرد این سایت همچون موتور جستجوگر فایل های تصویری است. Freepik همچنین یک پلتفرم اجتماعی است. شما در آن می توانید وکتورهای مورد علاقه خود را لایک کنید، برای آن کامنت بگذارید، آن را به اشتراک گذاشته و در صورت علاقه آن را در بخش وکتورهای مورد علاقه خود ذخیره کنید تا هر موقع نیاز داشتید به آن ها دسترسی داشته باشید.

معایب آن عبارت اند از: امکان ویرایش تصاویر وجود ندارد، امکان دانلود فرمت های PNG و SVG در آن موجود نمی باشد و برای دانلود بخشی از آن باید اشتراک ماهیانه آن را خریداری نمود.

shapefest.com

به عنوان یکی از معروف ترین و بهترین سایت ها دانلود رایگان وکتور در زمینه طرح های آماده گرافیکی از این سایت نام برده می شود. اگر طراح سایت و یا گرافیست حرفه ای می باشید، استفاده از سایت shapefest.com می تواند بسیار برای شما جذاب باشد. شما در این سایت به بیش از 160000 تصویر سه بعدی دسترسی خواهید داشت که بیش از 90 درصد وکتور های موجود در این سایت به صورت رایگان قابل دسترسی هستند. این امر سایت shapefest را جزء محبوب ترین سایت های دانلود رایگان وکتور در میان گرافیست ها و طراحان سایت قرار داده است. برای دسترسی به وکتور ها و تصاویر موجود در آن فقط کافی است وارد بخش Free 3D shapes packs  شوید و در دسته بندی های مختلف آن وکتور و یا تصویر مورد نظر خود را بیابید و آن را دانلود کنید. از این سایت همچنین می توان در تولید محتوا در صفحات شخصی همچون اینستاگرام و توییتر و… نیز بهره برد.

اگر از این سایت بازدید نمودید پیشنهاد می شود از آیکون های سوشال مدیای آن نیز دیدن فرمایید. این بخش دارای مدل های مختgفی است که زیبایی و ظرافت در طراحی آنها به خوبی قابل مشاهده است. به عنوان نمونه می توانید طرح های متنوعی که از آیکون های توییتر، اینستاگرام و فیسبوک را در آن مشاهده نمایید.

سایت دانلود وکتور Shapefest

مزایای سایت shapefest.com

از مزایای این سایت قابلیت دانلود تصاویر در ابعاد بسیار بزرگ بدون از دست دادن کیفیت محصولات است. علاوه بر این آیکون های shapefest در عین کارآمدی بسیار زیبا و جذاب هستند. بیش از 90 درصد وکتور های موجود در این سایت به صورت رایگان قابل دسترسی هستند و نیاز به پرداخت هزینه و خرید سرویس شخصی نیست.

نتیجه گیری

استفاده از تصاویر وکتور برای تمامی افرادی که در زمینه های طراحی، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و… از اهمیت بالایی برخوردار است. به کار گیری تصاویر جذاب و حرفه ای باعث اعتبار بخشیدن به کسب و کار شما شده و کاربران بیش تری را جذب می کند. از این رو دسترسی به منابع مناسب در طراحی ها امر مهمی است و به شما کمک می کند تا در انجام پروژه های خود موفق باشید. ما در این پست از میان سایت های موجود در این حوزه 4 تا از بهترین سایت های دانلود رایگان وکتور را برای شما جمع آوری کرده ایم تا به کمک آنها وکتور های زیبا و کاربردی برای وب سایت خود را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *