سناریو نویسی در اینستاگرام برای تبلیغات باعث افزایش اثر گذاری تبلیغ می شود. تبلیغات برای اینکه تاثیر گذار باشند نیاز به ایده های نوآورانه و خلاق دارند. در پلتفرمی مثل اینستاگرام که اشباع از تبلیغات است، برای موفقیت باید با سناریوهای خلاقانه و جذاب پیش بروید. در این مقاله قصد داریم اصول اصلی این کار را آموزش دهیم تا بتوانید بازخورد تبلیغات خود را روز به روز بهتر کنید.

سناریو نویسی چیست؟

سناریو در واقع خط داستانی یک فیلم، کتاب یا انیمیشن است. این سناریو است که یک اثر را تاثیرگذار و ملموس می کند. جالب است بدانید در تبلیغات نیز سناریو باعث تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان می شود و به او کمک می کند پیام برند را بهتر درک کند.

سناریو نویسی در تبلیغات – در اینجا بیشتر منظور سناریو نویسی تبلیغاتی در اینستاگرام است – مخاطبان را با برند همراه می کند و باعث افزایش تعامل آنها با برند می شود. با داشتن سناریو در تبلیغات می توانید با لحنی ساده و روان، برند خود را به افراد معرفی کنید و ویژگی های خاص خود را برایشان شرح دهید. طوری که مخاطب شناخت نسبتا خوبی از برند شما به دست بیاورد.

چرا سناریو نویسی در اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی بسیار محبوب است که تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است. این ویژگی اینستاگرام آن را به یکی از بهترین پلتفرم ها برای فعالیت های تبلیغاتی تبدیل کرده است. همه کسب و کارها از این موضوع آگاه هستند و سعی می کنند به طریقی از آن سود ببرند. در نتیجه رقابت در اینستاگرام بسیار تنگاتنگ است و هر بار ایده های تبلیغاتی جدید و نوآورانه ای برای جلب توجه افراد ابداع و اجرا می شود.

نوشتن یک سناریو قوی تاثیر تبلیغات را چند برابر می کند. یک سناریو قوی می تواند کسب و کار شما را به بهترین شکل به مخاطب معرفی کند و کاری کند نام شما برای همیشه در ذهن او باقی بماند.

در اینستاگرام، به علت رقابت زیادی که برای جلب توجه کاربران وجود دارد، تاثیرگذاری تبلیغات بدون داشتن یک سناریو خلاقانه و هدفمند امکان پذیر نیست. ماهیت این پلتفرم به گونه ای است که خلاقیت و نوآوری بیشتری را در تبلیغات می طلبد.

سناریو نویسی در اینستاگرام، اگر به درستی انجام شود، باعث ایجاد یک کشش در مخاطبین می شود و آنها را به سمت شما جذب می کند.

سناریو نویسی برای محتوای اینستاگرام

در اینستاگرام، فرمت های متعددی برای محتوا وجود دارد. محتوا می تواند به صورت تصویر، ویدیو کوتاه، igtv، reels و در قالب پست و استوری به اشتراک گذاشته باشد. این مزیت اینستاگرام باعث می شود تبلیغات در آن تنوع بیشتری پیدا کند. سناریو نویسی در اینستاگرام برای تمام اشکال محتوا می تواند نوشته شود. از استوری های 25 ثانیه ای گرفته تا igtv چند دقیقه ای. زمانی که محتوای شما یک سناریو و خط داستانی داشته باشد، مخاطب خیلی بهتر می تواند با آن ارتباط برقرار کند. در نتیجه می توانید بهتر به احساس و افکار مخاطب جهت بدهید. سناریو کمک می کند تمام احساسات مخاطب را از ابتدای محتوا تا انتهای آن کنترل کنید و در نهایت او را به سمتی که می خواهید بکشانید. بنابراین نرخ تبدیل نیز افزایش پیدا می کند.

سناریو نویسی در اینستاگرام

سناریو نویسی در تبلیغات اینستاگرام چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این قسمت با هم ویژگی های یک سناریو تبلیغاتی خوب را بررسی می کنیم:

مراحل سناریو نویسی برای اینستاگرام

خب حال بیایید مراحلی که برای سناریو نویسی در اینستاگرام باید طی شود را بررسی کنیم.

انتخاب هدف برای تبلیغات

اولین قدم در سناریو نویسی تبلیغاتی در اینستاگرام این است که هدف خود از تبلیغات را مشخص کنید. می خواهید تبلیغ شما چه تاثیری بر مخاطب داشته باشد؟ دوست دارید مخاطب بعد از دیدن یا خواندن تبلیغ، چه حسی درباره شما داشته باشد؟ چه پیامی را می خواهید به مخاطب خود منتقل کنید؟

با پاسخ به چنین سوالاتی سعی کنید هدف خود را مشخص کنید. هدف مبنای سناریو تبلیغاتی در اینستاگرام است. بنابراین به این مرحله توجه ویژه داشته باشید.

اینستاگرام را بشناسید

قدم دوم سناریو نویسی در اینستاگرام، انتخاب و شناخت پلتفرمی است که می خواهید در آن تبلیغات را انجام دهید. از آنجا که در این مقاله سعی در بررسی طریقه سناریو نویسی در اینستاگرام را داریم، پلتفرمی که باید بررسی کنید اینستاگرام است. سعی کنید اطلاعات مفید و بروز درباره الگوریتم های اینستا به دست بیاورید. همچنین می توانید از افراد موفق در این پلتفرم نیز کمک بگیرید. صفحه اینستاگرام این افراد را زیر نظر داشته باشید تا بفهمید چگونه در حال جذب مخاطب هستند.

همچنین با انواع فرمت های محتوا در اینستاگرام و نحوه تاثیر هر کدام آشنا شوید و هر کدام را بررسی کنید تا ببینید کدام برای کسب و کار شما و تبلیغات آن مناسب تر است.

مخاطب خود را بشناسید

یکی از مهمترین مراحل در فرایند سناریو نویسی در اینستاگرام شناخت مخاطب است. رفتار مخاطب هدف را زیر نظر داشته باشید، ببینید آنها به چه چیزهایی علاقه نشان می دهند؟ از چه قشری هستند؟ هنرمند؟ ورزشکار؟ بیشتر در چه رده سنی هستند؟

با شناخت مخاطب است که می توانید تاثیرگذارترین استراتژی ها را برنامه ریزی کنید و بهترین سناریو را برای آنها بنویسید. شناخت درست از بازار هدف همچنین در انتخاب لحن، روش تبلیغاتی و انتخاب پیام تبلیغاتی بسیار مهم است.

یکی از کارهایی که می توانید برای شناخت مخاطبان خود در اینستاگرام استفاده کنید، جستجوی هشتگ ها است. با این کار می توانید مخاطبان خود را پیدا کنید و بفهمید مخاطب شما به چه جور تبلیغات واکنش مثبت نشان می دهد.

کانال تبلیغاتی خود را مشخص کنید

در این مرحله، باید ببینید چه نوع تبلیغاتی می خواهید در این پلتفرم انجام دهید؟ می خواهید با اینفلوئنسرها همکاری کنید؟ قصد دارید به کمپین ها تبلیغاتی اینستاگرام بپیوندید؟ می خواهید در پست و استوری تبلیغات خود را انجام دهید؟ روش های مختلف تبلیغات را می توانید در مجله اورجین وب مطالعه کنید.

انتخاب روش تبلیغاتی مناسب مستلزم شناخت دقیق از نوع کسب و کار خود است.

چگونه در اینستاگرام سناریو بنویسیم

درباره رقبا تحقیق کنید

در این مرحله از سناریو نویسی در اینستاگرام باید درباره رقبای خود بررسی کنید و ببینید آنها از چه روش هایی استفاده می کنند. البته این کار برای این نیست که روش های آنها را کپی کنید. بلکه برای ایجاد شناخت درباره نوع رقابت در این فضاست. مطمئنا نمی خواهید با آمادگی کم شروع به تبلیغات در این پلتفرم کنید و خیلی راحت توسط رقبا حذف شوید.

بر ویژگی های مثبت خود تاکید کنید

در سناریو نویسی برای اینستاگرام باید ویژگی های مثبت خود را به مخاطبان معرفی کنید و به آنها بگویید چرا باید به سمت شما بیایند. البته این به معنای اغراق و گزافه گویی در تبلیغات نیست. بلکه هدف اصلی آن این است که وجه تمایز شما از رقبا برای مخاطب مشخص شود تا او بداند چرا باید از بین این همه برند، شما را انتخاب کند.

از لحن ساده استفاده کنید و روان بنویسید

سعی کنید در تبلیغات خود همیشه سادگی را اولویت قرار دهید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، اینستاگرام فضایی برای سرگرمی است. کاربران اینستاگرام تمایلی به شنیدن سخنرانی 20 دقیقه ای شما ندارند و نمی خواهند طوماری که در کپشن یک پست تبلیغاتی نوشتید را بخوانند. بنابراین سعی کنید برای سناریو نویسی در اینستاگرام در کنار کوتاهی، سادگی را هم رعایت کنید و با لحنی روان بنویسید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه و مفید توضیحاتی درباره سناریو نویسی در اینستاگرام ارائه دهیم. در انتها نیز مراحل نوشتن سناریو برای تبلیغات اینستاگرام را شرح دادیم. همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، اینستاگرام به دلیل کاربران زیادی که دارد یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای تبلیغات است و به همین دلیل رقابت نیز در آن بسیار شدید است. اگر شما نیز کسب و کاری دارید و به فکر تبلیغات اینستاگرام برای توسعه آن هستید، باید سعی کنید خلاق باشید و ایده های جدید و نوآورانه را به کار بگیرید. سناریو نویسی یکی از مهم ترین مراحل در تبلیغات است که تاثیر آن را چند برابر می کند. بنابراین اگر می خواهید در این عرصه پر رقابت دوام بیاورید و بتونید خودی نشان دهید، اهمیت سناریو نویسی را دست کم نگیرید.

اگر هم در این زمنیه تخصصی ندارید، می توانید از خدمات اورجین وب در زمنیه سناریو نویسی و تبلیغات برای اینستاگرام بهره ببرید.

منبع: iasp.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *