مشاهده آمار بازدید سایت به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا میزان بازدهی سایت شان را بررسی کنند. آمار بازدید به شما می گوید که ترافیک وب سایت تان از کجا و چقدر بوده است و با دانستن آن می توانید عملکرد سایت تان را بررسی کرده و بر اساس آمار به دست آمده آن را بهبود بخشید.

علت اهمیت اطلاع یافتن از آمار بازدید سایت

میزان بازدید هر سایت نشان گر ترافیک وارده به آن سایت می باشد. این شاخص به مدیران وب سایت ها کمک می کند از علاقه مندی ها و بازخوردهایی که کاربران نسبت به سایت شان می دهند مطلع شوند. وب مستران با اطلاع از این موضوعات می توانند بهتر برنامه ریزی کرده و عملکرد خود را بهبود ببخشند.

به عنوان مثال با دانستن اینکه چه موضوعاتی بیشترین ترافیک را برای سایت تان به وجود آورده می توانید محتواهای بیشتری در آن زمینه تولید و منتشر کنید و بازدید کنندگان سایت را افزایش دهید. همچنین اگر محتوایی بازدید کنندگان کمی را جذب کرده و بازدید سایت شما را پایین آورده باشد، می توانید آن را اصلاح کرده و یا حتی تغییر دهید.

روش های مشاهده آمار بازدید سایت

برای تخمین میزان بازدید سایت تان نگران نباشید؛ ابزارهایی در اینترنت وجود دارند که کار شما را بسیار ساده کرده اند.

ابزارهای مبتنی بر وب به دلیل اینکه تخمین آمار بازدید را به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه را به شما ارائه می دهند بهترین انتخاب برای مشاهده آمار بازدید سایت می باشند. چراکه آمار ارائه شده در این وب سایتها کامل تر بوده و تحلیل آنها کار ساده تری نیز می باشد. در ادامه چند تا از بهترین ابزارهایی که به کمک آنها می توانید ترافیک وارده به وب سایت خود را مشاهده کنید معرفی کرده ایم.

آمار بازدید سایت

گوگل آنالیتیکس

بهترین گزینه ای که در پیش روی شما به جهت تحلیل میزان بازدید وب سایت تان وجود دارد ابزار گوگل آنالیتیکس می باشد. این ابزار فوق العاده اطلاعاتی همچون اینکه کاربر از کجا به سایت شما وارد شده، از چه صفحاتی بازدید کرده و چه مدت زمانی در صفحات حضور داشته را به طور کامل به شما نشان می دهد. همچنین گوگل آنالیتیکس اطلاعات دیگری همچون موقعیت جغرافیایی و IP کاربر، مرورگر مورد استفاده برای ورود به سایت و مشخصات سیستم بازدید کننده، را برای به دست آوردن ترافیک سایت تحلیل می کند. امکانات این تحلیل گر فوق حرفه ای تنها محدود به تحلیل آمار بازدید سایت نبوده و نرخ پرش،نرخ کلیک سایت، رفتار کاربران در هنگام حضور در سایت و… را در آن می توان مشاهده کرد و از این رو می توان گوگل آنالیتیکس را یک سیستم تحلیل گر کامل و حرفه ای دانست.

ابزار الکسا

از معروف ترین و نام آشنا ترین وب سایت هایی که در زمینه ارائه اطلاعات بازدیدی وب سایت فعالیت دارد، الکسا می باشد. کار با این ابزار بسیار آسان بوده و تنها کافیست آدرس وب سایت مورد نظر را در کادری که در صفحه وجود دارد وارد کنید و سپس بر روی Find کلیک نمایید. هر چه سایتی که مورد بررسی قرار می گیرد بازدید های بیشتری و عملکرد بهتری داشته باشد عدد نمایش داده شده به 1 نزدیک تر خواهد بود.

همچنین این ابزار افزونه هایی دارد که می توانید آن را بر روی مرورگر و یا فایر فاکس سیستم خود نصب نمایید و از آن استفاده کنید. البته باید بدانید دقت این افزونه ها به اندازه خود الکسا و یا دیگر وب سایت ها نیست. نحوه کار این ابزار بدین گونه است که کاربرانی که بر روی مرورگر خود ابزار الکسا را نصب کرده و با آن مرورگر به وب سایتی وارد می شوند یک امتیاز به آن وب سایت تعلق می گیرد. از آنجایی که سیستم رتبه بندی الکسا با همین نوار ابزار بوده و تمامی کاربران این نوار را نصب نکرده اند پس نمی توان آمار ارائه شده را دقیق در نظر گرفت.

سایت SimilarWeb

از بهترین و جامع ترین وب سایت هایی که به جهت مشاهده آمار بازدید سایت می توان معرفی کرد وب سایت SimilarWeb است. این ابزار شاید در نگاه اول مشابه با سایت الکسا می باشد؛ اما آمار و اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار می دهد بسیار دقیق تر و جزئی تر از سایت الکسا است. اطلاعاتی که این وب سایت در اختیار مدیران وب سایت ها قرار می دهد عبارت اند از: کشورهای بازدید کننده، تبلیغات، میزان بازدید یک سایت، موضوعات مورد علاقه کاربران، 10 کلمه کلیدی برتر و… دسترسی به این آمار و اطلاعات در SimilarWeb رایگان بوده و نیاز به خرید اشتراک نیست. برای مشاهده این آمار تنها کافی است آدرس سایت مورد نظر را در آن وارد کنید و تمامی آمار به شما نشان داده خواهد شد.

ابزار SEMRush

در واقع ابزار SEMRush در اصل برای بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای گوگل کاربرد دارد و این پلتفرم آمار دقیقی از ترافیک یک سایت نشان نمی دهد، اما در آن ابزاری به جهت مقایسه بازدید سایت شما و رقبا وجود دارد که به کمک آن می توانید عملکرد خود نسبت به رقبا را تجزیه و تحلیل نمایید. همچنین SEMRush اطلاعات زیادی در مورد رقبا، تبلیغات پولی، رتبه بندی موتورهای جستجو، بک لینک ها و.. را به کاربران نمایش می دهد و همین موضوع باعث علاقه هر چه بیشتر وب مستران به این ابزار شده است.

ابزار SEMRush در دو نسخه پریمیوم و رایگان ارائه شده است. برای کار با آن باید ابتدا وارد سایت شده و در کادری که در صفحه نمایان گر است آدرس سایت موردنظر را وارد کرده و بر روی Start کلیک کنید. به جهت دیدن رتبه سایت و اطلاعات سایت رقبا باید ایمیل خود را نیز در سایت ثبت نمایید.

ابزار Ahrefs

دیگر ابزار فوق العاده ای که به جهت اطلاع از بازدید آمار سایت کاربرد دارد Ahrefs می باشد. اطلاعاتی که این ابزار فوق العاده در اختیار تحلیل گران قرار می گیرند عبارت اند از: میزان بازدید سایت، صفحاتی که موفق به کسب بیشترین بازدید شده اند، دامنه هایی که ترافیک بیشتری به سایت می فرستند، مشاهده ترافیک رتبه بندی سایت مورد نظر در موتورهای جستجو و…. همچنین به کمک Ahrefs می توانید وب سایت های رقیب خود را ردیابی کرده و با ارزیابی عملکرد آنها وب سایت خود را بهبود ببخشید.

پلتفرم Sitechecker Pro

هر چند پلتفرم Sitechecker Pro پولی بوده و برای استفاده از آن باید هزینه خرید اشتراک را پرداخت نمایید اما برخی قابلیت های آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته که مشاهده آمار بازدید سایت (Traffic Checker) یکی از آنها می باشد. برای کار با این ابزار به جهت دیدن ترافیک وب سایت باید این مراحل را طی نمایید: در ابتدا به بخش Traffic Checker ای پلتفرم مراجعه کنید و سپس نام وب سایت مورد نظر را در کادر آن تایپ نمایید، حال شما می توانید اطلاعاتی که در مورد آمار بازدید سایت تان ارائه شده را مشاهده نمایید.

دیگر ویژگی هایی که با خرید اشتراک این پلتفرم به آن ها دسترسی پیدا می کنید عبارت اند از: ردیاب رتبه، مانیتورینگ سایت، ردیاب بک لینک و…

ابزار AuthorityLabs

از ابزارهای مشاهده آمار بازدید سایت که در حال محبوب شدن می باشد ابزار AuthorityLabs می باشد. این ابزار فوق العاده علاوه بر نمایش رتبه سایت خودتان امکان مشاهده رتبه بندی موتورهای جستجو برای سایت های رقیب را دارد. همچنین این وب سایت تعداد افرادی که یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کرده اند به شما نمایش میدهد.

ابزارهای بررسی ترافیک سایت

ابزار Quantcast

سایت Quantcast یکی از دقیق ترین ابزارها برای بررسی آمار بازدید سایت به شمار می آید. این ابزار آمار دقیقی از بازدید هایی که از وب سایت تان چه با گوشی های همراه و چه با مانیتور شده را به شما نشان می دهد. به جهت بازدید از این وب سایت بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://www.quantcast.com/

افزونه WP Statistics برای سایت های وردپرسی

اگر وب سایت شما یک سایت وردپرسی می باشد، می توانید با استفاده از افزونه WP Statistics که در مخزن وردپرس موجود است از ترافیک ورودی سایت تان مطلع شوید. افزونه WP Statistics مناسب برای  نسخه وردپرس 5.7 و بالا بوده و بیش از 500 هزار نصب فعال دارد.

با WP Statistics قادر خواهید بود بدون نیاز به ارسال داده های کاربران خود به جایی آمار وب سایت خود را بدانید. این افزونه به شما آمار نسبتا دقیقی از بازدیدکنندگان و حاضرین سایتتان در تمام مدت شبانه روز ارائه می دهد و شما می توانید آنها را تحلیل و بررسی نمایید.

همچنین با این افزونه می توانید اطلاعات کاملی در مورد مرورگری که کاربر با آن به سایت شما وارد شده و اینکه کدام یک از موضوعات، دسته ها، محتواهای پر بازدید را به شما ارائه میدهد.

سخن آخر؛ وقت عمل است

آمارها به مانند راهنما هستند. آنها به شما می گویند مسیری که در آن پیش می روید صحیح است یا غلط. از میان راه هایی که برای کسب اطلاع از اثر بخشی کسب و کار اینترتی اطلاع از آمار بازدید سایت یکی از بهترین راهکار ها می باشد. ما در این مقاله برخی از بهترین ابزارهایی که برای به دست آوردن میزان بازدیدهای یک وب سایت وجود دارند را معرفی کرده ایم که به کمک آنها می توانید عملکرد خود را ارزیابی کرده و بهبود دهید. حالا نوبت خود شماست که دست به کار شوید؛ شما می توانید با مطالعه مقاله “6 راهکار افزایش بازدید سایت” ترافیک سایت تان را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *