روز به روز زندگی انسان ها به سوی دیجیتالی شدن بیشتر حرکت می کند و کسب و کارهایی که نتوانند خودشان را با این پیشرفت هماهنگ کنند، آینده ی خوبی در انتظارشان نیست. و این همان دلیلی است که کسب و کارها به سراغ طراحی سایت می روند.

بی شک هر کسی که می خواهد برای اینترنتی کردن کسب و کار خود و طراحی سایت اقدام کند یکی از اولین موضوعاتی که به آن فکر می کند هزینه ی آن است. در واقع افراد با توجه به بودجه ای که دارند و هدفی که قصد رسیدن به آن را دارند به سراغ آژانس های طراحی می روند. در ادامه عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت را بررسی می کنیم تا بر اساس آن بودجه ای طراحی سایت تان را برآورد کرده و برای آن برنامه ریزی نمایید.

عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت را بشناسید

نمی توان برای طراحی سایت قیمتی مشخص تعیین کرد و آنرا تعرفه ای برای همه سایت ها مشخص کرد. چراکه عواملی که بر روی هزینه آن تاثیر می گذارند بسیار متنوع بوده و بسته به آنها تعیین می شود چه بودجه ای برای ساخت سایت باید تخصیص دهید. اما این عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت کدام ها هستند؟

آژانس طراحی سایت

هر شرکت طراحی سایتی که برای ساخت سایت خود در نظر بگیرید، هزینه ای متفاوت برای اینکار از شما می گیرند. در واقع آژانس های طراحی بر اساس تجربه و سابقه خود تعرفه مختلفی برای طراحی سایت در نظر می گیرند. برای مثال نمی توان گفت هزینه ای که به یک شرکت طراحی حرفه ای بزرگ که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد می پردازید، با یک شرکت معمولی که سایتی مبتدی برای شما طراحی می کند یکی است. بنابراین باید شرکت طراحی خود را با توجه به بودجه ای که دارید و نوع سایت تان انتخاب نمایید.

عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت

امکانات سایت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی سایت، امکاناتی است که می خواهید در سایت خود از آن بهره مند شوید. بسیار مهم است که شما از همان ابتدا مشخص کنید که چه چیزی را برای سایت تان می خواهید. این امکاناتی که بر روی قیمت سایت تاثیر می گذارند عبارت اند از: مدیریت پروژه ها، طراحی گالری تصاویر زیبا، امکان طراحی سایت چند زبانه، امکان مدیریت کاربران و… می باشد. این عوامل را در همان ابتدای کار با توجه به هدفی که می خواهید از طراحی سایت به آن برسید، مشخص کنید و به شرکت طراحی که با آن قرار داد بسته اید اعلام نمایید. هر چه امکاناتی که برای سایت تان در نظر دارید بیشتر باشد به طبع هزینه ای که برای آن باید بپردازید بیشتر است.

داینامیک یا استاتیک بودن سایت

داینامیک یا استاتیک بودن سایتی که می خواهید طراحی کنید؛ بر روی هزینه که برای آن باید بپردازید تاثیر گذار است. در حال حاضر بیشتر سایت های بر روی فضای وب داینامیک (پویا) است و دلیل آن سادگی کار با سایت های داینامیک است. علاوه بر آن سایت های داینامیک قابلیت های بیشتری داشته و از این رو پرطرفدار تر از سایت های استاتیک می باشند.

اما اگر به دنبال این هستید که سایتی ساده برای برندسازی کسب و کار و یا تبلیغات بسازید، پیشنهاد ما طراحی سایت های استاتیک است که از کیفیت کمتری برخوردار بوده و هزینه آنها کمتر است. وب سایت های استاتیک به صورت تک صفحه ای می باشند و آنرا اغلب به عنوان سایت های فروشگاهی می شناسند. کد هایی که برای نوشتن این سایت ها به کار می رود معمولا HTML و CSS می باشند و در آن پنلی برای ویرایش محتوا وجود ندارد. (برای آشنایی با زبان برنامه نویسی CSS به مقاله آن مراجعه نمایید)

چند زبانه بودن سایت ها

تعداد زیادی سایت بر روی فضای وب وجود دارند که امکان پشتیبانی از چندین زبان را به صورت همزمان دارند. در این سایت ها با کلیک بر روی زبان مورد نظر، کلیه اطلاعات سایت را می توان با زبان موردنظر به صورت ترجمه شده خواند. این قابلیت بیشتر مناسب خبرگزاری ها و سایت های آموزشی می باشد. برای چند زبانه کردن نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری و به طبع دقت بالاتری در سئو دارید.

پس تا به اینجا متوجه شدیم چند زبانه کردن سایت نیز یکی از عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت می باشد.

عوامل فنی سایت

عوامل فنی سایت مواردی مانند: سیستم مدیریت محتوای انتخابی، زبان برنامه نویسی، استفاده از زبان های مکمل در برنامه نویسی و… می باشد که این موارد را هم می توان از عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت دانست. سیستم های مدیریت محتوای مختلفی امروزه وجود دارند که بسته به نوع سایت تان می توانید آنها را انتخاب کنید، اما پرطرفدار ترین آنها وردپرس و جوملا می باشد.

نکته مثبتی که در اینجا وجود دارد این است که بیشتر cmsها رایگان بوده و هزینه برای طراحی سایت ندارند. این موضوع باعث شده که با این سیستم های رایگان کمی از هزینه ای که برای طراحی سایت خود باید بپردازید کم شود. ما اگر کیفیت برای تان به کمیت ارجحیت دارد، بهتر است از سیستم های مدیریت محتوای رایگان استفاه نکنید؛ چراکه cmsهای رایگان امکانات کمتری در اختیار شما قرار می دهند. البته همیشه گران بودن یک چیز دلیل بر خوب بودن آن نیست برای مثال طراحی سایت با وردپرس ارزان تر از طراحی سایتی است که از پایه با PHP نوشته شده است. اما تفاوت در هزینه آنها دلیل بر بهتر یا بدتر بودن آنها نسبت به یکدیگر نمی باشد.

سیستم های مدیریت محتوا انواع مختلفی داشته که می توانید اطلاعات لازم در مورد آنها را در مقاله مربوط به آن بخوانید.

سئو داخلی سایت

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همان استرتژی است که در بازاریابی آنلاین کسب و کارهای اینترنتی بیشترین تاثیر را می گذارد. با بهبود سئو محتوای صفحات سایت به گوگل نشان می دهیم که سایت مان ارزشمند است و لیاقت رسیدن به رتبه های برتر گوگل را دارد.

بیشتر وب مستران وقتی سایتی را طراحی می کنند می خواهند که کاربر با جستجو کلمات کلیدی در همان صفحه اول به سایت آنها برسد و این کار در گرو بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. قرار گرفتن سایت در صفحه اول به معنی سرازیر شدن کاربران بیشتر و جذب بازدید کننده نیز به معنای کسب درآمد بیشتر سایت است. برای اینکه سایتی را برای موتورهای جستجو بهینه کنید باید برنامه نویسی آن را مطابق با اصول سئو انجام دهید و این کار مستلزم پرداخت هزینه است. پس سئو داخلی یکی از عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت می باشد، که تاثیر بسزایی بر روی اهداف بازاریابی دارد و پیشنهاد می شود هرگز آنرا دست کم نگیرید.

گرافیک سایت

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت گرافیک آن است. سایت ها برای اینکه بتوانند یک فضای مناسب برای کاربران ساخته و تعامل و ارتباط با آنها داشته باشند؛ باید پارامترهایی را رعایت کنند که گرافیک خوب یکی از آنهاست. گرافیک سایت از آنجا که بر زیبایی سایت تاثیر گذاشته و همچنین یکی از عوامل تاثیر گذار بر جذب کاربر است، اهمیت بالایی دارد. هر چه ساختار سایت تان از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد، باید گرافیک آن هم به همان نسبت پیچیده باشد. بنابراین گرافیستی که برای سایت خود استخدام می کنید باید بتواند به خوبی از پس پیچیدگی های آن بر آمده و گرافیک سایت را بر اساس سئو و الگوریتم های گوگل انجام دهد.

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

هاست سایت

به فضایی که در آن تمامی اطلاعات و فایل های وب سایت شما بارگذاری می شود هاست می گویند. اینکه چه میزان حجم اطلاعات بر روی سایت بارگذاری می کنید و آمار بازدید سایت تان چقدر است؛ بر روی هزینه ای که برای هاست باید بپردازید تاثیر گذار است. برای خرید هاست مورد نظر خود ابتدا باید این دو معیار را برآورد کرده و سپس اقدام به خرید آن از شرکت های مورد اطمینان نمایید. برای اینکه در هزینه طراحی سایت تان صرفه جویی کنید بهتر است در ابتدا از یک هاست کم حجم استفاده کرده و پس از پیشرفت در آن اقدام به افزایش حجم و کیفیت هاست خود نمایید.

کیفیت و امنیت هاست

علاوه بر حجم هاستی که خریداری می کنید، امنیت آن نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت است. همان طور که می دانید قرار است تمامی اطلاعات سایت تان بر روی هاست قرار بگیرد، بنابراین بسیار مهم است که از امنیت کافی برای نگهداری از این اطلاعات برخوردار باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند اگر از هاست های رایگان یا ارزان قیمت برای سایت خود استفاده کنند در هزینه های شان صرفه جویی کرده اند. اما خبر ندارند هاست هایی که ارزان هستند از امنیت پایینی برخوردار بوده و وب سایت تان را در خطر قرار می دهند. پس پیش از خرید هاست به این توجه داشته باشید که هاست خود را از چه شرکتی خریداری می کنید.

جمع بندی

اگر با توجه به عوامل موثر بر هزینه طراحی سایت که در این مقاله به آن پرداختیم، تصمیم به طراحی سایت خود دارید تیم حرفه ای طراحی سایت اورجین وب با مناسب ترین قیمت های ممکن آماده به همکاری با شما می باشد.

منبع: krishaweb