باقی‌ماندن در بازار رقابتی که امروزه وجود دارد در گرو شناخته‌شدن کسب‌و‌کار است. درواقع توقع رسیدن به اهدافی که برای کسب و کار اینترنتی خود دارید، آن هم بدون داشتن یک سایت معتبر عملا دور از ذهن است. اما چه‌چیزی باعث می‌شود یک سایت اعتبار کسب کرده و به رتبه‌های برتر برسد؟ گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها معیارهایی معرفی کرده‌است؛ که مهم‌ترین آنها کسب بک‌لینک از سایت های معتبر است و رپورتاژ آگهی یکی از راه‌های کسب بک‌لینک باکیفیت و بالطبع ارتقا رتبه می‌باشد.

از طرفی دیگر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دنیای دیجیتال برای آن ارزش‌گذاری شده است، بحث روابط عمومی می‌باشد. زمانی که صحبت از روابط عمومی در دنیای اینترنتی می‌شود، بحث رپورتاژ آگهی نیز اهمیت خود را نشان‌ داده به طوری که خیلی‌ها معتقدند، رپورتاژ فقط به منظور روابط عمومی به کار می‌رود. اما حقیقت این است که رپورتاژ آگهی تنها در بحث روابط عمومی کاربرد ندارد و با اهداف دیگری مانند معرفی برند یا محصول و… نیز بکار برده‌می‌شود. اگر شما می‌خواهید بیشتر از تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو و ارتقاء کسب و کارتان اطلاع یابید این مقاله مناسب شماست.

رپورتاژ چیست؟

کلمه رپورتاژ در واقع ریشه فرانسوی داشته و به معنی گزارش و خبر می باشد، اما مفهوم رپورتاژ آگهی کمی متفاوت تر از خبر بوده و به نوعی از تبلیغات متنی که در قالب گزارش و یا خبر منتشر می شود، گفته می شود. رپورتاژ آگهی در واقع نوعی گزارش است که برای اطلاع رسانی به مردم در مورد یک کسب و کار از طرف واحد روابط عمومی سازمان در انتشارات و رسانه های مختلف منتشر می شود. از این رو کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات یا حتی برند خود از رپورتاژ آگهی استفاده کرده و اگر بتوانند آنرا با کیفیت تولید کرده و در رسانه های معتبر پخش کنند، می توانند تاثیر شگفت انگیز آنرا در کسب و کار شان ببینند. به عبارتی دیگر خرید رپورتاژ آگهی زیر مجموعه ای از تبلیغات همسان است، که در آن تبلیغ به صورت یک خبر یا گزارش نوشته شده و در رسانه ای که محتوایی یکسان با زپورتاژ دارد منتشر می گردد.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

مهم ترین تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو در  دریافت بک لینک فالو و دائمی وب سایت های معتبر می باشد. اگر مقاله “بک لینک و اهمیت آن در سئو” را خوانده باشید می دانید که برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل بسیار مهم است که بک لینک های باارزش و اورگانیک کسب کنید. و رپورتاژ آگهی همان راه حلی است که به شما امکان گرفتن بک لینک از سایت های معتبر را می دهد.

رپورتاژ آگهی علاوه بر نقش مهمی که بر روی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو دارد، در توسعه بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان نیز نقش مهمی ایفا می کند. در واقع رپورتاژ یک گزارش کامل از محصولات و خدمات شما به کاربر می دهد، می تواند او را برای بازدید از سایت شما ترغیب کرده. با ورود مشتری به سایت سفر او برای تبدیل به مشتری آغاز شده و در قیف فروش شما قرار می گیرد.

دیگر تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو این است که شما با خرید آن از سایت های معتبر، در واقع ازآنها اعتبار می گیرید و گوگل این اعتبار را برای رتبه بندی صفحات سایت تان معیار قرار می دهد. دلیلی که گوگل به بک لینک هایی که از طریق رپورتاژ به دست می آیند بیش از دیگر لینک ها اهمیت می دهد این است که این بک لینک ها در سایت هایی غیر تبلیغاتی مانند خبرگزاری ها کاربران را به سمت سایت ارجاع می دهند.  این مورد به گوگل اطمینان می دهد که شما واقعا محتوایی برای ارائه دارید.

از طرفی دیگر رپورتاژها دائمی بوده و تاریخ انقضا ندارند و در آنها می توانید 3 تا 5 لینک از سایت خود را قرار داده و یک لینک فالو بگذارید، پس هر زمان که کاربر به سایت منتشر کننده تبلیغ وارد شود آنرا می بیند و ممکن است به سایت شما سر بزند.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

تا به اینجا باید تا حدود با اهمیت و تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو آشنا شده باشید، اما مزیت های این گزارش های تبلیغاتی به همینجا خلاصه نمی شود. پس با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر درباره ویژگی ها و تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو آشنا شویم.

بک لینک های باارزش دریافت می کنید

باید توجه داشته که امروزه هوش مصنوعی گوگل به قدری پیشرفت کرده است که قادر است تا حد زیادی متوجه ساختگی یا اصلی بودن بک لینک ها شود. پس با قرار دادن بک لینک های غیر طبیعی در حاشیه محتوا نمی توان گوگل را فریب داد. اما اگر بک لینکی در خود محتوا جا گرفته و مرتبط به موضوع اصلی محتوا مربوط باشد، گوگل آنرا یک بک لینک با ارزش و باکیفیت تلقی کرده و به طبع ارزشی که به آن می دهد بیشتر است. به اینگونه بک لینک ها که درون مقاله جای گرفته اند، اصطلاحا Editorial Link می گویند.

 به برند و محصولات شما شانس دیده شدن بیشتری را می دهند

همانطور که پیش تر گفتیم، وجود رپورتاژ اگهی از کسب و کار شما در سایتی معتبر و پربازدید کاربران را به سوی سایت شما سرازیر می کند. شما می توانید رسانه های پربازدید را برای قرار دادن آگهی خود انتخاب کنید و بدین ترتیب مخاطبان زیادی را هدف قرار دهید. از طرفی حتی اگر به سایت شما وارد نشوند همین که با نام تجاری تان روبرو می شوند به  آگاهی از برند شما را افزایش داده و به برند سازی تان کمک می کند.

بک لینک ها دائمی هستند

متوجه شدیم که بک لینک هایی که از طریق رپورتاژ آگهی کسب می کنیم همیشگی بوده و تاریخ انقضا ندارد. گوگل نیز به این پیوندهای خارجی که دائمی هستند بیشتر اعتماد کرده و اعتبار و ارزشی که برای آن می گذارد نیز بیشتر است. پس تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو از طریق بک لینک دائمی که رپورتاژ ایجاد می کند را نباید دست کم گرفت.

مناسب برای همه کسب و کارها می باشد

دیگر مزیت مهمی که برای رپورتاژ وجود دارد این است؛ که چه کسب و کارهای کوچک و چه کسب و کارهای بزرگ برای رسیدن به اهدافشان می توانند از آن استفاده کنند. مهم نیست در چه حوزه ای فعالیت می کنید و یا نوع کسب و کارتان B2B باشد یا B2C در استفاده از رپورتاژ آگهی دست تان باز است و می توانید از طریق آن به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید و تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت خود ببینید.

هزینه مناسب

به نسبت دیگر روش های کسب بک لینک و تبلیغات می توان گفت هزینه ای که برای رپورتاژ آگهی باید پرداخت کنید معقول تر و مناسب تر است. در نگاه اول شاید رپورتاژ آگهی کاری سخت و هزینه بر باشد؛ اما حقیقت این است که اگر به شکل درستی آنرا انجام دهید تضمین می کنیم ارزشش را دارد.

بهترین میزبان برای رپورتاژ آگهی

انتخاباتی که برای میزبانی آگهی خود دارید، بسته به هزینه ای که می خواهید بپردازید متفاوت است. برای مثال اگر بودجه که برای اینکار تخصیص داده اید کم است، باید رپورتاژ خود را در سایتی که هزینه اش با بودجه تان یکی است درج نمایید. اما چه سایت هایی بهترین انتخاب برای درج آگهی می باشند؟ اول از همه سایتی که انتخاب می کنید نباید اسپم باشد. پس از آن باید به مرتبط بودن موضوع سایت پذیرنده با سایت خود و اعتبار و جایگاهی است که آن سایت در گوگل دارد توجه نمایید. سعی کنید از میان سایت هایی که برای اینکار وجود داره بهترین را برای درج آگهی خود انتخاب کنید، چرا که بک لینک های بی کیفیت نه تنها به سایت شما ارزشی انتقال نمی دهند بلکه می توانند باعث افت جایگاه وب سایت تان شوند.

اما اگر بودجه کافی دارید پیشنهاد ما این است حتما در اینکار سرمایه گذاری کرده تا تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو و ارتقا کسب و کارتان را افزایش دهید. برای مثال می توانید رپورتاژ آگهی خود را در شبکه های خبری، مجلات، سایت های خبری و… منتشر نمایید.

ویژگی های رپورتاژ آگهی

ویژگی های یک رپورتاز آگهی خوب چیست؟

تنها زمانی می توانید از تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت خود اطمینان حاصل کنید که یک آگهی خوب درج کرده باسید. اما ویژگی های یک رپورتاژ خوب چیست؟

جمع بندی

در این مقاله به تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو پرداخته، با مفهوم آن آشنا شدیم و تمام نکاتی که برای نوشتن یک رپورتاژ باکیفیت حائز اهمیت است را بررسی کردیم؛ تا در آخر به شما دید درستی از رپورتاژ و تاثیری که می تواند بر روی کسب و کار شما داشته باشد، بدهیم.

منبع: activecampaign